wat te doen ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Cassidy

Re: wat te doen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 00:34

Communicatie is ook heel belangrijk. Had dit eerder met de staleigenaar besproken. Ziekenhuisopnames gaan boven en onder de wet. Maar ik denk zomaar dat je, doordat je de eerste keer niet had gebeld, een hoop goodwill hebt verspeeld. Raar he?

ironic__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-08 13:40

lees terug
ik zei al dat het mischien mijn fout was om toen de eerste keer niet te bellen
maar nogmaals ik was ziek
en aangezien ze op vakantie was dacht ik heeft geen zin
ik ga haar niet lastig vallen
voor zoiets raar inderdaad
had het daarna ook uitgelegd en uitgepraat
dat mijn dochter geopereerd moest worden is onmacht ook raar waarschijnlijk

superpaint

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 18:43

Ik ben Ilonka niet, ik vindt gewoon als je een paard hebt moet je daar ook de verantwoording voor nemen en tuurlijk zullen er wel eens dingen zijn en je dan de zaterdag geen tijd hebt. Maar dan nog is het je eigen verantwoording en moet je voor vervanging zorgen of dat je op een andere dag komt uitmesten. Als iedereen dat nu zou doen op een pensionstal, zomaar niet komen, dan wordt het een lekkere bende. Arme paarden.....

Nevada

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 19:11

cerescity schreef:
ja ilonka
ik had een week van te voren gezegd dat ik niet zou komen
dat heb je dan niet gehoord of niet willen horen
zaterdag ochtend moest ik mijn dochter uit het ziekenhuis ophalen
toch logisch dat ik haar niet alleen laat dan
is geen flutsmoes he
mijn paardje is mijn alles ook
en uitmesten is absoluut geen probleem
maar op zon moment gaat mijn dochter wel voor
had wel iets meer respect verwacht
raar he

Mis, Cerescity! Jammer voor jou, maar ik ben Superpaint niet!
Superpaint is nlk. iemand die bij ons op stal (jawel DE bewuste pensionstalling!) loopt en die, in de paar weken dat jouw pony bij ons op stal stond, van de 6 keer 3 (!) keer de stal van jouw pony heeft lopen uitmesten!!
En nu wilde zij dus ook even op jou reageren... raar he?

Maar nu ik toch even op dit forum ben, wil ik ook wel even reageren en jouw onjuiste en onvolledige relaas even aanvullen, zodat er voor de "buitenstaander" even het een-en-ander duidelijk wordt...

Ten 1e: jij bent niet 2 keer, maar 3 keer (van de 6 keer) niet geweest om uit te mesten. De eerste keer berustte dan inderdaad op een misverstand, zoiets kan een keer gebeuren...
Maar de 2e keer dat je niet kwam, heb je dus HELEMAAL niets van je laten horen! Je zou dan ziek zijn, maar je hebt niet gebeld, ge-smst of wat dan ook. Dat mijn man en ik een weekendje weg waren, doet hier niets aan af, de telefoon gaat nlk. altijd mee, dus je had in ieder geval iets kunnen laten weten!
Je hebt anderen toen dus (weer...) voor jouw "werk" op laten draaien...
Hierop hebben we een gesprekje gehad en ben ik heel duidelijk naar je geweest. Bij niet kunnen, ALTIJD even bellen of sms-en, maar niet onaangekondigd wegblijven!
Een week later heb jij mij verteld van de op komst zijnde operatie van je dochter, waarop jij mij vertelde dat zij zaterdagmorgen uit het ziekenhuis mocht en dat jij er dus niet op tijd kon zijn om uit te mesten, maar dat je wat later zou komen.
Deze zaterdag heb jij vervolgens weer niets van je laten horen en het ergste vond ik nog, dat toen ik jou probeerde te bellen, ik notabene de voicemail ervoor kreeg! Deze heb ik vervolgens netjes ingesproken met de vraag of jij mij even terug wilt bellen.
Als ik dan de dag erna (zondags) nog niets van je gehoord heb en jij nergens op reageert (sms-jes e.d.), was voor mij de maat vol!
Als reactie hierop heb ik jou toen maar een bericht gemaild met het verzoek om je pony bij ons weg te halen...
Iets wat ik ABSOLUUT niet leuk vond om te doen...

