d pony gekocht blikt nu e pony te zijn

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lynn_Nikita

Re: d pony gekocht blikt nu e pony te zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 20:01

hoezo zou dit verborgen gebrek zijn???????

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 20:01

Aha Lachen Dank u Lachen Dat is zeer verhelderend, en ik kan me inbeelden dat het dan inderdaad lastig is...

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 20:02

Als ze als d pony in t paspoort staat kan je dr gewoon als d starten hoor.
En ze meten best vaak pony's in een klasse die net iets groter zijn.
Je ziet af en toe e pony's die toch en wel paard zijn hoor.

Vala

Oeps, ik zie net dat de pony van 2000 is, die zal niet veel meer gegroeid zijn het afgelopen half jaar. Toch blond dus...Sorry!

Schimmelig

amadan schreef:
Een passende ponymeter vinden die haar inmeet op 147,9 is de allerhandigste oplossing. Hier kun je ook nog van alles voor doen. Voor het meten flink rijden, eventjes extra dunne ijzers onderlaten zetten. Sommigen leren hun pony's met de knieen naar binnen te staan, scheelt ook weer. Als je echt een hoge prijs hebt betaald om het feit, dat het een grote maat D-pony is, zou ik er wel werk van maken. Trouwens: altijd zelf nameten, als je een pony koopt, dan weet je het zeker.

Meen je dit nu Tong uitsteken Verward

@ TS
Uhm, groeispurt! Helaas de natuur, die dat internationaal tussen de pony's starten moeilijk maakt. Aangezien je toch niet aan de pony gehecht lijkt kun je er toch een ander huisje voor zoeken, waar die paar extra centimeters geen verschil maken... Investeer daarna in een uitgegroeide pony (lijkt mij verstandig) weet je tenminste waar je aan toe bent.

Edit: Mocht het geval geen groeispurt betreffen >> Meten is weten! Bloos
Laatst bijgewerkt door Schimmelig op 27-12-07 20:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 20:03

Tsja, je hebt haar/hem toch gekocht omdat je hem leuk vind?
En dan omdat hij5 cm. groter is hoef je hem niet?
Sorry hoor.
Naja, zelf weten.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 20:04

ik kan het probleem best begrijpen Ach gut
maar hebben jullie haar zelf opgemeten dan?
want daar kan ook een verschil in zitten tussen zelf meten en laten meten...

ik denk trouwens ook niet dat je een zaak hebt om eerlijk te zijn Ach gut het is namelijk heel erg moeilijk om te bewijzen dat die vorige eigenaar wist dat het beestje groter was dan wat er op papier stond...en als jij dat niet kunt bewijzen heb jij geen poot om op te staan Ach gut volgende keer gewoon zelf nameten dan heb je zulke dingen niet achteraf...

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 20:04

Joscaa schreef:
Tsja, je hebt haar/hem toch gekocht omdat je hem leuk vind?
En dan omdat hij5 cm. groter is hoef je hem niet?
Sorry hoor.
Naja, zelf weten.

Ligt er ook wel aan wat je doelen zijn denk ik...

Liberte

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 20:07

Ik begrijp het probleem wel als je dochter er internationale wedstrijden ermee wilt starten. Want die moeten altijd D-pony's zijn. Ik denk dat je het beste bij aankoop al moest meten. Ik zou niet weten wat je nu kunt gaan doen.

Plaisir

Snap niet dat het zo'n probleem moet zijn. Als je met paarden springt, moeten de paarden van 1.60 & 1.70 ook gewoon op dezelfde hoogte springen.

En volgens mij is de regel (met ponywedstrijden) dat de pony tot zijn 8e jaar moet worden gemeten, dus dan komt er toch uit dat het een e-pony is ipv een d-pony.

Laura82

Ik snap eigenlijk het probleem niet zo... met springen 10 cm hoger lijkt me niet zo'n punt eigenlijk, en als je de pony al een half jaar hebt, is een band dan niet belangrijker dan een paar cm?

Maar zou graag van TS horen waarom dit zo'n punt is voor haar?

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 20:08

nou ik vind dat er wel erg makkelijk over gedacht word,je pony is geen voorwerp wat je dan maar weg doet omdat je zelf niet goed hebt gecontroleerd/hebt laten controleren.

het zal best lastig zijn,maar ik heb een bloedhekel aan mensen die hun paard zo als een voorwerp zien. bah

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 20:08

yousra schreef:
Ik begrijp het probleem wel als je dochter er internationale wedstrijden ermee wilt starten. Want die moeten altijd D-pony's zijn. Ik denk dat je het beste bij aankoop al moest meten. Ik zou niet weten wat je nu kunt gaan doen.

de dochter van haar vriendin Knipoog Om daarvoor nou zo'n punt te maken van de hoogte...

Raggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 20:09

Vind t maar een raar verhaal. Als de pony bij aankoop 8 of ouder was dan hoeft ie niet meer gemeten te worden, als dan in de papieren staat 147,9 dan blijft ie dat ook.
Als ie jonger is dan weet je van te voren dat je dit riciso loopt, een pony groeit inderdaad tot 8 jaar.
Het maakt wat uit met internationale wedstrijden, deze mag je niet rijden met een E-pony.
Ok na even wat beter lezen zie ik dat de pony van 2000 is, dus toen 5 en ja dan groeit een pony nog.. En ehm meet jij je paard/pony niet voordat je iets koopt? Bij een pony zie je het toch wel als er bijna 5 cm inzit...
Niet zo slim om dit op bokt gaan te zetten, voor je het weet heb je de grootste zeik op wedstrijd..
Zou zeggen regel je gewoon een goede meter en zorg dat de pony nog maar 1 keer hoeft gemeten te worden, als ie 8 is, en kijk dat je hem/haar 1,48 houdt...

Carmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 20:09

Oke,
ik snap niet wat het probleem is. Mijn pony hangt tussen de D/E, eigenlijk een D, op dr papieren, maar ook 1.48.
We starten vrolijk tussen de D Lachen.
Dus, als je een band met de pony heb, maakt de 4 cm niet uit!

Moirsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 20:11

als er op papier D staat kun je geloof ik gewoon tussen de D starten hoor Blond

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 20:12

Een pony moet geloof ik tot z'n 8e elk jaar gemeten worden. Dus ook al staat er in z'n paspoort D pony, als ie groter meet, is het gewoon een E.
Wil je geen problemen met de maat, dan zal je er een moeten kopen die uitgemeten is. (8 of ouder, pony moet echter op z'n 8e gemeten zijn nog, anders moet er alsnog gemeten worden) Wij zien misschien het probleem niet van die paar cm verschil. Maar als je de intentie hebt om internationaal te gaan rijden, is dit wel een probleem. Helemaal als de prijs er naar was.
Een E pony is nou eenmaal over het algemeen goedkoper als een D pony met kwaliteit.
Persoonlijk had ik alleen bij aankoop zelf de pony gemeten/laten meten. Met de leeftijd van 7 zullen ze amper meer groeien. Dus ben je aardig zeker van de maat.

Carmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 20:12

Citaat:
in 2006 weer gemeten ook 147,9

Heb je het toen wel profesioneel laten doen.?
Als je het niet heb gedaan, en nu wel of andersom zit daar een verschil in.

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 20:13

In de berichten geschiedenis is te lezen dat dochter-lief geen E-pony blieft omdat ze dan te hoog moet springen, niks internationale ambities dus Rolleyes
Koop dat geen pony waarvan je weet dat je boven in de maat zit.
Alleen al de 'komma-9' in het paspoort zegt mij genoeg Lips are sealed

Ik zou zeggen tegen dat meisje niet zeuren gewoon springen Vork

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 20:14

andrea37

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-07 20:18

Carmenn_ schreef:
Citaat:
in 2006 weer gemeten ook 147,9

Heb je het toen wel profesioneel laten doen.?
Als je het niet heb gedaan, en nu wel of andersom zit daar een verschil in.

ja hij is gemeten door de zelfde profesioneele meter.ik ben echt van het paspoort uitgegaan omdat wij nu graag een startkaart wilden aanvragen hebben we haar 3 weken geleden gemeten

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 20:20

Ik begrijp dat de verkoper een particulier is dus geen handelstal of bedrijfsmatig bezig?

Indien TS particulier is en verkoper ook dan betreft dit een civiele zaak oftewel een zaak tussen burgers dit houdt in dat een koper een onderzoeksplicht heeft bij aankoop van een zaak en in dit geval een pony.

TS had de plicht om de pony na te meten en zeker gezien het feit dat TS echt geen E-pony wil.
Ook een probleem is dat er een ruime tijd overheen is gegaan.
Ook een belangrijk detail is dat er een stokmaat op papier staat die voldoet aan de D-maat en dat is er niet door verkoper op gezet neem ik aan maar door een officiele meter, verkoper mocht er van uit gaan dat dit correct was en is dus te goeder trouw geweest

Ik ben bang dat TS geen zaak heeft in deze.

P.s. onderzoeksplicht is een ruim begrip dus niet alleen onderzoek op gezondheid maar ook op dit soort zaken, verschil is trouwens ook erg groot het gaat hier niet om 1 cm maar enkele cm.
Laatst bijgewerkt door krackertje op 27-12-07 20:53, in het totaal 1 keer bewerkt

andrea37

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-07 20:42

van wie ze spring les krijgt gaat nu ook internationaal starten en die wilt gewoon haar gaan helpen om ver te komen,maar dat wil hij niet met een e pony

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 20:43

manie schreef:
In de berichten geschiedenis is te lezen dat dochter-lief geen E-pony blieft omdat ze dan te hoog moet springen, niks internationale ambities dus Rolleyes
Koop dat geen pony waarvan je weet dat je boven in de maat zit.
Alleen al de 'komma-9' in het paspoort zegt mij genoeg Lips are sealed

Ik zou zeggen tegen dat meisje niet zeuren gewoon springen Vork

Als het nou voor eigen dochter was, kon ik het nog enigzins begrijpen, maar zoals uit bericht blijkt, gaat het om de dochter van een vriendin... Waarom je voor de dochter van iemand anders een pony koopt waar zij dan op start snap ik al niet helemaal, maar om dan ook nog een advocaat in de arm te nemen als het niet helemaal uit blijkt te pakken zoals zij gewenst had... Geld teveel ofzo?

Daantje1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 20:44

andrea37 schreef:
van wie ze spring les krijgt gaat nu ook internationaal starten en die wilt gewoon haar gaan helpen om ver te komen,maar dat wil hij niet met een e pony

Maar waarom niet met een epony?