Belazerd voelen door kliniek

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

paardje2005

Re: Belazerd voelen door kliniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 13:03

Marije_jiplover schreef:
Mistic schreef:
Maar ik kan me herinneren toen ik met mijn paard naar de kliniek ging om zijn rug in de spuiten, dat ik voor de spuiten moest betalen en voor het consult. Ze hebben mij niet iedere spuit apart berekend.

Dat is normaal ook zo, maar als een medicatie in het bloedvat gespoten moet worden, en het is óf een erg irriterende stof, of een paard dat het lastig toe laat, is het veiliger om een braunule (is een kathetertje voor 1malig gebruik) te gebruiken. Deze kosten meer dan een gewone injectiespuit met naald (die je toch ook al nodig hebt om de medicatie uit het flesje in het paard te kunnen krijgen) en ik vind het dus vrij logisch dat die wordt doorberekend. Ik weet dat ze dat in de kliniek in Utrecht ook doen.

Citaat:
Een consult is een vaste prijs, of je nou 20 minuten bezig bent of ander half uur. Dat moet niet uitmaken. Dit risico heb je namelijk van de voren al ingecalculeerd.

Behandelingskosten gaan nu eenmaal heel vaak per tijdseenheid, ook dat vind ik niet zo raar. Als je je auto wegbrengt voor reparatie betaal je toch ook een uurloon? Neem het vervangen van een autolampje. Bij sommige auto's zit dat heel makkelijk bereikbaar en is de monteur binnen een kwartier klaar, bij andere auto's kost dat een half uurtje tijd, dan is dat ook duurder door het arbeidsloon.

Citaat:
Imo hoort bij de stalling op de kliniek alle behandelingen erbij, exclusief de materialen.

Stalling is alleen de box, het strooisel en het voer, en eventueel het in de stapmolen of in de wei zetten. Net zoals op een pensionstal. Stalingskosten zijn meestal ook niet het duurste, ik geloof dat je daar in Utrecht rond de 12-15 euro voor betaalt.

Citaat:
Bij TS staat het imo niet echt meer in verhouding.

Ooit wel eens de rekening van een ziekenhuisopname voor mensen gezien?

Dat is vergelijkbaar hoor, en dan schrik je pas van de kosten! Ik heb de mijne gezien van een weekje ziekenhuis en die was nog niet eens compleet!
En er wordt wel van een dierenarts verwacht dat hij net zo netjes en steriel werkt als in het ziekenhuis, er worden grotendeels dezelfde materialen gebruikt (alleen soms in grotere hoeveelheden, een paard is nu eenmaal groter dan een mens) maar er moet maar gewoon voor onder de kostprijs gewerkt worden...

nou idd mijn god dan schrik je je echt lam. niet normaal die ziekenhuis rekeningen. 1 keer enkelbanden verrekt(waren ze toen nog niet eens achter).l 1e hulp fototje, en verbandje. ruim 600 eurie´s. en ga zo maar door. mijn blindedarmoperatie en 5 dagen opname heeft meer dan 20000 euro gekost (mijn zus werkt bij geove heeft even gekeken). .

maar veeartsen zijn afzetters. dat is nou eenmaal een feit.
ik moest met mijn paard ook naar de kliniek. moest even een looptest doen om te zien of hij kreupel was. ik moest 100 keer heen en weer rennen, en hem longeren.. aan het einde lag ik met mijn tong om de grond van ellende en mijn zwangere chauffeuse moest achter mijn paard aanrennen om hem voorwaarts te houden, maar moest maar door blijven rennen en de veearts deed niks alleen kijken(en paard had geen verdoving). geintje heeft mij 55 euro gekost.. mijn paard zijn hoofd moest tegelijk ook even op de foto, ik moest zelf mijn paard zijn hoofd omhoog houden en het scherm omhoog houden(terwijl mijn paard verdooft was) en huppa weer 60 euro armer.... en allemaal van dat soort geintjes meer, terwijl ik zelf al het werk gedaan heb.

mijn eigen va vraagt 44,50 voorrijkosten (is andere dan bovenstaande,konden toen nog geen foto´s maken) is nog op geen 5 min afstan. paard moest alleen even geetn worden en zou daarvoor 65 euro kwijt zijn incl voorrijkosten. ik zei: ik kom wel langs lopen met mijn paard, kun je hem daar wel enten kost het mij geen voorrij kosten... maar dat kon niet i.v.m. met 1 of ander k*tsmoesje.
ik ben er inmiddels aan gewent dat va´s belachelijke rekeningen verzinnen en maak mij er niet meer zo boos over. helpt toch niks.

ik hoop dat alles goed komt met je paardje!!

