kopen jullie spullen of paarden 2e hands?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Yorghos

Re: kopen jullie spullen of paarden 2e hands?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 21:23

Mijn huidige paard komt ook via Marktplaats.
Kijken, verliefd worden, ophalen Haha!

Ik vind er niks mis mee om op zo'n advertentie te reageren. Het is een prima verzamelplaats en je gaat toch kijken voordat je koopt.

Spullen kopen en verkopen doe ik ook wel via internet. Ik ben tot op heden nog niet bedrogen uitgekomen. Zadels en andere dure spullen koop ik wel liever in de winkel, trouwens. Of in ieder geval in de buurt zodat ik kan ophalen / passen.

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 22:27

Miryamk schreef:
Volgens mij zijn de meeste paarden 2e-hands Knipoog

Tong uitsteken Dacht ik ook gelijk, ik heb wel eens stijgbeugels, een hoofdstel, en nu net nog een frontriem via internet gekocht tweedehands. Kost soms zo veel geld nieuw dat je beter kan wachten tot het in de oude collectie zit, vaak hoef je het dan ook niet meer en heb je dus wat uitgespaard. Ik koop alleen dingen die ik al heel lang wil en waar ik gek op blijf.

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 22:44

Ik koop particulier via het internet tot ongeveer 20 euro.. Anders ga ik het zelf halen.
Ik heb wel een tuig via bokt gekocht via de post, vond ik link, maar een vriendin kende haar wel weer ergens van, dus dan heb je al meer zekerheid..
Ik doe ook liever va bokt o.i.d. dan via Marktplaats..

Een pony die na een week kreupel is heeft in mijn ogen weinig te maken met marktplaats.

gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 23:52

Ik heb al drie paarden gekocht via de MP en twee verkocht, verder heb ik er een zadel en diverse andere dingen gekocht, en verkocht. Super makkelijk. En een paard dat een maand later kreupel is.... tjsa dat kan de beste gebeuren, heeft inderdaad niks te maken met wel of niet via internet kopen.

Tessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 11:30

HAR -> TAO

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 12:14

Mijn paarden zijn tweedehands Haha!
De 1 komt van marktplaats af en de ander zag ik op een site van een handelstal staan.
Tuigage koop ik nieuw zeker een zadel vind ik een te groot risico om dat tweedehands te kopen (ervaringen uit het verleden) Eigenlijk het merendeel van mijn spullen koop ik dus nieuw.

DesireeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 12:19

Mijn pony is ook tweedehands via marktplaats gekocht... Er zijn ook zat paarden die 3e, 4e of zelf 5e hands of meer zijn Knipoog
Veel spullen voor mijn pony heb ik via marktplaats en bokt gekocht...
Is tot nu toe altijd goed gegaan...

santos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 01:02

Ik heb alle vier onze paarden van marktplaats gekocht, waarvan 1 een miskoop, deze stond trouwens ook op bokt. Dat paard is inmiddels in de paarden hemel.

Ook zadels en tuig heb ik van marktplaats, maar ga ik altijd zelf halen, want ik wil het zien .( ook hond, konijnen, kat, wagonette, motorfiets, auto, eettafel, speelgoed en noem maar op, het is haast een sport)

man en kinderen overigens niet Haha!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 08:50

Mijn pony heb ik via marktplaats. Zag haar staan, gebeld en afspraak gemaakt om te kijken. Bieding op marktplaats heb ik nooit uitgebracht. Zelf ook 2 veulens verkocht via marktplaats, ging zeer goed. Ook daar, biedingen die gedaan werden nam ik niet serieus. Serieus geinteresseerden nemen wel telefonisch contact met je op, of eventueel via de mail.
Andere spullen heb ik nooit gekocht via marktplaats. Vaak vind ik de prijs niet in verhouding ten opzichte van de nieuwprijs, en koop ik het liever nieuw. Wel heb ik dit voorjaar op Bokt een 2de hands setje gekocht, maar dat was van een persoon die ik volledig vertrouwde en ik precies wist in wat voor staat het setje was.

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 09:01

Een 2e hands paard vind ik een beetje minderwaardig klinken Tong uitsteken
Snap hem ook niet. Elk paard wat verkocht wordt komt bij iemand vandaan. Is dus altijd 2e - 3e - 4e - 5e weetikhoeveelste hands Tong uitsteken

Spullen wel. Heb nogal een sloper, alles nieuw is zoveel duurder en het gaat toch binnen afzienbare tijd kapot / wordt gesloopt.
Dus koop het liever 2ehands Clown

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 09:02

santos schreef:
man en kinderen overigens niet Haha!

