Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Anneke schreef:Wij hebben goddank de papieren ja, alleen geen contract oid, mn vriend wilde t op goed vertrouwen doen (tegen mijn gevoel in)
De vorige manege probeerd m ook al een hele tijd te bereiken, waarsch. omdat hij niet betaald heeft?
Ik vind het heel erg, ga zo dadelijk de politie bellen...
sjimmie06 schreef:Ik weet niet of je mensen met naam hier mag noemen. Daarom maar even zo neer gezet.
shan schreef:2,5 jaar is wel lang, als je daar nog de winst van moet delen......
Je zit al snel op een bedrag van € 12000 tot 15000 kosten die hij gemaakt heeft.
Als het voor de rechter komt dan weet ik het zo net niet.
Paspoort iig niet. Stamboom dacht ik wel, moet je ook na koop van paard ook eigenlijk op je naam laten zetten.Citaat:Paspoort of stamboom is dacht ik geen eigendomsbewijs.
Oakland1990 schreef:Ik heb bij mijn paard ook de papieren op mijn naam laten zetten. Was niet zoveel extra aan kosten.in het paspoort staat uitdrukkelijk dat het geen eigendomsbewijs is, normaal staat de chip ook op jullie naam dan, en het papier ook. Bij mijn paard is de chip op mijn naam het papier staat nog op de vorige eigenaar maar dat vinden wij niet zo'n probleem.

Jus_dOrange schreef:Als hij daadwerkelijk al die tijd stalling heeft gedaan zou hij volgens de wet nog wel 'ns eigenaar kunnen zijn...

chickey schreef:Dat is dan toch eigenlijk best krom. Dan zou je ergens een paard mee kunnen nemen de stalling betalen en dan ben jij de eigenaar terwijl je geen papieren hebt.. Ik hoop echt dat bovenstaande niet waar is anders zou het wel heel krom kunnen gaan worden allemaal...
Margreth schreef:Paspoort iig niet. Stamboom dacht ik wel, moet je ook na koop van paard ook eigenlijk op je naam laten zetten.Citaat:Paspoort of stamboom is dacht ik geen eigendomsbewijs.
Lianne84 schreef:chickey schreef:Dat is dan toch eigenlijk best krom. Dan zou je ergens een paard mee kunnen nemen de stalling betalen en dan ben jij de eigenaar terwijl je geen papieren hebt.. Ik hoop echt dat bovenstaande niet waar is anders zou het wel heel krom kunnen gaan worden allemaal...
Het gaat natuurlijk niet om 1 maand stalling..
Goof schreef:Ben ik dan de enige die het verhaal een beetje naief vind?
Als ik een paard bij iemand breng om hem door te laten verkopen ga ik er wel vanuit dat het dier niet nog 2,5 jaar bij iemand staat eigenlijk om vervolgens als "vrienden" een soort van afspraak te maken over betalen etc.