eigenaar pensionstal eist 1 maand huur bij opzegging

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Liezel1

Re: eigenaar pensionstal eist 1 maand huur bij opzegging

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 16:29

tja, het heeft gewoon met fatsoen te maken...
het is een wezenlijk verschil of je nu de 2e van de maand of de 30e van de maand opzegt...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 16:31

mascke schreef:
ps er wordt niet voor niets weg gegaan,
1 het paard staat in zijn eigen stront de stal wordt 1 keer op half jaar uit gehaald en vlas wordt maar 1 keer per week een paar scheppen erbij gedaan.
2 ze krijgen alleen maar mais te eten.
3 de gelegenheid om gebruik te maken van de faciliteiten is er weinig tot niet.
4. gemaakte afspraken worden keer op keer niet na gekomen.
5 je wordt ook nog eens behandelt als oud vuil en krijgt alleen maar gesnauw al je iets vraagt.
6 je mag geen commentaar leveren want dat kunnen ze niet aan.
nou er zijn nog wel meer dingen

Maar dit wist je vorige maand toch ook al? Waarom heb je toen niet gezegd dat je weg wilt?
Dan had je per 1 januari naar een andere stal kunnen gaan.
Om eerlijk te zijn vind ik een maand opzegtermijn heel normaal. Dat is eigenlijk een onbeschreven regel.

mascke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 16:33

het gaat dus om mij vrienidin heeft het gisteren avond erop gezet en ik heb het een beetje over genomen.

Ja tuurlijk is er gewoon betaalt en nee er zijn helemaal geen afspraken gemaakt alleen dat ik begin van de maand betaal verder niets, nee geen contract.

ik ben er nog niet geweest vandaag want ik weet nu al dat als ik de stal in kom ik meteen zeik met hun heb en meteen door hun in een hoek gebreven en voor van alles en nog wat word uit gemaakt, en daar heb ik helemaal geen zin in. Ik was nog zo fastsoenlijk om het van te voren te zeggen had ik dus beter niet kunnen doen blijkt nu weer.

alsik het 1 maand eerder had gezegd was mij het leven zuur gemaakt op de stal, hi en zij hebben nog al de gewoonte om mensen die weg gaan uit te schelden en oneerlijk te behandelen
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 20-12-07 14:31, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd, er zit een editknop.

twinducklin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 16:35

zeker heeft het met fatsoen te maken maar heb zelf ook een ervaring bij een stal waarbij ik een maand van te voren opzei en ik ineens heel erg onvriendelijk benaderd werd! Reden van opzegging was dat de stal gewoon te ver lag en in combinatie met me werk ik de reistijd niet meer redde om dan ook nog te rijden. Op die stal kreeg je je eigen baal hooi en stro en die werden bijgevuld als het op was, zo betaalde je wat je verbruikte. Ik kreeg ineens geen stro of hooi meer Clown Gelukkig toen met stalgenoten kunnen regelen maar daar sta je dan.. Paard werd niet meer op wei gezet, maar in een paddock terwijl de rest wel gewoon de wei op ging, paard ging dus helemaal over de zeik.. Dat is fijn als je er dan nog een maand moet staan.

Kun je niet eerder naar je nieuwe stal? als ze echt zo onredelijk zijn laadde ik mijn paard op en was ik weg..
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 20-12-07 14:31, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd, er zit een editknop.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 16:37

twinducklin schreef:
zeker heeft het met fatsoen te maken maar heb zelf ook een ervaring bij een stal waarbij ik een maand van te voren opzei en ik ineens heel erg onvriendelijk benaderd werd! Reden van opzegging was dat de stal gewoon te ver lag en in combinatie met me werk ik de reistijd niet meer redde om dan ook nog te rijden. Op die stal kreeg je je eigen baal hooi en stro en die werden bijgevuld als het op was, zo betaalde je wat je verbruikte. Ik kreeg ineens geen stro of hooi meer Clown Gelukkig toen met stalgenoten kunnen regelen maar daar sta je dan.. Paard werd niet meer op wei gezet, maar in een paddock terwijl de rest wel gewoon de wei op ging, paard ging dus helemaal over de zeik.. Dat is fijn als je er dan nog een maand moet staan.