Die niet van marktplaats gehaald? Haha! Haha! Haha! Vork

playboysches

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 13:04

ja mijn paard heb ik van marktplaats, spullen heb ik er zelf nog nooit gekocht, maar me ouders doen dat wel is.

ik koop liever een paard van marktplaats dan dat ik er een bij een handelaar koop.

vind marktplaats echt ideaal

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 13:51

Allejandro schreef:
Een 2e hands paard vind ik een beetje minderwaardig klinken Tong uitsteken

Een tweedehands paard klinkt idd een beetje apart.
Ik heb mijn shetlander gekocht via bokt. Lachen
Foto's gezien, gaan kijken, gekocht.

Spullen koop ik liever niet tweedehands, maar als ik echt iets leuks zie koop ik het wel.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 13:56

Spullen haal ik wel van Marktplaats af ja, daar zie je soms zulke goede dingen voor weinig.
Pony of paard ga ik niet kopen, maar er staan ook vaak leuke tussen, al zal ik dan wel altijd een keuring uit laten voeren.

skessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 14:03

wij hebben onze shetlander via Marktplaats gekocht. We zijn bij die mensen thuis geweest en hebben uitgebreid proefgereden.
Ze stonden er zelfs op om de pony zelf bij ons te brengen, zodat zij ook wisten dat ie een goed plekje zou krijgen!! Pony mocht altijd terug als ie niet zou bevallen.

craiester

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 20:16

ik heb een van mijn paarden daar ook van gehaald maar als ik betaalde voor iets pakte ik het ook dadelijk mee want anders krijg je het misschien niet en heb je je geld weggegeven
en ik heb ook een paardje bijna gekocht voorschot betaald en toen was hij al door verkocht naar iemand anders heeft wel met de adventeerde(niet de site zelf)te maken gehad maarja

skessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 10:04

de mijne is dus pas betaald nadat ze bij ons in de wei was gezet door de vorige eigenaar Knipoog

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 10:10

Ik koop heel veel paardenspullen 2e hands.
Bijna alles via internet, sommige dingen bij een 2e hands winkeltje hier in de buurt.
Het scheelt ontzettend veel geld, en zo kun je toch wat makkelijker iets anders kopen.
Dekens koop ik wel vaak nieuw, tenzij ik precies dat kan vinden wat ik nodig heb in de juiste maat.
Mijn zadels en tuig zijn ook 2e hands (zadels via internet, tuig rechtstreeks bij de tuigmaker, een ingeruild tuig).

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 12:44

Een pony hebben wij nooit via marktplaats of iets dergelijks gekocht.
Ook spullen zou ik niet zomaar kopen.
Is het in de buurt en ik heb interesse wil ik langskomen om het te zien, ik vertrouw dat niet zo.. dat kopen via internet zonder dat je echt ziet wat je koopt

loesjevosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 19:00

nou bij trekpaarden gaat het vaak via het internet kijken of je ergens een leuke ziet en dan ga je echt kijken. Eerst kijken via het internet omdat er niet zo veel trekpaardenfokkers zijn en anders moet je ook zoveel en ver rijden

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 19:03

Miryamk schreef:
Volgens mij zijn de meeste paarden 2e-hands Knipoog

dat was ook het eerste dat bij mij op kwam. Eigenlijk koopt iedereen zijn paard 2e-hands. Ook als je zelf een veulen fokt moet je toch eerst een merrie kopen.

Niks mis mee hoor. En voor de zekerheid kan je altijd een keuring op het paard laten doen

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 10:34

paarden worden door particulieren veel via marktplaats aangeboden, de makkelijkste manier om aan te geven dat je een paard te koop hebt.

risky

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 11:43

ik koop alleen maar paarden van stallen/fokkerij, ik heb in het verleden nare ervaring gehad met particuliere verkoop en doe dit dus niet meer,

ik betaal dan liever wat meer op zo'n stal waar ik me dan wel goed bij voel

paardenspullen wil ik best wel eens 2de-hands kopen,

alidaenlucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 18:39

Ik heb alleen mijn zadel 2e hands gekocht maar dan wel bij een zadelmaker. Verder hebben wij zelf wel paarden aan geboden op het internet, wat mij soms doet verbazen hoe makkelijk mensen niet te kleine bedragen bieden.