afgekeurd paard wordt verkocht als een goed paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nikki15

Re: afgekeurd paard wordt verkocht als een goed paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 15:38

het is wel toevallig want ik zag dat paard en dacht echt van wooww leuk beestje .. maar ik kijk altijd gewoon naar paarden. maar dat doe je toch niet zomaar dat erbij zetten als het niet zo is .. sommige mensen snap ik daar echt niet mee..

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 15:43

Maar (excuseer hoor, voor de lastige vragen), ik begrijp dus dat jullie het paard bij aankoop zelf NIET hebben laten keuren, en dat jullie ook niet bij de verkoopkeuring zijn geweest. Dan vind ik dat je niet kan stellen dat die vrouw jullie belazerd heeft omdat zij het paard wel heeft laten keuren en er toen iets niet in orde bleek te zijn. Zij heeft voldaan aan haar onderzoeksplicht.
Of ze iemand anders gaat belazeren, dat kan je ook niet op voorhand zeggen. Je weet niet eens wat om wat voor gebrek het gaat?? En of het behandeld is, misschien zelfs genezen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 15:45

edit

met andere bewoording schreef ik eigenlijk hetzelfde als Jiehaa

Je hebt niet zelf gekeurd bij aankoop
Niet bij de keuring bij verkoop geweest.
Hoe kunjij dan eigenlijk iets over de gezondheid van dit paard zeggen?

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-08 15:46

wij hebben toendertijd gevraagd of er keuringspapieren waren en die zoui ze opsturen. we hebben die nooit gekregen. het was iets blijvends. het zou nooit een sportpaard worden. en we hebben haar dus als een recreatie paard verkocht.

als wij nu zien dat er niks bij staat over dat het paard niet goed is. en ze er gewoon het dubbele voor vraagt. sorry misschien mag het dan voorbarig zijn. maar dan kan ik niet anders dan argwaan krijgen!

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-08 15:47

runningkawa schreef:
edit

met andere bewoording schreef ik eigenlijk hetzelfde als Jiehaa

Je hebt niet zelf gekeurd bij aankoop
Niet bij de keuring bij verkoop geweest.
Hoe kunjij dan eigenlijk iets over de gezondheid van dit paard zeggen?

we hadden alle foto's van de rontgenlogische keuring. ze was kort voordat wij haar kochten gekeurd. ze wilde dat het paard direct dezelfde dag naar haar teo kwam. we hebben toen de deal gesloten dat ze hem een week op proef zou nemen en ondertussen zou keuren. anders hadden we dat zeker ook zelf gedaan!

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 15:49

lotjj92 schreef:
patsur schreef:
Misschien helemaal ver gezocht, maar de kopers konden ook een deal gesloten hebben met de DA die haar toen gekeurd heeft..

ja daar begin ik nu ook sterk aan te twijfelen. maar heb uit 'bronnen' ook gehoord dat de mensen waarvan wij simply gekocht hebben, ons belazerd heeft. wij kregen alle papieren van de dierenarts, simply was zogenaamd een jaar geleden gekeurd en helemaal goed gekeurd, zowel rontgenlogisch en klinisch. nu kreeg ik verhalen te horen over dat ie tussentijds nog een paar keer gekeurd was en toen al afgekeurd was. wij hebben heel naif aangenomen dat het wel goed zat als die een jaar geleden helemaal gekeurd was.

Dus je hebt zelf niet gekeurd bij aankoop? Dat is natuurlijk wel een beetje stom van je (of jullie?), dus wat dat betreft kunnen de huidige eigenaren best eerlijk zijn geweest over de keuring..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 15:50

Keuring van een andere da zegt niet altijd wat...
Een paard wat net niet goed is, is met 100 euro onder de tafel wel goed...
En in kort daarvoor kan veel gebeuren.
Vandaag goed, morgen knalt hij op een hinderis en loopt niet meer goed Lachen

En bij verkoop had je naar de keuring toe kunnen rijden om er zelf bij te zijn Lachen

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-08 15:50

ik denk nu ook dat ik duidelijk genoeg heb uitgelegd hoe het zat met de verkoop. het feit blijft daar dat het paard toen afgekeurd werd, en het iets blijvends was. volgens de dierenarts zou het paard niet meer als sportpaard kunnen functioneren. dus hebben we haar als recreatiepaard verkocht.

dan mag ik voorbarig zijn, maar het staat duidelijk niets over dat ie afgekeurd is in de advertentie. en ze vraagt er ook de volle poen voor. de prijs die ze waard was toen ze wel 'goed' was.

