Help!Gister verkocht, nu problemen!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Fennaa

Re: Help!Gister verkocht, nu problemen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 15:17

Maar betalen zij de keuring zelf? Het lijkt me wel heel raar als ze er iets raars mee gaan doen en hem vervolgens laten keuren en dan die hele keuring voor niets betalen.

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 15:18

ik zou ook gewoon het paard gaan halen, jammer dat er zoveel gelogen wordt in de verkoop van paarden, sterkte!

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-07 15:19

Heb haar geprobeerd te bellen 3x en neemt niet op
Heb een smsje gestuurd:

Hoi, het is niet volgens afspraak dat je haar dinsdag laat keuren conform wat we gisteren hebben afgesproken liet je haar vandaag keuren. Het is nu je eigen verantwoordelijkheid.
Groetjes,

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-07 15:20

juval schreef:
tja, dat je het niet leuk vind als je paard manegepaard wordt, daar kun je helaas niets aan doen. verkocht is verkocht. dan moet je haar houden.

Ik wist niet dat ze een manege had! Kreeg haar voicemail en hoorde toen dit is het nummer van Manege bla bla bla
Dan kan ik er ook toch niks aan doen als er verteld wordt dat ze naar ee gezellige pensionstal gaat

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 15:21

Maneges zijn niet per definitie slecht, wel vreemd dat ze dit niet gewoon vermeldde..

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-07 15:24

Dat weet ik, niet alle maneges zijn slecht. Maar tóch!

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 15:27

De tip van: trailer achter de auto en haar ophalen vind ik niet zo slim klinken. Ze is immers verkocht. Dus je zou haar dan niet gaan ophalen, maar gaan terugkopen. Dat is nogal een verschil.

Verder denk ik dat je je niet teveel zorgen moet maken. Als de merrie nou nog NIET betaald was, dan had je je pas echt zorgen kunnen maken. Nu is ze verkocht, en niet meer jouw verantwoordelijkheid. Tenzij ze strax moeilijk gaan doen ivm de zes-wekenregel.... maar daar gaan we maar even niet vanuit.

En een manege.... tja, je hebt ook hele goede maneges. Wellicht kun je gewoon eens gaan kijken waar ze terecht is gekomen als het stof een beetje neergedaald is?

arinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 15:30

Wie weet wordt het paard gewoon voor privé gebruik? Manege eigenaren hebben ook een leven buiten de manege lijkt mij? Tuurlijk, de kans is wel aanwezig maar om er gelijk vanuit te gaan? Je zegt zelf dat het paard half zadelmak is dus als je koper een beetje nadenkt gebruikt ze je paard niet gelijk voor de manege.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 15:33

Of het is een combi van pensionstal met manege-aktiviteiten. Dat is bij mij op stal ook zo. Dat zou toch ook nog kunnen?

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-07 15:47

Heb zelf een ander paard al uitgezocht en die zou morgen komen, van het geld van mijn merrie wat ze heeft opgebracht koop ik het nieuwe paard. wat moet ik hiermee? gewoon laten komen?

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 15:50

Je hebt weinig keus. Als jij afgesproken hebt dat paard te kopen dan zit je daar aan vast.
Tenzij die mensen het paard liever houden als ze weten dat jij het niet meer zeker weet.
Maar als die een houding hebben van verkocht is verkocht dan hoef jij niet te twijfelen want dan ben jij gewoon verplicht om dat paard te kopen zoals je afgesproken hebt.

anniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 16:05

Lastige situatie zeg. Jammer dat het zo gelopen is maar ik denk wel dat ze het beste met het paard voorhebben. Ik zou me proberen er niet al te druk over te maken en gewoon naar de toekomst te kijken, je nieuwe paardje dus!

Dat zij eigenaar is van de manege zegt niet zoveel, de maneges waar ik heb gereden daarva liepen de privepaarden van de eigenaren echt niet mee in de lessen hoor!
Zeker niet aangezien ze net zadelmak is. Of ze moet al erg goedkoop zijn geweest dat ze haar daarom voor de manege hebben gekocht.

Bep

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 16:09

Informeer eens bij het bureau voor rechtshulp. Weet je direkt wat je wel en niet kan. Niet zomaar wat doen.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 16:12

ben erg benieuwd hoe dit gaat aflopen, jij had het paard gewoon niét moeten meegeven en thuis laten keuren.

maar je had dit paard net las ik ook, is er iets waardoor ze weer wegmoest? niet zadelmak te krijgen, niet fijn rijdbaar?
jah zulke dingen ga ik dan ook aan denken, wáárom verkoop je een paard wat je net hebt.
En dat is dan gewoon een vraag van me, en geen aanval Knipoog

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-07 16:21

Ik heb haar verkocht omdat ik geen genoeg ervaring heb om een jong paard door te rijden, heb me daar erg in verkeken!