Ten 2e: Wij hebben jou een week de tijd gegeven om een andere stal voor jouw pony te zoeken en hebben jouw pony dus niet van de 1 op de andere dag "op straat gezet"!
Bovendien heb ik jou nog een mailtje en een sms-je gestuurd waarin ik zelfs nog aangaf waar je je pony eventueel bij jou in de buurt in pension kon zetten.
Ook heb ik jou een tip gegeven over trailervervoer voor je pony!
En daar bovenop had ik zelfs nog vervoer voor je pony bij m'n buurvrouw geregeld!
En tja... als jij hier vervolgens niets mee doet...

Ten 3e: jouw pony staat dus niet, zoals jij hier zielig omschrijft, bij jou in de achtertuin, maar in een weilandje bij Cerescity haar huis in de buurt. Cerescity woont nlk. in de woningbouw en kan haar pony dus eigenlijk helemaal niet in haar tuin kwijt...
Waarom ben je niet gewoon op zoek gegaan naar een andere stal? Ik heb je tips genoeg gegeven toch?
Je pony had dus eigenlijk helemaal niet meer op 't weilandje hoeven staan, als jij maar direct actie ondernomen had!

Verder maak je je nogal druk over het resterende stallingsgeld van, jawel, 60 Euro! Ik heb jou uitgelegd dat je dit maar moest zien als compensatie van de 3 keer dat je niet bent wezen uitmesten.
Normaalgesproken zou ik zoiets nooit doen, maar als ik heel sterk het gevoel krijg dat iemand een loopje denkt te kunnen nemen met de vantevoren duidelijk gemaakte afspraken, en dus tevens met mij, dan pik ik dat niet langer!
Het is jammer voor jou, en dan vooral voor je dochter en voor Candy, maar zo op deze manier was voor mij de maat vol!

Ook ik betreur deze gang van zaken, want ik houdt er helemaal niet van om zo te moeten optreden, maar in sommige situaties moet dit blijkbaar...

Wat Candy betreft, zij is een superleuke pony om op stal te hebben en wij hebben haar, in de korte tijd dat ze bij ons op stal stond, met heel veel plezier verzorgt! En had jij je, als baasje van Candy, wat meer aan je afspraken gehouden, dan had ik haar (en jou dan ook) nog wel jaaaaren bij ons op stal willen hebben, maar helaas...

Het enige waar ik nu op hoop is dat jij Cerescity, hier toch een lesje van geleerd hebt en dat je je bij een eventueel nieuwe pensionhouder beter aan de gemaakte afspraken zult houden! Want alleen op die manier kun je met elkaar door 1 deur blijven gaan en op een prettige manier met elkaar blijven omgaan!

De rest van de mensen die bij ons op stal lopen (waaronder dus Superpaint), komen hier met veel plezier en we hebben het dan ook altijd erg gezellig met elkaar!
Wij helpen elkaar in ieder opzicht en mocht er eens een keer wat zijn, dan staan mijn man en ik als pensionhouders, hier altijd voor open. Maar dan moeten wij wel het gevoel hebben dat men eerlijk is en er geen men geen loopje met ons denkt te kunnen gaan nemen...

Cerescity, jou wens ik in ieder geval veel succes met Candy en heel veel beterschap aan je dochter!
Groeten,
Ilonka Scholtens-Oldenburger

ironic__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-08 20:13

je kan de boel leuk verdraaien
maar ik ben maar 2 keer niet geweest
en ik heb niet gezegd dat ik na het ophalen van mijn dochter zou komen uitmesten
lijkt me ook niet logisch
aangezien het onduidelijk was hoelaat ze uit het ziekenhuis werd ontslagen
maar blijf maar in die waan
mijn ponny stond zeker wel bij mij in de tuin
maar aangezien dat heel moeilijk ging heb ik haar uiteindelijk op een landje verderop kunnen zetten uit nood
en daar kan ze dus ook niet blijven staan
en wat je zegt dat je zo behulpzaam was gaat ook nergens over
ik heb veel gebeld en gezocht maar er was of geen plaats of pas eind van de maand
de plekken waar wel plaats was waren te ver weg
aangezien ik ook met vervoer zit
en dan die opmerking van je had je buurvrouw het vervoer kunnen regelen gelul
ik stuurde je een bericht of ik haar nummer mocht
en wat zei je ze wil der nummer niet geven
kom morgen om 10 uur maar
haloooooooooo
hoe komen met wat en een superziek kind thuis
jaja je verteld het heel leuk
tis net echt
maar het is goed
ik heb hier inderdaad mijn les uit geleerd
nooit meer laat ik me zo misleiden bah smerig allemaal