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 13:08

@Marije_jiplover, Ik snap deels wel wat je zegt, maar als ik het vergelijk met de rekening van de zware 6 uur durende operatie van mijn hond, was ik inclusief medicijnen, nazorg, en 3 bezoeken ongeveer 600 euro kwijt.

Een operatie vind ik nog altijd anders dan medicijnen inspuiten en een verbandje aanleggen. Er zijn vast nog meer dingen gedaan, maar een operatie blijkbaar dus niet.

Een koliekoperatie kost tussen de 3000 en 5000 euro. Daarom vind ik het dus niet in verhouding staan.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 13:20

Vergeet niet dat een hond een heel stuk minder weegt dan een paard. Een vergelijkbare medicatie voor een hond van 50 kg is voor een paard van 500 kg uiteraard een stukje duurder...
En dat geldt ook voor een narcose uiteraard...

En een verband voor een hondenpootje, of voor een paardenbeen, is ook niet helemaal te vergelijken kwa materiaal.

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 13:22

Feit blijft dat er een groot verschil in prijzen zit en dat sommigen wel heel makkelijk rekenen....
Mijn eigen voorbeeld vind ik echt schandalig en daar komen we dus ook nooit meer

abby

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 14:25

Utrecht kan een stuk goedkoper werken doordat het een onderwijsinstelling is. Als je bij een commerciële kliniek (dus een niet aan een onderwijsintelling verbonden kliniek) bent geweest, dan betaal je ook commerciële prijzen.
Een gespecificeerde rekening is niet meer dan normaal. Dat heeft ondermeer ook te maken met de verschillende BTW-tarieven die gehanteerd worden (even een terzijde: feitelijk zou een pensionhouder of manege ook een BTW-gespecificeerde factuur moeten sturen omdat ook voor hen verschillende BTW-tarieven gelden voor de diensten en producten die zij leveren).

Dat verschillende klinieken verschillende prijzen hanteren, daar kun je over discussiëren, maar ik geloof dat er in Nederland maar voor heel weinig diensten en producten zijn waar vaste prijzen voor bestaan...

Wat betreft die braunules, zou ik het inderdaad even navragen, voor hetzelfde geld is dat gewoon een fout op de factuur.

Overigens vind ik 'belazerd' een groot woord hoor. Daarbij denk ik toch eerder aan echte oplichting of een bewust(!!) fout gestelde diagnose...

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 15:10

Het verschil is inderdaad wel erg groot.
Maar Utrecht goedkoop? Ik las dat de stallingskosten per dag daar tussen de 12 en 15 euro lagen, nou bij Lienden waar mijn paard in mei heeft gestaan was dat 6 of 8 euro per dag. Klein verschil, maar hoog verschil procentueel gezien.

Ik hoop dat het snel beter gaat met je paardje en ik zou gewoon 1 vd DA's die de second opinion heeft gedaan de behandeling over laten nemen! Succes ermee!

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 17:03

Allereerst: bel gewoon je dierenarts en vraag netjes om een uitleg over de rekening

Je zegt dat je ook een vriendje bij je paard hebt achtergelaten? Dus betaal je voor 2 paarden stalling. 2 paarden maken meer vies dan 1 en eten meer dan 1.

Mistic schreef:
Imo hoort bij de stalling op de kliniek alle behandelingen erbij, exclusief de materialen.

Welke behandeling bedoel je daar mee?

Een hond of een paard verschilt een hele hoop. Niet alleen zijn paarden een stuk groter, ook zijn veel medicijnen voor paarden niet meer geregistreerd en dus kosten deze medicijnen aan administratie en aanleveringskosten stukken meer dan de standaard medicijnen van een hond.

De kosten van een koliek operatie zitten hem niet alleen in de operatiekosten, maar ook in de continue bewaking die er is bij zon paard. Ook na een operatie is er de hele tijd iemand aanwezig om in te grijpen mits dit nodig is. En dat soms wel gedurende de eerste 72 uur.