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 15:51

Nikki15 schreef:
het is wel toevallig want ik zag dat paard en dacht echt van wooww leuk beestje .. maar ik kijk altijd gewoon naar paarden. maar dat doe je toch niet zomaar dat erbij zetten als het niet zo is .. sommige mensen snap ik daar echt niet mee..

En dit is dus ook erg voorbarig. Als je serieuze interesse zou hebben, had je er gewoon heen kunnen gaan, het paard bekijken en het paard laten keuren als je aankoop zou overwegen. Verkoper goed interviewen over het medisch verleden van het paard, en zelf ook kritisch kijken.

@ RK, we zijn het zowaar eens! Leuk! Haha! Knipoog

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-08 15:51

patsur schreef:
lotjj92 schreef:

ja daar begin ik nu ook sterk aan te twijfelen. maar heb uit 'bronnen' ook gehoord dat de mensen waarvan wij simply gekocht hebben, ons belazerd heeft. wij kregen alle papieren van de dierenarts, simply was zogenaamd een jaar geleden gekeurd en helemaal goed gekeurd, zowel rontgenlogisch en klinisch. nu kreeg ik verhalen te horen over dat ie tussentijds nog een paar keer gekeurd was en toen al afgekeurd was. wij hebben heel naif aangenomen dat het wel goed zat als die een jaar geleden helemaal gekeurd was.

Dus je hebt zelf niet gekeurd bij aankoop? Dat is natuurlijk wel een beetje stom van je (of jullie?), dus wat dat betreft kunnen de huidige eigenaren best eerlijk zijn geweest over de keuring..

dat kan, maar dan doet ze dit paard, simply/suriaantje voor als een paard dat goed is. want ze vraagt er wel een hoop geld voor.

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 15:52

Hoe dan ook, je voelt je natuurlijk hartstikke rot. Daarom vind ik het inwrijven van wat de TS allemaal fout heeft gedaan in de optiek van sommigen niet zo gepast

"Dat kun je hard vinden, maar het is nu eenmaal de waarheid."

Zal allemaal wel, maar van veel discretie vind ik het niet getuigen.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 15:52

Als je de baas wil zijn over een paard moet je hem niet verkopen, zelfs al wás hij echt afgekeurd, dan mag zij er nu alsnog alles mee doen wat ze wil....

Dan had je 'm niet moeten verkopen denk ik dan Lachen

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-08 15:52

jiehaaa schreef:
Nikki15 schreef:

En dit is dus ook erg voorbarig. Als je serieuze interesse zou hebben, had je er gewoon heen kunnen gaan, het paard bekijken en het paard laten keuren als je aankoop zou overwegen. Verkoper goed interviewen over het medisch verleden van het paard, en zelf ook kritisch kijken.

@ RK, we zijn het zowaar eens! Leuk! Haha! Knipoog

als mensen interesse in dit paard hebben, zou ik zeggen. zeker doen! het is een ontzettend leuk paard. ik zou eventueel nog wel willen helpen als dingen niet zouden lukken. aan het paard ligt niets. en kreupel lopen deed ie ook nooit bij mij. hij zal gewoon niet als sportpaard kunnen functioneren, maar je kunt er zeker lekker op rijden.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 15:54

lotjj92 schreef:
dat kan, maar dan doet ze dit paard, simply/suriaantje voor als een paard dat goed is. want ze vraagt er wel een hoop geld voor.