Nevada

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 21:11

cerescity schreef:
je kan de boel leuk verdraaien
maar ik ben maar 2 keer niet geweest
en ik heb niet gezegd dat ik na het ophalen van mijn dochter zou komen uitmesten
lijkt me ook niet logisch
aangezien het onduidelijk was hoelaat ze uit het ziekenhuis werd ontslagen
maar blijf maar in die waan
mijn ponny stond zeker wel bij mij in de tuin
maar aangezien dat heel moeilijk ging heb ik haar uiteindelijk op een landje verderop kunnen zetten uit nood
en daar kan ze dus ook niet blijven staan
en wat je zegt dat je zo behulpzaam was gaat ook nergens over
ik heb veel gebeld en gezocht maar er was of geen plaats of pas eind van de maand
de plekken waar wel plaats was waren te ver weg
aangezien ik ook met vervoer zit
en dan die opmerking van je had je buurvrouw het vervoer kunnen regelen gelul
ik stuurde je een bericht of ik haar nummer mocht
en wat zei je ze wil der nummer niet geven
kom morgen om 10 uur maar
haloooooooooo
hoe komen met wat en een superziek kind thuis
jaja je verteld het heel leuk
tis net echt
maar het is goed
ik heb hier inderdaad mijn les uit geleerd
nooit meer laat ik me zo misleiden bah smerig allemaal

Tjonge dame!
Jij hebt het er over dat je je misleid voelt, maar IK ben toevallig degene die zich ronduit door jou bedonderd voelt!!
JIJ bent degene geweest die zich niet aan de afspraken hield! Punt!

En je bent WEL DEGELIJK 3 keer niet geweest!! En ik heb jou wel degelijk een aantal tips gegeven over stalling en vervoer e.d., iets wat ik dus niet had hoeven doen, maar wel, uit coulance, gedaan heb!
En het klopt wel degelijk dat ik het telefoonnummer van m'n buuv. niet mocht geven, dit wilde zij zelf nlk. niet!
Maar je had je in principe bij haar kunnen melden, dan had ze je pony echt wel even weggebracht...

Maar jij denkt blijkbaar dat je in je recht staat, nou je denkt het maar lekker!
Ik en met mij vele anderen (de andere mensen bij ons op stal, die er notabene zelf bij waren dat jij mij vertelde dat je dochter zaterdagmorgen uit het ziekenhuis ontslagen zou worden en jij zelf tegen mij zei dat je zaterdagmorgen wat later zou komen! Getuigen genoeg dus!) weten dat ik het bij het rechte eind heb.

Het probleem met jou is, dat jij eigenlijk alleen maar de negetieve kanten van alles en iedereen ziet en als iemand het eventueel goed met je zou menen, je meteen achterdochtig bent (mmm, zoals de waard is...?)
Maar goed, daar gaat het nou niet over.

Ik blijf bij m'n standpunt en ik blijf erbij dat IK het netjes afgehandeld heb en dat IK niet degene ben geweest die schijnheilig dit soort onderwerpen op een forum zet om maar zieltjes te winnen (oh, wat zijn we toch zielig!) en medeleven te kweken!
Maar als jij je wilt verlagen tot het vermelden van dit soort onderwerpen (notabene 1,5 uur nadat je je pony bij ons vandaan hebt gehaald! Wees dan een vrouw en vertel me dit soort dingen dan recht in m'n gezicht, maar dat durf je blijkbaar niet!), dan moet je dat zelf maar weten...
Verschuil jij je maar lekker achter je zieke kind (arm kind...), want met iets anders kun je blijkbaar niet komen!