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 16:22

je vader is toch meester in de rechten, zag ik ergens staan? weet die dan niet wat je hier wettelijk gezien mee aan moet? of is je vraag meer wat wij in zo'n situatie zouden doen?

Ik zal in ieder geval rustig afwachten, je zegt zelf al dat ze korte tijd geleden goed gekeurt is, dus er moet wel iets ergs gebeuren mocht dat nu anders zijn. En even informeren wat er moet gebeuren als ze wel word afgekeurd, of jij dan moet betalen en het paard terug nemen of niet..

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 16:23

Madeleine16 schreef:
Heb zelf een ander paard al uitgezocht en die zou morgen komen, van het geld van mijn merrie wat ze heeft opgebracht koop ik het nieuwe paard. wat moet ik hiermee? gewoon laten komen?

Dus tenslotte komt het je goed uit dat je je andere paard verkocht hebt.
Lastige situatie, maar inderdaad je kan kan de verkopers van je nieuwe paard niet annuleren.
Hoop voor je dat het allemaal goed afloopt.
Heel veel succes iig.

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-07 16:55

Nog steeds niks van haar gehoord... Slapen

exruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 17:41

ik zou het paard ook op gaan halen, je weet nooit wat ze ermee doen???

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-07 17:53

paard in principe al verkocht, ophalen betekent dus terugkopen...

Falling

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 17:55

Ts jullie hebben afgesproken dat het paard gekeurd zou worden, en dit wordt niet op de exacte dag gedaan. Hierdoor houdt de koper zich niet aan de afspraken en zou ik het laten gaan. Paard wordt niet goed gekeurd? Lekker laten gaan want afspraak is afspraak. Ik neem aan dat je dit paard gewoon weg wilt hebben omdat het niet goed gaat, en omdat er al een ander paard is besproken, hierdoor kun jij ook niet zomaar alles afzeggen. Doe wat je wil doen, maar laat het wel even weten aan de stalhouder/koper.

exruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 18:07

ja dat is waar, maar als het zo allemaal al moet lopen?

pearlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 18:09

Hoe kun je nou een paard verkopen zonder proeftijd als er nog een keurig komt? Dan is het paard toch nog niet definitief verkocht? Beetje raar dat je het paard dan gelijk mee hebt gegeven.

Falling

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 18:10

yvette24 schreef:
ja dat is waar, maar als het zo allemaal al moet lopen?

Tja, voor hetzelfde geld gebeurd er iets met het paard, het is alsnog aan de TS om het op te halen. Persoonlijk had ik mijn paard al terug gehaald maar het moet je liggen, niet waar? Ik bedoel, je zal maar net dat ene leuke paard hebben gekocht, die je moet laten schieten omdat de koper zich niet aan de afspraak heeft gehouden. En voor hetzelfde geld gaat het wel goed dinsdag..maarja, 't is ook zo tegenstrijdig he.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 18:23

Falling schreef:
Ts jullie hebben afgesproken dat het paard gekeurd zou worden, en dit wordt niet op de exacte dag gedaan. Hierdoor houdt de koper zich niet aan de afspraken en zou ik het laten gaan. Paard wordt niet goed gekeurd? Lekker laten gaan want afspraak is afspraak. Ik neem aan dat je dit paard gewoon weg wilt hebben omdat het niet goed gaat, en omdat er al een ander paard is besproken, hierdoor kun jij ook niet zomaar alles afzeggen. Doe wat je wil doen, maar laat het wel even weten aan de stalhouder/koper.

Dit wou ik net zeggen.
De afspraak heeft zij gewijzigd dus wat voor poot heeft ze dan nog om op te staan?
Nee afspraak is afspraak net als met je nieuwe paard en dan had die vrouw van de manege zich ermaar aan moeten houden. Je hebt nog geluk dat ze je het gehele bedrag al heeft betaald anders werd het lastig maar nu is het toch simpel, ze laat ook al niks van zich horen, reageert niet optelefoontjes van jou.
Nee lekker laten gaan, verkocht is nu verkocht en nieuwe paard is al op komst.
Juridisch gezien is ook niet alles volgens de regels gegaan en aangezien de andere partij de afspraak niet nakomt, dinsdag keuren als niet goed is terug, zit ze er mee opgescheept.