Dat ze er veel geld voor vraagt wil nog niet zeggen dat ze het als een 'goed' paard verkoopt, ik vind de advertentie nogal summier, misschien verteld ze wel de waarheid als je oprecht interesse toont Lachen

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-08 15:55

ruitje schreef:
Als je de baas wil zijn over een paard moet je hem niet verkopen, zelfs al wás hij echt afgekeurd, dan mag zij er nu alsnog alles mee doen wat ze wil....

Dan had je 'm niet moeten verkopen denk ik dan Lachen

ten eerste, weet ik dat het mijn keus is geweest om dit paard te verkopen.

maar dat betekent niet dat het geen pijn mag doen! het was mijn maatje, en het is niet leuk dat ik verhalen moet horen over dat ie met een slof in elkaar getrokken wordt. en dat ie constant overeind staat.

en daarnaast geeft haar het recht niet om eventuele nieuwe kopers te belazeren!

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-08 15:56

ruitje schreef:
lotjj92 schreef:

Dat ze er veel geld voor vraagt wil nog niet zeggen dat ze het als een 'goed' paard verkoopt, ik vind de advertentie nogal summier, misschien verteld ze wel de waarheid als je oprecht interesse toont Lachen

blijf ik frapant vinden. dit was de prijs die wij ervoor vroegen toen die als 7 jarig paard net L1 had gelopen. en gedacht werd dat ie goed was.

kleppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 15:57

lotjj92 schreef:
wij hebben toendertijd gevraagd of er keuringspapieren waren en die zoui ze opsturen. we hebben die nooit gekregen. het was iets blijvends. het zou nooit een sportpaard worden. en we hebben haar dus als een recreatie paard verkocht.

Ik denk dat ze je destijds "belazerd" hebben.
Ook niet handig van jullie om niet bij de keuring aanwezig te zijn en het paard al meteen mee te laten nemen. Het lijkt mij dat op basis van een klinische keuring niet vastgesteld kan worden dat er sprake is van "een blijvend mankement". Daar moeten toch wel foto's voor gemaakt worden. Maar ja, weinig kun je eraan doen, je had eigenlijk destijds moeten protesteren en het paard niet voor zo weinig moeten verkopen. Want eigenlijk vond je toen zelf de uitslag van de keuring al erg vreemd. Als ik in jullie schoenen zou hebben gestaan, had ik het paard mee terug genomen, en zelf laten nakijken door mijn eigen dierenarts.
Ik hoop voor jou dat "je paard" goed terecht gaat komen.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 08-01-08 20:38, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote gerepareerd.

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 15:57

lotjj92 schreef:
ten eerste, weet ik dat het mijn keus is geweest om dit paard te verkopen.

maar dat betekent niet dat het geen pijn mag doen! het was mijn maatje, en het is niet leuk dat ik verhalen moet horen over dat ie met een slof in elkaar getrokken wordt. en dat ie constant overeind staat.

en daarnaast geeft haar het recht niet om eventuele nieuwe kopers te belazeren!

Maar blijkbaar heb jij nu wel het recht om de advertentie in je topic te zetten zodat eventuele kopers bij voorbaat al afhaken omdat jij dit op bokt plaatst?
Jij bent niet bij de keuring geweest en hebt geen aankooppapieren gelezen, jij bent niet op de hoogte van de huidige gezondheidstoestand van het paard en bovenal ben jij de eigenaar niet meer en heb je er niets meer over te zeggen.

Het is niet leuk om spookverhalen te horen maar je weet niet eens of het wel waar is...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 15:58

Maar misschien is hij ook gewoon goed Lachen
En ben jij toen belazerd, niet de mensen die hem nu kopen Lachen

Natuurlijk doet het pijn te horen dat hij met slof enzo in elkaar getrokkenw ordt.
Maar is het kletspraat of ook echt waar?
Er wordt zo snel geroddeld en aan gedikt.

en mail eens onder een ander adres en vraag wat info

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-08 16:00

ja daar dachten wij al aan, in eerste instantie heeft mijn moeder gewoon een mail gestuurd via hgaar eigen mail.

