Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
mascke schreef:ps er wordt niet voor niets weg gegaan,
1 het paard staat in zijn eigen stront de stal wordt 1 keer op half jaar uit gehaald en vlas wordt maar 1 keer per week een paar scheppen erbij gedaan.
2 ze krijgen alleen maar mais te eten.
3 de gelegenheid om gebruik te maken van de faciliteiten is er weinig tot niet.
4. gemaakte afspraken worden keer op keer niet na gekomen.
5 je wordt ook nog eens behandelt als oud vuil en krijgt alleen maar gesnauw al je iets vraagt.
6 je mag geen commentaar leveren want dat kunnen ze niet aan.
nou er zijn nog wel meer dingen
Gelukkig toen met stalgenoten kunnen regelen maar daar sta je dan.. Paard werd niet meer op wei gezet, maar in een paddock terwijl de rest wel gewoon de wei op ging, paard ging dus helemaal over de zeik.. Dat is fijn als je er dan nog een maand moet staan.twinducklin schreef:zeker heeft het met fatsoen te maken maar heb zelf ook een ervaring bij een stal waarbij ik een maand van te voren opzei en ik ineens heel erg onvriendelijk benaderd werd! Reden van opzegging was dat de stal gewoon te ver lag en in combinatie met me werk ik de reistijd niet meer redde om dan ook nog te rijden. Op die stal kreeg je je eigen baal hooi en stro en die werden bijgevuld als het op was, zo betaalde je wat je verbruikte. Ik kreeg ineens geen stro of hooi meerGelukkig toen met stalgenoten kunnen regelen maar daar sta je dan.. Paard werd niet meer op wei gezet, maar in een paddock terwijl de rest wel gewoon de wei op ging, paard ging dus helemaal over de zeik.. Dat is fijn als je er dan nog een maand moet staan.
twinducklin schreef:zeker heeft het met fatsoen te maken maar heb zelf ook een ervaring bij een stal waarbij ik een maand van te voren opzei en ik ineens heel erg onvriendelijk benaderd werd! Reden van opzegging was dat de stal gewoon te ver lag en in combinatie met me werk ik de reistijd niet meer redde om dan ook nog te rijden. Op die stal kreeg je je eigen baal hooi en stro en die werden bijgevuld als het op was, zo betaalde je wat je verbruikte. Ik kreeg ineens geen stro of hooi meerGelukkig toen met stalgenoten kunnen regelen maar daar sta je dan.. Paard werd niet meer op wei gezet, maar in een paddock terwijl de rest wel gewoon de wei op ging, paard ging dus helemaal over de zeik.. Dat is fijn als je er dan nog een maand moet staan.

mascke schreef:ik heb de trailer voor morgen en wil heel graag op laden maar met een ketting om mijn stal gaat dat nu lastig
Dat mag helemaal niet je paard vasthouden! mascke schreef:twinducklin schreef:yep en een situatie als deze wilde ik dus niet want ik weet heel goed hoe ze zijn ik sta er 9 jaar en heb heel veel mensen zien vertrekken dus ik weet hoe zij er mee om gaan, er is zelfs 1 iemand geweest die ze er helemaal uit hebben gezet de straat op daarom heb ik later op gezegd, ik wilde eerst pas opzeggen als ik weg was, niet erg netjes maar was wel de beste manier geweest dan had ik deze zeik nu niet gehad.zeker heeft het met fatsoen te maken maar heb zelf ook een ervaring bij een stal waarbij ik een maand van te voren opzei en ik ineens heel erg onvriendelijk benaderd werd! Reden van opzegging was dat de stal gewoon te ver lag en in combinatie met me werk ik de reistijd niet meer redde om dan ook nog te rijden. Op die stal kreeg je je eigen baal hooi en stro en die werden bijgevuld als het op was, zo betaalde je wat je verbruikte. Ik kreeg ineens geen stro of hooi meerGelukkig toen met stalgenoten kunnen regelen maar daar sta je dan.. Paard werd niet meer op wei gezet, maar in een paddock terwijl de rest wel gewoon de wei op ging, paard ging dus helemaal over de zeik.. Dat is fijn als je er dan nog een maand moet staan.

mascke schreef:yep en een situatie als deze wilde ik dus niet want ik weet heel goed hoe ze zijn ik sta er 9 jaar en heb heel veel mensen zien vertrekken dus ik weet hoe zij er mee om gaan, er is zelfs 1 iemand geweest die ze er helemaal uit hebben gezet de straat op daarom heb ik later op gezegd, ik wilde eerst pas opzeggen als ik weg was, niet erg netjes maar was wel de beste manier geweest dan had ik deze zeik nu niet gehad.
tamary schreef:mascke schreef:yep en een situatie als deze wilde ik dus niet want ik weet heel goed hoe ze zijn ik sta er 9 jaar en heb heel veel mensen zien vertrekken dus ik weet hoe zij er mee om gaan, er is zelfs 1 iemand geweest die ze er helemaal uit hebben gezet de straat op daarom heb ik later op gezegd, ik wilde eerst pas opzeggen als ik weg was, niet erg netjes maar was wel de beste manier geweest dan had ik deze zeik nu niet gehad.
Dat je een maand extra moet betalen betekent niet dat je er die maand ook moet staan. Gewoon voor de laatste dag van de maand je paard en spullen inladen, de volgende maand betalen en opzeggen. Dat kost je net zo goed een maand stalgeld, maar dan zonder alle stress.
. ik zou dus inderdaad wat andere al zeggen tang mee nemen en paard mee nemen.
jodie schreef:Bij ons op stal zijn we er ook mee bekend. 1 maand opzeg termijn en anders moet je een maand betalen als je ineens weg wil, bij sommige ex klanten zijn er ook kettingsloten op de box gezet voor achterstallige betaling
Citaat:maar een advocaat wel en die zeggen het zelfde.
Citaat:burp rechtshulp denk dat die het wel weten
runningkawa schreef:Om de een of andere reden heb ik het idee dat ik héél graag het verhaal van de stalhouder zou willen horen....
Ik geloof niet zo ineens in sloten op deuren als er helemaal niks aan de hand is dan iemand die alleen maar wil gaan
Overigens mondelinge afspraken zijn net zo rechtsgeldig al schriftelijk.
Nadeel, moeilijker te bewijzen wat er mondeling is afgesproken