Dat soort dingen vind ik ook niet normaal. Op dat moment had ik dus wel mijn paard gepakt en was naar een andere stal gegaan.
Je betaalt nog gewoon voor een maand stalling, dus dan heb je daar gewoon recht op.

mascke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 16:39

twinducklin schreef:

yep en een situatie als deze wilde ik dus niet want ik weet heel goed hoe ze zijn ik sta er 9 jaar en heb heel veel mensen zien vertrekken dus ik weet hoe zij er mee om gaan, er is zelfs 1 iemand geweest die ze er helemaal uit hebben gezet de straat op daarom heb ik later op gezegd, ik wilde eerst pas opzeggen als ik weg was, niet erg netjes maar was wel de beste manier geweest dan had ik deze zeik nu niet gehad.

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 16:40

Jeetje als ik je verhaal zo lees. Dan zou ik mijn paard,en spullen inladen en weg wezen. Wat een azo zooitje is het daar dan zeg. Je betaald toch voor een goede verzorging van je paard, en niet dat ze in de stront en weet ik wat staan. Ga gewoon een stukje buiten rijden laad hem in en wegwezen! Dat zou ik tenminste doen! succes Knipoog

mascke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 16:40

ik heb de trailer voor morgen en wil heel graag op laden maar met een ketting om mijn stal gaat dat nu lastig

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 16:43

Toch zou ik (met iemand anders) naar stal gaan, en het proberen uit te praten.
Lukt het niet, dan heb jij er alles aan gedaan, en heb je ook een getuige die gezien heeft hoe idioot zij zich gedragen Lachen

Heb je de rest van de maanden wel gewoon netjes stalling betaald? Indien ja, dan zou ik een flinke tang meenemen en de ketting doorhalen.

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 16:43

mascke schreef:
ik heb de trailer voor morgen en wil heel graag op laden maar met een ketting om mijn stal gaat dat nu lastig

Dan knip je die door, wat een eikel zeg die vent Boos! Dat mag helemaal niet je paard vasthouden!

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 16:44

mascke schreef:
twinducklin schreef:
yep en een situatie als deze wilde ik dus niet want ik weet heel goed hoe ze zijn ik sta er 9 jaar en heb heel veel mensen zien vertrekken dus ik weet hoe zij er mee om gaan, er is zelfs 1 iemand geweest die ze er helemaal uit hebben gezet de straat op daarom heb ik later op gezegd, ik wilde eerst pas opzeggen als ik weg was, niet erg netjes maar was wel de beste manier geweest dan had ik deze zeik nu niet gehad.

dat heb ik gedaan in een vergelijkbare situatie: paard kreeg te weinig te eten (maar de helft van wat we afgesproken hadden) en heeft weken amper water gehad (tenzij ik dat zelf regelde), heeele vieze stal, etcetc. was het meer dan beu, en ben acuut weggegaan. hele toestand allemaal, echt heel vervelend. maar ook ik was bang dat ze vervelend zouden gaan doen, en gunde dat mezelf en mijn paard niet. Clown

wens jou veel sterkte toe! goede beslissing dat je weggaat, als ik het zo hoor.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 20-12-07 14:32, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote gerepareerd.

mascke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 16:46

ja er gaat nog iemand met mij mee die dag zij is op de hoogte want het is haar trailer dus ik heb altijd getuigen en wij gaan foto's maken ervan. Wordt dus een tang meenemen dan

Alabaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 16:47

Politie bellen meenemen. beton schaar/ knip tang regelen en weg gaan. Zoo dit zou bij mij nooit iemand moeten proberen om bij mijn paarden een ketting om de stal te leggen, het slaat ook nergens op want uiteindelijk schiet de stal eigenaar er niks mee op.

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 16:48

of een ijzerzaag!

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 16:48

mascke schreef:

Dat je een maand extra moet betalen betekent niet dat je er die maand ook moet staan. Gewoon voor de laatste dag van de maand je paard en spullen inladen, de volgende maand betalen en opzeggen. Dat kost je net zo goed een maand stalgeld, maar dan zonder alle stress.

