paard is afgemaakt, wat vinden jullie?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

DDDDDDD

Re: paard is afgemaakt, wat vinden jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-07 11:09

runningkawa schreef:
Ook koeien enzo.
Zover ik begrepen heb mogen ze ook geen paarden meer verhandelen. Maar dat doen ze toch.

ja dat heb ik ook gehoord.. schandalig!!

ook koeien ja? dat wist ik niet

Kedevr

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 22:46

Ligt dat nog steeds in dat bos dan? Kun je daar de politie niet op af sturen dan?????

DDDDDDD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-07 10:27

nee kedevr.. deze zaak is al behandeld, mensen zijn al opgepakt geweest. ze hebben een aantal ton uit de tuin gegraven en dit moest allemaal in Rotterdam verbrand worden.

AliesMeijer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 10:41

ik vind het niet terecht dat het paard naar de slacht is gebracht. ik heb zelf een verzorgpaard, dat ook de eerste keer rijden supergoed loopt, en de dag daarna gewoon kwaad op je word als je er op gaat zitten. dit heeft te maken met pijn. ze hebben haar helemaal laten onderzoeken en de reden is gevonden. mijn verzorgpaard gaat nu af en toe naar de fisio en heeft er bijna geen last meer van. ik denk dat met de juiste behandeling het paard zowiezo een goed weidepaardje zou kunnen worden...

AliesMeijer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 10:44

naja ik vind in iedergeval dat elk paardje een kans moet kunnen hebben... als je daar het geld niet voor hebt moet je geen paard nemen...

DDDDDDD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-07 15:41

vindt jouw oordeel een beetje hard aliesjeh.
die pony heeft 2 kansen gekregen.. en is niet te vergelijken met jouw verzorgpaard. misschien had hij wel pijn, dat weten we niet. de handelaren zullen echt wel vanalles geprobeerd hebben. en die laatste zin: als je daar het geld niet voor hebt moet je geen paard nemen, ben ik het niet met je eens. als ik met een paard verder de sport in wil, dan moet je niet steeds het gezuur krijgen, nu is die goed, nu weer niet. Ligt natuurlijk aan wat voor paard en wat hij mankeerd, maar in veel gevallen zou ik hem verkopen. ps nu rijd ik een paard wat niet goed is, maar het klikt gewoon super goed en er zit verbetering in zijn 'handicap'.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 16:02

Itsmy1987 schreef:
vindt jouw oordeel een beetje hard aliesjeh.
die pony heeft 2 kansen gekregen.. en is niet te vergelijken met jouw verzorgpaard. misschien had hij wel pijn, dat weten we niet. de handelaren zullen echt wel vanalles geprobeerd hebben. en die laatste zin: als je daar het geld niet voor hebt moet je geen paard nemen, ben ik het niet met je eens. als ik met een paard verder de sport in wil, dan moet je niet steeds het gezuur krijgen, nu is die goed, nu weer niet. Ligt natuurlijk aan wat voor paard en wat hij mankeerd, maar in veel gevallen zou ik hem verkopen. ps nu rijd ik een paard wat niet goed is, maar het klikt gewoon super goed en er zit verbetering in zijn 'handicap'.

Dat bedoel ik dus ook, jullie weten niet eens of het dier een medisch probleem had en hij gaat naar een handelaar.
Denk je nou echt dat een handelaar er veel geld aan uit gaat geven om dat dier naar kwalen te onderzoeken.
Dit paard had jezelf ook eerst eens door een dierenarts na kunnen laten kijken alvoor hem maar weer weg te doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 16:30

De plek waar zij het paard heeft gekocht staat bekend om paarden te kopen waar van alles mee mis is.
Die kun je namelijk goedkoop en voor slachtprijs kopen.
Zij verkoopt die dan als zijnde goed (met wat pijnstillers in het lijf enzo)
(maar ook paarden met valse papieren enz)
Dus wie weet wat er al allemaal met dat paard gebeurd is voordat hij bij TS was...

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 18:28

Veel mensen weten niet wat van te voren met hun paard is gebeurd, dus je moet het hebben van alles wat je van de verkoper hoort.
Het dier is volgens mij ook niet gekeurd voor aanschaf of wel?
Ik vind ook dat ie niet echt een kans heeft gehad, als een paard bij mij op deze manier reageert met opstappen gaat bij mij een lampje branden dat ie pijn heeft en niet dat ik hem maar weer snel weg moet doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 19:33

Juist, je moet het hebben van de verkoper...en deze mag niet voor niets geen paarden meer verkoper. (waar ze dan vervolgens lak aan hebben, betalen de boete liever, deze handel levert meer op dan de boetes)
Deze handelaar koopt geen gezonde paarden, die zijn te duur.

AliesMeijer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 11:25

als ik dit paard had zou ik m eerst eens laten onderzoeken door een dierenarts.. zeker als je weet dat de handelaar erom bekend staat om ze naar de slacht de verkopen. maarja ik kan me er ook tuurlijk wel iets van voorstellen dat die handelaar met zo'n paard niet veel keus heeft.. maar dat maakt het nog niet eerlijk voor het paard..

AliesMeijer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 11:26

soory foutje.. ik dacht dat de handelaar waaraan ze m verkocht had daarom bekent stond.. sorry!!

LH_Ashley

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 19:52

Itsmy1987 schreef:
nee kedevr.. deze zaak is al behandeld, mensen zijn al opgepakt geweest. ze hebben een aantal ton uit de tuin gegraven en dit moest allemaal in Rotterdam verbrand worden.

allemaal paarden? Boos!
Ik vind dat niet normaal.
Ik hoop dat ze een hele hoge boete hebben gekregen en heel lang gevangenisstraf.
Zulk soort mensen horen nooit meer dieren te krijgen Knipoog

En ik vind dat die handelaar het ook goed heeft opgelost.

DDDDDDD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-08 14:29

nee ook koeien vertelde iemand hier. hoge boete ---> die afvoer heeft heel erg veel gekost!!!. ze zijn weer gewoon vrij en hebben weer paarden.