Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

moniekk schreef:heej meid wat geod dat je je pa eindelijk hebt overgehaald:D:D
woon je in de omgeving horst ofzo? (t citaverde college ligt daar namelijk) ik heb ook op die school gezeten, ik vond t echt een leuke school!
mijn ouders willen ook niet veel weten van paarden.. t is allemaal te veel werk en ze vinden t maar niks en staan dr moeilijk voor open..
ik heb ook mijn pony zelf moeten betalen, mn ouders betaalde dr geen dubbeltje aan..
dus kan je wel wat tips geven
1. pacht een stuk grond van een boer, ga naar een boer en vraag of hij een stuk grond heeft..
dat is veel en veel goedkoper! ik betaal 250 € per jaar! (dan heb ik alleen de wei he! ik heb t zelf moeten afzetten maar heb de wei 90 bij 33 wel helemaal voor mij alleen)
en bouw daar een tuinhuisje/in-uitloopstal ofzo.
ergens op een stal stallen is meestal erg duur!
2. ik zou persoonlijk kiezen voor een goedkoper ras of een of ander kruising.., ik heb bv een haflinger( zie mn profiel )en als je niet veel te besteden hebt een veulentje met een goede afstammeling en goede bouw. en het voordeel is dat je hem zelf kunt opvoeden, maar wel moet wachten met rijden...
3. houd rekening met bepaalde kosten..
ik ben per jaar kwijt:
€ 70 voor 35 pakken hooi
€ 27 enting
€ 60 ± wormenkuren
€ 100 bekappen
en eventueel brokken en wat je nog meer wilt bijvoeren.. of wil hebben.. en een beetje achter de hand houden voor bv dierenartsbezoeken..
eerlijk gezegt zou ik liever voor een goede prive les kiezen daar leer je vind ik persoonlijk meer van.
kijk goed rond wat je echt wilt, vraag links en rechts.. en vooral laat je niet al te veel beinvloeden doe wat jij graag wilt.. en neem dingen aan waar je denkt iets mee te kunnen
zoek een baantje dat beter verdient.. in een winkel verdien je vaak echt te weinig..
prei poten, paprika's, schoonmaakbedrijf, verdient vaak beter ookal is het misschien niet zo'n leuk werk...
esthertjuh_ schreef:Dat vind ik nu eens goede hulp

zydeco schreef:nou vooruit laat ik even meedenken
wat rijd je allemaal ?
hoe vind je je zelf rijden ?
sta je sterk in je schoenen
heb je al eens wedstrijden gereden
maar belangrijker , hoe groot of klein je ook bent
wat zou je zelf graag willen hebben
en wat denk je dat de aanschaf prijs van die pony zou zijn ?
)