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 16:55

tamary schreef:
mascke schreef:

Dat je een maand extra moet betalen betekent niet dat je er die maand ook moet staan. Gewoon voor de laatste dag van de maand je paard en spullen inladen, de volgende maand betalen en opzeggen. Dat kost je net zo goed een maand stalgeld, maar dan zonder alle stress.

Dat kan wel wezen , maar ik vind niet dat hij haar paard de juiste verzorging heeft gegeven! Dus zou hij van mij geen ene cent krijgen meer hoor! Als je een ander plekje hebt opladen en wegwezen. En je spullen meenemen he!
Neem je ouders mee!

paix

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 16:55

hm vervelende situatie.
gelukkig hebben we bij mijn stal een contract waar het allemaal netjes in staat Lachen. ik zou dus inderdaad wat andere al zeggen tang mee nemen en paard mee nemen.
mischien politie ook even raadplegen wat het beste is?

jodie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 16:56

Bij ons op stal zijn we er ook mee bekend. 1 maand opzeg termijn en anders moet je een maand betalen als je ineens weg wil, bij sommige ex klanten zijn er ook kettingsloten op de box gezet voor achterstallige betaling Nagelbijten / Gniffelen

mascke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 16:59

jodie schreef:
Bij ons op stal zijn we er ook mee bekend. 1 maand opzeg termijn en anders moet je een maand betalen als je ineens weg wil, bij sommige ex klanten zijn er ook kettingsloten op de box gezet voor achterstallige betaling Nagelbijten / Gniffelen

maar hebben jullie iets getekent dan want een ketting aan de staldeur mag niet als je gewoon betaalt hebt. Ik heb deze maand nog gewoon betaald dus geen achterstallige betaling.

paix

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 17:04

ik vind zoiezow dat er geen kettingen om boxen mogen!
wat als er brand uitbreekt! denk niet dat de genen met de sleutel meteen naar jou stal gaat rennen om de keting er af te halen. vind het gewoon ontzetend gevaarlijk. als er wat gebeurd kan je er niet meteen bij en aangezien ik hoor dat de staleigenaar niet zo vriendelijk meer doet zou er dus ook niet heel snel iemand komen met de sleutel

Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 17:04

Citaat:
maar een advocaat wel en die zeggen het zelfde.

Kan ik me niet voorstellen en anders heb je een slechte advocaat...

mascke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 17:13

burp rechtshulp denk dat die het wel weten

Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 17:18

Citaat:
burp rechtshulp denk dat die het wel weten

Ik geeft het op Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 17:36

Om de een of andere reden heb ik het idee dat ik héél graag het verhaal van de stalhouder zou willen horen....
Ik geloof niet zo ineens in sloten op deuren als er helemaal niks aan de hand is dan iemand die alleen maar wil gaan

Overigens mondelinge afspraken zijn net zo rechtsgeldig al schriftelijk.
Nadeel, moeilijker te bewijzen wat er mondeling is afgesproken

twinducklin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 18:02

runningkawa schreef:
Om de een of andere reden heb ik het idee dat ik héél graag het verhaal van de stalhouder zou willen horen....
Ik geloof niet zo ineens in sloten op deuren als er helemaal niks aan de hand is dan iemand die alleen maar wil gaan

Overigens mondelinge afspraken zijn net zo rechtsgeldig al schriftelijk.
Nadeel, moeilijker te bewijzen wat er mondeling is afgesproken

Ik zie nu pas dat er alleen voor dit topic een account is aangemaakt, dat vind ik wel raar.
Het feit dat topicstarter zo tegen jets ingaat vind ik ook erg apart, aangezien in haar profiel staat dat ze jurist is en ze zelfs hetartikelnummer geeft, wat na mijn idee als indruk geeft dat ze er wel wat van weet. Maar dit is niet wat topicstarter wilt horen.

Ik vind dat wanneer topicstarter gewoon alles betaald heeft en er verder niks is voorgevallen dan dat topicstarter stal wil opzeggen ze gewoon moet gaan wanneer er zo gereageerd wordt door de staleigenaar, zit er wel meer achter denk ik dat het verstandiger is eerst even de dingen uit te praten en goed na te vragen of ze wel in haar gelijk staat voordat zij dadelijk nog meer problemen heeft..