Zoals hier al vaker is gezegd: vergelijk het eens met jezelf, en vraag voor de grap eens een doktersrekening op. Zorg wel dat je goed op een stevige stoel zit, anders kon er nog wel eens een jhele dure rekening van een gat in je hoofd van het flauwvallen tegen de kast achteraankomen Ja

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 19:37

[quote="paardje2005]

maar veeartsen zijn afzetters. dat is nou eenmaal een feit.
ik moest met mijn paard ook naar de kliniek. moest even een looptest doen om te zien of hij kreupel was. ik moest 100 keer heen en weer rennen, en hem longeren.. aan het einde lag ik met mijn tong om de grond van ellende en mijn zwangere chauffeuse moest achter mijn paard aanrennen om hem voorwaarts te houden, maar moest maar door blijven rennen en de veearts deed niks alleen kijken(en paard had geen verdoving). geintje heeft mij 55 euro gekost.. mijn paard zijn hoofd moest tegelijk ook even op de foto, ik moest zelf mijn paard zijn hoofd omhoog houden en het scherm omhoog houden(terwijl mijn paard verdooft was) en huppa weer 60 euro armer.... en allemaal van dat soort geintjes meer, terwijl ik zelf al het werk gedaan heb.
[/quote]

Wat een onzin! Wat wil je dan? Dat die veearts met je paard gaat rennen, en dat jij gaat kijken?? Verward Daarvoor kom je toch bij die man, zodat hij je paard kan bekijken? Als je het allemaal zelf zo goed wist, dan had je niet naar een veearts moeten gaan.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 22:19

Ik heb hier thuis nog een zeer gespecificeerde rekening liggen uit Utrecht in 2005. De totale rekening was toen €500 zoals afgesproken van te voren, maar je wilt niet weten wat ze allemaal berekenen! Het waren 3 A4tjes vol! Wij hebben hier ook vaak de DA op bezoek ivm met ons melkveebedrijf. Je betaalt dan voorrijkosten en een bedrag per 15 begonnen minuten. Je zorgt dus wel dat je van te voren alles klaar hebt staan en niet teveel kletsen, want de rekening tikt flink door.

Deniies

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 22:59

en ik wordt boos dat me paard ze halster in stal wordt omgelaten en ik hem terugkrijg met allemaal wonden. maar ik vindt deze kliniek wel beetje belachelijk rekenen

cojo79

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 23:13

Ik heb mijn paard afgelopen maand in een duitse kliniek gehad.
(Klinik Hochmoor)

Daar was ik aan stallingskosten INCL btw 24 euro per dag kwijt.
(excl. 20 euro),maar daar zat ook de verzorging bij in zoals toe dienen medicijn en iedere dag 30 min longeren en iedere dag voer/strooisel.
Ik moest alleen de medicijn appart per dag erbij betalen.

Ook moest ze nog eens opnieuw gehecht worden maar dat hebben ze ook niet verrekend.

Al met al was ik wel veel geld kwijt maar het viel me wel mee.
Zeer goede verzorging voor het paard en ook nemen ze alle tijd om alles goed aan je uit te leggen.

Ik was rond de 1000 euro kwijt en ze hebben het volgende gedaan:
Mijn paard had achteraf kaakholte ontsteking)
*Rontgenfoto's bekeken die ik zelf al mee had genomen.
(die mijn dierenarts ook nog eens verkeerd genomen had)
*Bloedonderzoek bloedlichaampjes
*Endoscopie luchtwegen + luchtzak met 2 foto's (+verdoving)
*3 nieuwe rontgenfoto's
*Stalkosten van 16 dagen
(incl verzorging/longeren + toe dienen medicijn)
*Operatie kaakholte (gat boren in schedel met drain aanleggen en spoelingen met verdoving ,geen narcose)
*alle dagen medicijn (antibiotica/ontstekingremmer/slijmoplossers)
*En ook nog eens 16 dagen lang medicijn voor thuis toe te dienen slijmoplosser.
*Verwijderen drain + 2x nieuw vastzetten drain (voor het verwijderen) en verdoving.
*En 1 rontgenfoto voor controle of alles in haar hoofdje goed was.