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-08 16:02

kleppie schreef:
lotjj92 schreef:

Ik denk dat ze je destijds "belazerd" hebben.
Ook niet handig van jullie om niet bij de keuring aanwezig te zijn en het paard al meteen mee te laten nemen. Het lijkt mij dat op basis van een klinische keuring niet vastgesteld kan worden dat er sprake is van "een blijvend mankement". Daar moeten toch wel foto's voor gemaakt worden. Maar ja, weinig kun je eraan doen, je had eigenlijk destijds moeten protesteren en het paard niet voor zo weinig moeten verkopen. Want eigenlijk vond je toen zelf de uitslag van de keuring al erg vreemd. Als ik in jullie schoenen zou hebben gestaan, had ik het paard mee terug genomen, en zelf laten nakijken door mijn eigen dierenarts.
Ik hoop voor jou dat "je paard" goed terecht gaat komen.

dat kon dus niet, we hadden geen stallen meer. en het nieuwe paard was al gekocht! die zou binnen een week komen. wij ahdden zoiets van bij haar is die goed. als we hem zelf terug nemen moeten we haar misschien wel verkopen via een handelaar. en dat leek me verschrikkelijk! we dachten dat ie een goed plekje zou krijgen. en daar ging het ons op dat moment om!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 08-01-08 20:38, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote gerepareerd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 16:05

Ik denk dat daar misbruik van is gemaakt...wetende dat jullie stal bijna vol was... dat het paard nu slecht zou zijn betwijfel ik steeds meer Lachen

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 16:06

lotjj92 schreef:
dat kon dus niet, we hadden geen stallen meer. en het nieuwe paard was al gekocht! die zou binnen een week komen. wij ahdden zoiets van bij haar is die goed. als we hem zelf terug nemen moeten we haar misschien wel verkopen via een handelaar. en dat leek me verschrikkelijk! we dachten dat ie een goed plekje zou krijgen. en daar ging het ons op dat moment om!

Dus eigenlijk kwam het jullie wel goed uit dat hij daar al stond en wilde je geen extra werk doen om te kijken of het echt wel goed zat.

Sorry hoor, maar nu vind ik dat je helemaal geen recht van spreken meer heb. Als jij 't op dat moment belangrijker vond om je nieuwe paard een stal te geven, ipv zeker te weten dat je oude paard het goed heeft, is dat jouw keuze.

En als je de tijd had genomen om eerst je eigen paard een goed tehuis te geven, voordat je een nieuwe had gekocht had je nooit aan de handelaar hoeven denken Clown

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 16:09

lotjj92 schreef:

Maar dan nu wel roepen dat het je maatje is en het pijn doet, het lijkt mij dat je dan niet zomaar je paard verkoopt zonder verder te kijken naar papieren of waar het beestje terecht komt.
Begrijp me niet verkeerd, ik zeg nl. niet dat je niet om het paard gaf maar door dat jij het niet helemaal goed hebt afgerond heeft de nieuwe eigenaresse daar van kunnen profiteren.
Ik zeg dus niet dat de huidige eigenaresse dat heeft gedaan, maar je kunt nu gewoon niets meer doen, dat had je destijds moeten doen d.m.v. je nieuwe paard een weekje uit te stellen.

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-08 16:19

sorry maar wij dachten echt dat simply het daar super had, de verhalen die we te horen kregen. voor ons gevoel had die gewoon het perfecte baasje, de perfecte plek! dus waarom zouden wij argwaan krijgen? ze vertelde nog dat als ze hem op de trailer meenam dat ze simply eerst in de stal liet plassen omdat ie dat het liefste deed. sorry maar dan ben ik misschien goed gelovig, maar ik dacht dat ie het daar het beste zou krijgen! ik wilde hem niet naar huis halen om hem vervolgens te moeten verkopen aan een handelaar.