Waratje schreef:Niet verzekerd, ik zorg voor voldoende geld achter de hand voor de medische zorg. Op het moment dat die meer gaat kosten dan ik achter de hand heb, moet ik me toch eens heel goed gaan afvragen waar ik mee bezig ben. Uitgangspunt voor mij is het welzijn van het paard, als ik er voor duizenden euro's aan moet verspijkeren, vraag ik me af of het paard niet beter af is op de eeuwige weidevelden.
Ik heb dit paard nu bijna 15 jaar en de da-kosten komen niet verder dan jaarlijks enten en wat normale kosten rondom dracht en veulen. Daar de meeste verzekeringen oudere paarden eruit knikkeren zou ik dus jaren premie hebben betaald voor de winstcijfers van de verzekeraar...... Dan heb ik het toch echt liever op mijn eigen bankrekening staan.
Eigenlijk kun je wel een beetje concluderen dat het afhankelijk is van je ervaringen met je paard op medisch gebeid of je het dier wel of niet verzekerd. (Sommigen doen het denk ik preventief, is oko best slim vind ik)..

. 
) dat uit. Allemaal allang gecheckt. Ik hoef geen geld, als mijn paard sterft. Dan wil ik voorlopig toch geen nieuw paard, maar eerst rouwen......
). En ik betaalde al jaren premie, niks van teruggezien. Hij werd ook niet afgekeurd, want je kon er nog wel op rijden ( beest was knettergek geworden van het trauma, maar ja dat werd blijkbaar niet gezien ).