Pensionklanten hebben RECHTEN

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

x__laura

Re: Pensionklanten hebben RECHTEN

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 11:07

Ik ben ook net van stal veranderd, wegens een prijsstijging van €55 per maand.
Ik begrijp wel dat alles duurder geworden is, maar €55 lijkt me gewoon erg veel, alle andere stallen in de buurt stijgen max. €20.
De staleigenaar was er niet zo blij mee dat ik wegging en dat merkte ik ook, m'n paard kreeg opeens minder stro, minder hooi en haar medicijnen werden al helemaal niet meer gegeven.
En dat terwijl ik bijna twee maanden opzeg gegeven had, de dag nadat ze de prijsstijging bekend gemaakt hadden (op 5/12 gezegd dat ik op 1/02 wegging). In het contract stond niks over een opzeg, maar dat vond ik wel zo netjes, ik was meteen welkom op m'n nieuwe stal maar heb toch mooi m'n opzeg gedaan. Ze hadden meteen iemand nieuw om mijn stal te nemen, dus geen euro geld verloren maar toch 'wraak' nemen door minder goed voor m'n paard te zorgen. Maar wat doe je eraan? Ik heb gewoon mijn mond gehouden, want wie weet wat ze zouden doen als ik erover zou klagen? Je staat gewoon nergens op zo'n moment, rechten of niet, als je paard er de dupe van is.

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 13:57

Esther28 schreef:
Het is in theorie allemaal heel leuk en goed hoor, maar in de praktijk denk ik toch echt niet dat het zo werkt! Zoals al aangegeven zullen de meesten toch echt bang zijn voor de consequenties die de stalhouder hier aanhangt. In het ergste geval verbiedt hij je op zijn terrein te komen en daar sta je dan.....

Inderdaad.... Ik vind dit soort dingen toch altijd erg lastig... Ik vind de verhoudingen in de paardenhouderij wat dat betreft toch maar vreemd. Ik ben toch een klant? Waarom voelt het dan eigenlijk nooit zo? Van veel stalhouders krijg je toch vaak het idee dat je maar gewoon tevreden moet zijn en verder niet al te veel (mag?) zeuren. Wat mij betreft zouden dingen best wel wat zakelijker bekeken mogen worden.

Ik ben echt geen zeikerd maar als er afspraken gemaakt zijn vind ik wel dat die nagekomen dienen te worden. Lijkt me niet zo heel vreemd...

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 08:50

Bij ons op stal is de bodem niet meer goed. Veel paarden hebben last van beenblessures (gehad). Wanneer de bodem een paar keer per week gesleept wordt, dan gaat het nog wel, maar dat gebeurt dus niet.
De staleigenaar heeft al diverse malen toezegd dat de bodem zou worden vervangen, maar we wachten er nog steeds op. Ondertussen betalen we wel de hoofdprijs. Wat zouden we hier aan kunnen doen?
Wil liever niet weg, want verder is het een prima plek om te staan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 09:08

Dazmar wees jij maar blij dat je paard zo dik in het stro staat, ze hebben iig niet bezuinigd en idd is het stro duurder geworden, jouw paard is er niet de dupe van geworden en de verhoging rekenen ze door naar de klant. Heb ik geen moeite mee. Ik betaal ook best veel voor wat ik krijg, mijn paard staat elke ochtend in een zeiknatte stal. Gewoon te weinig stro, graszaadhooi zodat ik mij arm voer om het dier op gewicht te houden en regelmatig nog de extra vitamines/mineralen moet toe gaan voegen. Voer al een jaar lang een discussie dat mijn paard achteruit gaat omdat hij het aan zijn luchtwegen heeft. Zij roepen al een jaar lang dat hij gezond is en levendig.

Nu heb ik de discussie opgestart om hem op zaagsel te hebben, ik moet er dan zelf voor zorgen, maar of er een stalhuurvermindering komt omdat ik geen stro meer verbruik moet nog even erg over nagedacht worden, ook de pakken zaagsel moet ik bij mij zelf houden. Boos!

Het gaat alleen maar om geld hoor, breek mij de bek niet open, je hebt helemaal niets aan rechten en rechtelijke stappen, het gebeurd toch altijd achter je rug om. Het niet buiten zetten, niet voeren en niet uitmesten ken ik uit den treuren. Iets wat ze toch in het begin niet doen, nee, dan is de vloer te heet om over te lopen, na een paar maanden, een maand of 3 dan begint het gezeur. Steeds een stapje terug en kijken of je komt zeuren, als het echt te erg is en je niet meer door de vingers kan kijken, ga je voorzichtig wat zeggen en dat begint het gezeik, de lange tenen, jij laat niet met je spelen, voor jouw dus wel moeten werken, op jouw paard kan geen 10-tje stiekum extra bezuinigd worden.

Gelukkig over een half jaar komt mijn paard aan huis, arm dier wat hij de laatste 2 jaar allemaal heeft moeten verduren. Hem weer verplaatsen?? Weer een nieuwe kudde, nieuwe stal, nieuwe omgeving, nieuw dagritme??? Te triest voor woorden, maar ik moet deze week met vuist op tafel. Het dier zijn luchtwegen zijn nu zo snel achteruit gegaan dat ik na een stevig ritje moet toezien dat het slijm wat uit zijn longen naar buiten komt licht roze van kleur is. En mijn pensionhouder? Die houdt vol dat mijn paard kern gezond is, hij hoest immers niet??? Laat dat nu zo zijn, maar hij komt s'morgens voeren, is met 10 minuten klaar, dan in de middag worden alle deuren opengegooid en lopen alle paarden tegelijk de paddock in. Het voer ligt dan al in de stal als de draad weer open gegooid wordt en de kudde zich weer in de stallen laat. Veel toezicht, veel kans dat je pensionhouder weet hoe het met je dier vergaat. Ja OK dan!

Mag ik even vangen.... Slapen