Was veel geld maar ik ben blij dat ik naar deze kliniek ben gegaan want had daar een erg goed gevoel bij.

santos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 00:24

jammer dat mijn printer/scanner het even niet doet. Anders kon ik jullie laten meekijken.Ik heb zojuist mijn rekening van Utrecht binnen. Het ging om een kreupelheids onderzoek met verdovingen, 2 foto's 3 dagen opname, inspuiting met ontstekingsremmer en speciaal beslag voor. Ik rekende op 600 euro, maar het is maar.....504 euro. Viel mij dus mee Knipoog

Wel met smaak de bereking gelezen. Een verdovings inj. kost maar 0,87 eurocent, het inspuiten zelf is echter 15 euro per inj, maar met het consult van de anesthesie komt daar nog eens om 54 euro bovenop. En dat per been berekend. En wat dan geleidingsanesthesie is a 10,77 euro, dat wil ik niet eens weten Knipoog en dat ook 2x.

Ik was voor 3 dagen opname 49,68 kwijt, ex 19% btw, dus niet enkele euro's! Over het geheel genomen, vind ik dit niet duur.

Tja, onderzoeken in clinicen zijn duur. Maar zoals gezegd ik heb de rekening ook goed nageplozen en als er iets onduidelijks in gezeten zou hebben, zou ik daar zeker over gebeld hebben.

fraznic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 21:14

Een dierenarts moet ook zijn geld verdienen. Als je kijkt naar wat een gewone huisarts verdient en wat een dierenarts verdient.... oke ik weet geen bedragen maar ik durf wel te zeggen dat een huisarts echt wel meer verdient dan een dierenarts en wat doet de huisarts..... achter zijn buro zitten soms even wat luisteren of voelen, maar veel meer ook niet. Nix slechts over huisartsen hoor (ik weet ook wel dat ik het nu wel erg plat breng) maar bij een dierenarts wordt veel meer gedaan, bloedonderzoek, röntgenfoto's en nog op de zelfde dag ook. Bij de humane arts mag je als je pech hebt 2 weken wachten voor ze verder onderzoek kunnen doen. De reden dat je mensen hier niet over hoort zeuren is omdat praktisch IEDEREEN verzekerd is, en het dus niet uitmaakt hoeveel het kost terwijl in de dierenwereld er nog veel gewoon vanuit eigen zak betaald moet worden.

Een branule wordt idd ook gebruikt voor bepaalde medicijnen die echt IN het bloedvat moeten komen omdat ze verschrikkelijk irriteren als ze perongeluk onder de huid komen en dus heb je veel meer zekerheid door een branule te gebruiken dan een losse naald, want die beweegt niet mee als je paard beweegt. (een branule is van zacht plastic en kan dus niet door het bloedvat naar buiten prikken als ie eenmaal in het bloedvat zit, een naald wel)

En paardje2005... de dierenarts kan zelf niet met je paard gaan rennen want dan ziet ie nix, dus moet iemand anders dat doen en als hij daar ook nog een assistent voor moet "inhuren", dan gaat het je alleen maar meer kosten.

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 22:13

en als je een dierenarts belt voor een spoedgeval (zelf als t geen spoed is) komt die vaak sneller dan een HA

paardje2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 01:39

Anoeska schreef:
[

ja natuurlijk moet hij erna kijken. maar wat dacht je van strek en buigoefeniningen betasten van warmte verschil. misschien een verdovingkje o.i.d.
niks van dit alles..... en dan 60 euro voor alleen kijken????

fraznic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 07:54

Hmm ja, als ie niet eens gevoeld heeft, klinkt het wel alsof ie erg weinig heeft gedaan, maar heeft ie wel gevonden wat er mis was?
Maar om dan meteen alle veeartsen dan afzetters te noemen vind ik toch wel een beetje overdreven.

Knavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 11:55

Joh, het is een kwestie van vraag en aanbod. Een goede zal veel durven vragen, en dan toch nog genoeg klanten overhouden om de zaak draaiende te houden. Een slechtere zal zijn klanten moeten winnen door op prijs ipv kwaliteit te concurreren.

Overigens is een dure maar goede diagnose/behandeling uiteindelijk altijd nog goedkoper dan een minder dure maar foutieve.

En inderdaad, in vergelijking met humaan artsen rekenen dierenartsen echt niet de wereld.

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 11:56

klopt maar ik denk dat er veel verschil in zit al heb ik daar persoonlijk niet echt de ervaring in. De meeste waar ik bij zat waren ongeveer gelijk.

paardje2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 13:58

fraznic schreef:
Hmm ja, als ie niet eens gevoeld heeft, klinkt het wel alsof ie erg weinig heeft gedaan, maar heeft ie wel gevonden wat er mis was?
Maar om dan meteen alle veeartsen dan afzetters te noemen vind ik toch wel een beetje overdreven.