Tenslotte weet ik zelf hoe het allemaal gegaan is en wat mij betreft laat ik het hierbij!!
De groeten!

ironic__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-08 00:55

verschuilen ???????????
nou ik verschuil me niet achter mijn dochter
en op advies van de rechtshulp heb ik niet eerder wat gezegd
omdat mijn ponny mijn alles waard is
en ik alles in twijfel begon te trekken over jou
en dan de opmerking ik heb van alles geregeld valt wel mee he
alsof ik zomaar naar je buurvrouw kon gaan
zoals je zelf al aangaf het is een pokke eind....
had dan om 10 uur smorgens daar moeten zijn om te horen of het wel of niet kon .....
hoe moest ik daar dan gekomen zijn vliegen ?
wie bleef er dan bij mijn dochter ??
wel een gok he ...
terwijl ik niet eens de zekerheid zou hebben of ze wel of niet kon
heb uiteindelijk zelf vervoer geregeld
snap de drukte daar niet om
en ik heb het inderdaad een week van te voren aangegeven maar niet dat ik later zou komen
je kan toch zelf wel verzinnen dat ik haar niet alleen laat
waarschijnlijk niet omdat je zelf geen kinderen hebt...
je maakt jezelf echt belachelijk
ik hoef geen medeleven
vroeg me alleen af of dit handelen normaal was
en dat blijkt dus niet zo te zijn
en het waren geen 3 keer maar 2 keer dat ik niet ben gekomen
waarvan 1 misverstand
en de andere keer ja ni goed opgelet
maar tis een lering inderdaad voor de volgende keer
heel kinderachtig maar alles op papier
de goeie moeten onder de slechte leiden
heel jammer allemaal

chocky84

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 01:18

ehm.... ik tem maar even: met modder gooien op bokt heeft denk ik weinig zin... Aan een verhaal zitten altijd 2 kanten!

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 01:29

Nu als ik het verhaal zo lees langs beide kanten vind ik toch dat de TS onrechtvaardig is behandeld. Ze heeft een ziek kind en ik vind dat de staleigenaar hier niet voldoende rekening mee heeft gehouden. 1 week voor een andere stalling te zoeken vind ik persoonlijk maar weinig. De reden vind ik ook maar raar...

Natuurlijk zal het verhaal van de TS niet volledig juist zijn en haar interpretatie van de werkelijk zoals ook het verhaal van de staleigenaar. Dus verder zal ik mij er ook niet over uitspreken.

Verder vind ik ook dat het geen zin heeft om dit conflict op bokt te voeren. Dat kan je beter face to face doen of via pb. Zoals het nu loopt wordt het meer een welles nietes spelletje en dat is ook niet de bedoeling.

In ieder geval aan de TS: sterkte met je dochter, hopelijk zal ze goed genezen. En ook veel succes met het zoeken naar een gepaste stalling voor je paardje.

ironic__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-08 15:10

hier een berichtje van het arme kind
ik vind het heel laag hoe je reageert
mijn moeder heeft duidelijk gezegd dat ze me uit het ziekenhuis zou ophalen wie anders ??? Rolleyes
en ik was blij dat ze bij me bleef
ze vertelde je dat mijn keel gehecht was en dat ik bloedingen had gehad
en dat ik bloed spuugde herstel spuug
mijn vader heeft het druk omdat hij bezig is met het openen van de winkel
dus geen auto en weinig kennissen he
aangezien we uit omg rotterdam komen en hier in musselkanaal de weg niet weten
is het niet makkelijk voor mijn moeder geweest om een nieuwe plek te vinden op zon korte termijn
en mijn ponny heeft wel 2 dagen in mijn tuin gestaan
maar gelukkig zijn er mensen die wel om paarden geven en mag ze nu even op het oude landje terug
dus heeft mijn moeder de ruimte
en dat je zegt het gaat maar om 60 euro Geld, geld!
voor mij is dat een hoop geld ik betaal zelf aan mijn ponny mee
WIST NI DAT JE ZO OP MENSEN NEER KIJKT
ik ben blij dat mijn ponny weg is
en zelfs nu ze bij je weg is kom je controleren waar ze staat en moet je dat hier kome melde....
mijn moeder is heel lief voor mijn ponny en doet alles ervoor
wilde toch mijn stem eve laten horen ondanks dat ik me beroerd voel
ik vind dit namelijk onterecht
de groete van chiara

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 16:18

Moderatoropmerking:
Het lijkt me wijs dat jullie dit eens onderling met elkaar uitpraten en proberen op te lossen. De rest van Bokt heeft niks met jullie meningsverschil te maken.

Hier een slotje Lachen