Marije_jiplover schreef:Mistic schreef:Maar ik kan me herinneren toen ik met mijn paard naar de kliniek ging om zijn rug in de spuiten, dat ik voor de spuiten moest betalen en voor het consult. Ze hebben mij niet iedere spuit apart berekend.
Dat is normaal ook zo, maar als een medicatie in het bloedvat gespoten moet worden, en het is óf een erg irriterende stof, of een paard dat het lastig toe laat, is het veiliger om een braunule (is een kathetertje voor 1malig gebruik) te gebruiken. Deze kosten meer dan een gewone injectiespuit met naald (die je toch ook al nodig hebt om de medicatie uit het flesje in het paard te kunnen krijgen) en ik vind het dus vrij logisch dat die wordt doorberekend. Ik weet dat ze dat in de kliniek in Utrecht ook doen.Citaat:Een consult is een vaste prijs, of je nou 20 minuten bezig bent of ander half uur. Dat moet niet uitmaken. Dit risico heb je namelijk van de voren al ingecalculeerd.
Behandelingskosten gaan nu eenmaal heel vaak per tijdseenheid, ook dat vind ik niet zo raar. Als je je auto wegbrengt voor reparatie betaal je toch ook een uurloon? Neem het vervangen van een autolampje. Bij sommige auto's zit dat heel makkelijk bereikbaar en is de monteur binnen een kwartier klaar, bij andere auto's kost dat een half uurtje tijd, dan is dat ook duurder door het arbeidsloon.Citaat:Imo hoort bij de stalling op de kliniek alle behandelingen erbij, exclusief de materialen.
Stalling is alleen de box, het strooisel en het voer, en eventueel het in de stapmolen of in de wei zetten. Net zoals op een pensionstal. Stalingskosten zijn meestal ook niet het duurste, ik geloof dat je daar in Utrecht rond de 12-15 euro voor betaalt.Citaat:Bij TS staat het imo niet echt meer in verhouding.
Ooit wel eens de rekening van een ziekenhuisopname voor mensen gezien?
Dat is vergelijkbaar hoor, en dan schrik je pas van de kosten! Ik heb de mijne gezien van een weekje ziekenhuis en die was nog niet eens compleet!
En er wordt wel van een dierenarts verwacht dat hij net zo netjes en steriel werkt als in het ziekenhuis, er worden grotendeels dezelfde materialen gebruikt (alleen soms in grotere hoeveelheden, een paard is nu eenmaal groter dan een mens) maar er moet maar gewoon voor onder de kostprijs gewerkt worden...
nou idd mijn god dan schrik je je echt lam. niet normaal die ziekenhuis rekeningen. 1 keer enkelbanden verrekt(waren ze toen nog niet eens achter).l 1e hulp fototje, en verbandje. ruim 600 eurie´s. en ga zo maar door. mijn blindedarmoperatie en 5 dagen opname heeft meer dan 20000 euro gekost (mijn zus werkt bij geove heeft even gekeken). .
maar veeartsen zijn afzetters. dat is nou eenmaal een feit.
ik moest met mijn paard ook naar de kliniek. moest even een looptest doen om te zien of hij kreupel was. ik moest 100 keer heen en weer rennen, en hem longeren.. aan het einde lag ik met mijn tong om de grond van ellende en mijn zwangere chauffeuse moest achter mijn paard aanrennen om hem voorwaarts te houden, maar moest maar door blijven rennen en de veearts deed niks alleen kijken(en paard had geen verdoving). geintje heeft mij 55 euro gekost.. mijn paard zijn hoofd moest tegelijk ook even op de foto, ik moest zelf mijn paard zijn hoofd omhoog houden en het scherm omhoog houden(terwijl mijn paard verdooft was) en huppa weer 60 euro armer.... en allemaal van dat soort geintjes meer, terwijl ik zelf al het werk gedaan heb.
mijn eigen va vraagt 44,50 voorrijkosten (is andere dan bovenstaande,konden toen nog geen foto´s maken) is nog op geen 5 min afstan. paard moest alleen even geetn worden en zou daarvoor 65 euro kwijt zijn incl voorrijkosten. ik zei: ik kom wel langs lopen met mijn paard, kun je hem daar wel enten kost het mij geen voorrij kosten... maar dat kon niet i.v.m. met 1 of ander k*tsmoesje.
ik ben er inmiddels aan gewent dat va´s belachelijke rekeningen verzinnen en maak mij er niet meer zo boos over. helpt toch niks.
ik hoop dat alles goed komt met je paardje!!
Daarvoor kom je toch bij die man, zodat hij je paard kan bekijken? Als je het allemaal zelf zo goed wist, dan had je niet naar een veearts moeten gaan.