Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
runningkawa schreef:edit
met andere bewoording schreef ik eigenlijk hetzelfde als Jiehaa
Je hebt niet zelf gekeurd bij aankoop
Niet bij de keuring bij verkoop geweest.
Hoe kunjij dan eigenlijk iets over de gezondheid van dit paard zeggen?
lotjj92 schreef:patsur schreef:Misschien helemaal ver gezocht, maar de kopers konden ook een deal gesloten hebben met de DA die haar toen gekeurd heeft..
ja daar begin ik nu ook sterk aan te twijfelen. maar heb uit 'bronnen' ook gehoord dat de mensen waarvan wij simply gekocht hebben, ons belazerd heeft. wij kregen alle papieren van de dierenarts, simply was zogenaamd een jaar geleden gekeurd en helemaal goed gekeurd, zowel rontgenlogisch en klinisch. nu kreeg ik verhalen te horen over dat ie tussentijds nog een paar keer gekeurd was en toen al afgekeurd was. wij hebben heel naif aangenomen dat het wel goed zat als die een jaar geleden helemaal gekeurd was.
Nikki15 schreef:het is wel toevallig want ik zag dat paard en dacht echt van wooww leuk beestje .. maar ik kijk altijd gewoon naar paarden. maar dat doe je toch niet zomaar dat erbij zetten als het niet zo is .. sommige mensen snap ik daar echt niet mee..
patsur schreef:lotjj92 schreef:
ja daar begin ik nu ook sterk aan te twijfelen. maar heb uit 'bronnen' ook gehoord dat de mensen waarvan wij simply gekocht hebben, ons belazerd heeft. wij kregen alle papieren van de dierenarts, simply was zogenaamd een jaar geleden gekeurd en helemaal goed gekeurd, zowel rontgenlogisch en klinisch. nu kreeg ik verhalen te horen over dat ie tussentijds nog een paar keer gekeurd was en toen al afgekeurd was. wij hebben heel naif aangenomen dat het wel goed zat als die een jaar geleden helemaal gekeurd was.
Dus je hebt zelf niet gekeurd bij aankoop? Dat is natuurlijk wel een beetje stom van je (of jullie?), dus wat dat betreft kunnen de huidige eigenaren best eerlijk zijn geweest over de keuring..
jiehaaa schreef:Nikki15 schreef:het is wel toevallig want ik zag dat paard en dacht echt van wooww leuk beestje .. maar ik kijk altijd gewoon naar paarden. maar dat doe je toch niet zomaar dat erbij zetten als het niet zo is .. sommige mensen snap ik daar echt niet mee..
En dit is dus ook erg voorbarig. Als je serieuze interesse zou hebben, had je er gewoon heen kunnen gaan, het paard bekijken en het paard laten keuren als je aankoop zou overwegen. Verkoper goed interviewen over het medisch verleden van het paard, en zelf ook kritisch kijken.
@ RK, we zijn het zowaar eens! Leuk!![]()
lotjj92 schreef:dat kan, maar dan doet ze dit paard, simply/suriaantje voor als een paard dat goed is. want ze vraagt er wel een hoop geld voor.
ruitje schreef:Als je de baas wil zijn over een paard moet je hem niet verkopen, zelfs al wás hij echt afgekeurd, dan mag zij er nu alsnog alles mee doen wat ze wil....
Dan had je 'm niet moeten verkopen denk ik dan
ruitje schreef:lotjj92 schreef:dat kan, maar dan doet ze dit paard, simply/suriaantje voor als een paard dat goed is. want ze vraagt er wel een hoop geld voor.
Dat ze er veel geld voor vraagt wil nog niet zeggen dat ze het als een 'goed' paard verkoopt, ik vind de advertentie nogal summier, misschien verteld ze wel de waarheid als je oprecht interesse toont
lotjj92 schreef:wij hebben toendertijd gevraagd of er keuringspapieren waren en die zoui ze opsturen. we hebben die nooit gekregen. het was iets blijvends. het zou nooit een sportpaard worden. en we hebben haar dus als een recreatie paard verkocht.
lotjj92 schreef:ten eerste, weet ik dat het mijn keus is geweest om dit paard te verkopen.
maar dat betekent niet dat het geen pijn mag doen! het was mijn maatje, en het is niet leuk dat ik verhalen moet horen over dat ie met een slof in elkaar getrokken wordt. en dat ie constant overeind staat.
en daarnaast geeft haar het recht niet om eventuele nieuwe kopers te belazeren!
kleppie schreef:lotjj92 schreef:wij hebben toendertijd gevraagd of er keuringspapieren waren en die zoui ze opsturen. we hebben die nooit gekregen. het was iets blijvends. het zou nooit een sportpaard worden. en we hebben haar dus als een recreatie paard verkocht.
Ik denk dat ze je destijds "belazerd" hebben.
Ook niet handig van jullie om niet bij de keuring aanwezig te zijn en het paard al meteen mee te laten nemen. Het lijkt mij dat op basis van een klinische keuring niet vastgesteld kan worden dat er sprake is van "een blijvend mankement". Daar moeten toch wel foto's voor gemaakt worden. Maar ja, weinig kun je eraan doen, je had eigenlijk destijds moeten protesteren en het paard niet voor zo weinig moeten verkopen. Want eigenlijk vond je toen zelf de uitslag van de keuring al erg vreemd. Als ik in jullie schoenen zou hebben gestaan, had ik het paard mee terug genomen, en zelf laten nakijken door mijn eigen dierenarts.
Ik hoop voor jou dat "je paard" goed terecht gaat komen.
lotjj92 schreef:dat kon dus niet, we hadden geen stallen meer. en het nieuwe paard was al gekocht! die zou binnen een week komen. wij ahdden zoiets van bij haar is die goed. als we hem zelf terug nemen moeten we haar misschien wel verkopen via een handelaar. en dat leek me verschrikkelijk! we dachten dat ie een goed plekje zou krijgen. en daar ging het ons op dat moment om!
lotjj92 schreef:dat kon dus niet, we hadden geen stallen meer. en het nieuwe paard was al gekocht! die zou binnen een week komen. wij ahdden zoiets van bij haar is die goed. als we hem zelf terug nemen moeten we haar misschien wel verkopen via een handelaar. en dat leek me verschrikkelijk! we dachten dat ie een goed plekje zou krijgen. en daar ging het ons op dat moment om!