Mijn "varkentje" is dus best flink aan de maat, en gaat met zn billen op de achterbalk zitten en schuurd zo tegen de laadklep... Hij presteerde het dus om mn staartbeschermers gewoon kapot te schuren... Hopeloos werd ik ervan als ik bij aankomst weer zo'n getoupeerd pruikie op zn kont aantrof... Soms wel tot bloedens toe... Nu doe ik een elastische bandage met staartzak erom heen... Dubbelop dus.. De staartzak heb ik via mijn vriendin die distributeur is van shires gekocht... Super ding en kostte €19,50. Als ik beide dingen gebruik gaat het goed, als ik een ding gebruik is het hopeloze zaak...Schuurde hij het net zo lang kapot tot het eraf is... De neopreen beschermers waren te klein voor zijn staart, kreeg ik nooit dicht.. Of sneuvelde ook snel... Als je geinterresseerd bent in die staartzak, kan ik je haar emailadres/telnr wel pb-en...
Silence
mijn vorige verzorgpony deed dit ook regelmatig, ik deed dan altijd zijn staart goed strak invlechten en mijn moeder had een soort klittenband achtig ding gemaakt wat ik om zijn staart heen deed.
ja ik heb gewoon alleen de staartbeschermer, was iets van 8 euro in de winkel ofzo.. Heb je nog wel een dekensingel nodig maar de meeste hebben die wel;)
Silence
Ik gebruik eigenlijk altijd een Neopreen staartbeschermer van Eskadron. Deze zakt niet af en geeft geen drukplekken. In combinatie met een staartzak (westernwinkels) houdt het ook de staart nog eens prachtig in model. De staartbeschermers van Eskadron kun je ook nog eens vastmaken aan een singel (als dat nodig is), maar dat heeft bij mijn paarden nog nooit gehoeven.