´

ik heb nou al 6 verschillende va gehad. en allemaal bedenken ze de raarste dingen om op papier te zetten.

nee na het heen en weer rennen was zijn conclusie: goh het achterbeen is ook wat dik (had net stalbenen gehad, wat ik ook verteld had). en tja, hij zal wel wat stijf zijn....

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 21:55

Ik heb hier ook ervaring mee, ik heb veel dieren dus vaak met dierenartsen en klinieken te maken, zelfs als je van te voren vraagt hoeveel iets kost, presteren ze het om het driedubbele te vragen. operatie van een veulen die aangevallen is door een hond, mevrouw niet meer dan max 1000,-. Rekening 3200,- beetje verschil dacht ik zo en het veulen leeft nog steeds maar kan nooit bereden worden. Begrijp me niet verkeerd, ik heb het voor hem over en ook betaald maar waarom word dat niet van te voren gezegd, terwijl ik het zo duidelijk gevraagd heb,
Toen ik bij de dierenambulance werkte heb ik vaak zat mee gemaakt, geen geld geen medische zorg.
Een dierenarts presteerde het zelfs tegen een oude mevrouw te zeggen, goh dan had ik beter u hond in kunnen late slapen als u toch geen geld hebt. wij hebben een collecte gehouden en de kosten betaald, ging om 118 gulden
Geldwolven zijn het

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 22:18

Toen mijn veulen naar Utrecht moest hebben we van te voren een prijsafspraak gemaakt, dit moest ik zelfs ondertekenen. Mocht het veel duurder gaan worden, dan zouden zij eerst contact met mij opnemen en dat hebben ze keurig gedaan. Zelfs midden in de nacht om 02.00u, toen het slecht ging met de kleine en ze tot actie moesten overgaan. Als jij duidelijk van te voren een afspraak maakt over de prijs, vind ik dat je hierop terug kunt komen. Er zijn mensen die niet tot het uiterste kunnen/willen gaan en dan kan zo'n rekening voor heel veel problemen zorgen. Op z'n minst hadden ze dan eerst contact met jou moeten opnemen. Zo doet de garage dat ook vaak bij een APK keuring. Ze lopen alles na en bellen dan op over wat er vervangen moet gaan worden en wat daar ongeveer de prijs van is.

Knavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 22:37

Geen geld, geen medische zorg vind ik eigenlijk niet meer dan normaal.

Tuurlijk, een betalingsregeling is vaak wel mogelijk, maar dierenarts is uiteindelijk niets anders dan een baan om de kost mee te verdienen. 't Is misschien wel een baan waar ze bewust voor kiezen, omdat ze hart voor het vak hebben, maar dat heeft een automonteur ook, en een kapper, en een verpleegster, en een leraar. En die werken ook niet voor niets. Je kan ook niet naar de Albert Heijn gaan en bij de kassa zeggen dat je geen geld hebt, maar toch echt moet eten. Er is geen potje bij de regering die de kosten dekt van dierenartsen voor het behandelen van klanten zonder voldoende financiën. Ze kúnnen nog niet eens gratis werken, omdat ze ook materiaal- en medicijnkosten kwijt zijn, en er dus altijd zelf dan nog op achteruit gaan.

Misschien ben ik daar erg hard in, maar als je geen geld hebt, moet je ook geen dieren nemen (hulphonden e.d. even uitgezonderd). Er is géén RECHT op een huisdier of een paard, evengoed als er geen recht is op een auto, of een koopwoning of een vakantiereis. Heb je wel het geld om je paard te kopen, en goed te onderhouden, maar niet genoeg voor onvoorziene uitgaven, neem dan een verzekering met uitgebreide dekking. Dan moet je die kosten maar van te voren incalculeren als onderdeel van de onderhoudskosten. Nuttiger dan geruite setjes sjabrakken en peeskappen.

Je moet niet van je eigen probleem, het probleem van een ander willen maken (dit slaat niet op de TS, of iemand anders hier, maar op het niet kunnen betalen van dierenartskosten i.h.a.!).

Knavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 23:01

Nog even aanvullend: ik geef ook geen paarden mee voor onder de prijs of gratis, omdat de kopers het eigenlijk niet kunnen betalen. Leuk voor hun, maar hoe moet ik dan een (goed) belegde boterham verdienen? Als je je werk naar behoren doet, dan mag je daarvoor beloond worden. Liefdadigheid besteed ik aan de mensen in m'n omgeving, en de mensen die écht niks hebben.

O jee, 't is een beetje een preek geworden, geloof ik. Forgive me.... Lachen

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 01:45

Knavia schreef:
Geen geld, geen medische zorg vind ik eigenlijk niet meer dan normaal.

Tuurlijk, een betalingsregeling is vaak wel mogelijk, maar dierenarts is uiteindelijk niets anders dan een baan om de kost mee te verdienen. 't Is misschien wel een baan waar ze bewust voor kiezen, omdat ze hart voor het vak hebben, maar dat heeft een automonteur ook, en een kapper, en een verpleegster, en een leraar. En die werken ook niet voor niets. Je kan ook niet naar de Albert Heijn gaan en bij de kassa zeggen dat je geen geld hebt, maar toch echt moet eten. Er is geen potje bij de regering die de kosten dekt van dierenartsen voor het behandelen van klanten zonder voldoende financiën. Ze kúnnen nog niet eens gratis werken, omdat ze ook materiaal- en medicijnkosten kwijt zijn, en er dus altijd zelf dan nog op achteruit gaan.

Misschien ben ik daar erg hard in, maar als je geen geld hebt, moet je ook geen dieren nemen (hulphonden e.d. even uitgezonderd). Er is géén RECHT op een huisdier of een paard, evengoed als er geen recht is op een auto, of een koopwoning of een vakantiereis. Heb je wel het geld om je paard te kopen, en goed te onderhouden, maar niet genoeg voor onvoorziene uitgaven, neem dan een verzekering met uitgebreide dekking. Dan moet je die kosten maar van te voren incalculeren als onderdeel van de onderhoudskosten. Nuttiger dan geruite setjes sjabrakken en peeskappen.

Je moet niet van je eigen probleem, het probleem van een ander willen maken (dit slaat niet op de TS, of iemand anders hier, maar op het niet kunnen betalen van dierenartskosten i.h.a.!).

Aan de ene kant snap ik dat, maar aan de andere kant zijn er voor een DA ook meerdere optie's dan simpel te zeggen geen medische zorg!
Ik heb zelf ook veel dieren en zie dus een DA ook met regelmaat!
Onze DA weet dat onze dieren heel voor ons betekenen, en maakt ook geen probleem als we een keer wat later betalen.
Laatst moest diesel (de hond) met spoed naar de DA maar ik was mijn portomonee vergeten.
En bij kleine dieren moet je bij hem meteen betalen aan de balie.
Ik heb verteld van sorry ik ben mijn portomonee vergeten en hij zei direct, ooh dat komt wel goed, zet het wel bij de rekening van de paarden op!

Dierenwelzijn vind ik zelf belangrijker dan hoe dik mijn portomonee gevult is.
Je zegt ook niet tegen een mens met gebroken been die niet verzekerd is... ooh dan laten we je wel inslapen of kom maar terug als je geld hebt of verzekerd bent!
Dus ik zou dat ook niet kunnen doen bij een dier.

Wij hebben zelf een keer een vreemde gewonde kat van de straat geplukt en naar de DA gegaan.
Ze hebben op onze verantwoordelijkheid z'n pootje geamputeerd!
Wij hebben enkele flyers opgehangen in de buurt, eigenaar kwam gelukkig opdagen.
Ze waren echt super blij dat wij hem naar de DA hadden gebracht en hebben uiteindelijk zelf de rekening betaald!

fraznic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 08:01

Bij een vaste klant kun je ook best erop vertrouwen dat ze later nog wel komen betalen, maar als een dierenarts iemand aan de deur heeft staan die nog nooit eerder is geweest zijn ze echt wel huiverig over een betalingsregeling hoor. Volgens mij kampen heel wat dierenartsen met wanbetalers en het kost ook nog eens ontzettend veel tijd om achter alle mensen aan te gaan die nog wat open hebben staan. Dus ik vind zeker dat ze een betalingsregeling wel kunnen aanbieden, maar ik begrijp ook wel dat ze bij de eerste keer dat ze iemand zien dat liever niet doen.