Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Maar ik moet er bij zeggen dat een ander paard op stal wel met een blinddoek om zo de trailer op loopt (en zonder niet). Dus misschien een tip voor de TS? Jennyxx schreef:Been there, done that. Ze ging erg met haar hoofd slaan met de blinddoek en verzette geen pasMaar ik moet er bij zeggen dat een ander paard op stal wel met een blinddoek om zo de trailer op loopt (en zonder niet). Dus misschien een tip voor de TS?
Jennyxx schreef:Mijn paard is ook zo'n eigenwijze niet-in-trailer-willen. Ze is niet bang met laden. Raakt ook niet in paniek. Maar WIL er gewoon niet inBoos worden ed werkt ook bij haar niet. Dan wordt ze woest en kun je het helemaal wel vergeten. Ook de Monty Roberts manier werkt niet. De laatste keer ben ik 3 uur bezig geweest eerst met worteltjes en later met naar de klep lopen en dan achterwaarts ed. Nee hoor, mevrouw stopt precies op de klep.
Het enige dat helpt is de zijkanten afzetten en haar met een longeerlijn en een paar sterke mensen er in duwen. Of haar met de trekker (waar ze niet bang voor is) haar er zo langzaam inschuiven. Ze gaat dan echt met haar kont tegen de trekker aanzitten, zo van IK WIL NIET. Maar moet dan uiteindelijk wel. Dit is natuurlijk niet de manier. Het enige dat ik kan hopen is dat ze op een gegeven moment weet dat ze er hoe dan ook toch in moet en dat ze dan besluit er wat eerder in te gaan. Of ik kan hopen op de gouden tip hier![]()
Overigens snap ik mijn pony welZo'n trailer is lawaaierig en hobbelig en er komt ook nog eens van alles langs razen..
Ninette schreef:hoi, elk paard is natuurlijk anders maar misschien heb je de mogelijkheid om het volgende te proberen. trailer in het weiland achterklep open en elke dag voer erin doen. ze zal de eerste keren er misschien niet opgaan maar na een poosje snappen ze dat er in de trailer voer te halen valt. je moet dus wel over een weiland beschikken en misschien veel geduld ( per paard verschillend ) Een handelaar waar ik vaak kwam deed dit ook op deze manier en op een gegeven moment reed kwam hij met trailer het land in , klep open en beide paardjes liepen er zo los op. Weet natuurlijk niet of dit de oplossing is voor joun paardje maar als je de mogelijkheid hebt, zeker proberen anders nog veel succes met het oplossen van dit trailerprobleem en super dat jullie zelf rustig blijven en niet gaan schreeuwen ofzoiets volgens mij maak je het daarmee alleen maar erger.

Susy_Q schreef:Wendel schreef:Misschien is een keer genoeg om achter haar een "brul" te geven.Mijn verzorgpaard loopt anders ook niet de trailer op. Er moet gewoon een achter haar staan die met een hard stem geluid haar even over de drempelvrees heen helpt.
Maar nu moet ik zeggen dit doet ze alleen thuis. Op de club loopt ze er zo in omdat ze dan weet dat ze naar huis gaat.
Ohja, de brul.. dan gaat ze zeker vooruit.. langs de klep.
en die 2moons zit helaas niet naast de deur...
Maar mailen kan nooit geen kwaad.
Dank je voor de reacties, maar tot nu toe zit de gouden tip er nog niet bij..
Apple schreef:Heb je het al eens op de manier van Monty Roberts geprobeerd? Bij de eerste de beste aarzeling naar achteren vragen en dan weer naar voor. Zorgen dat de aandacht bij jou is.
Parelli wil vaak ook nog wel helpen.
Zoek eens in die hoek naar manieren om je paard de trailer in te krijgen.
Wendel schreef:Misschien is een keer genoeg om achter haar een "brul" te geven.Mijn verzorgpaard loopt anders ook niet de trailer op. Er moet gewoon een achter haar staan die met een hard stem geluid haar even over de drempelvrees heen helpt.
Maar nu moet ik zeggen dit doet ze alleen thuis. Op de club loopt ze er zo in omdat ze dan weet dat ze naar huis gaat.