Hoe veel kunnen wij vragen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

superrizzo

Re: Hoe veel kunnen wij vragen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 17:48

ik woon in braband en ik sta op een pensionstal met nog 4 andere paarden ik betaal 115 euro en daarvoor heb krijg ik 2 kilo biks maximum, hooi/kuil stro, buitenbak altijd te rijden,1 poetsplaats , 1 wasplaats moet zelf mesten en binnen zetten en in de winter is er ook altijd wei zomer 24/7 buiten

mijn shet staat er ook en die heeft een wei met schuilstal krijgt 2 keer per dag biks en hooi en dar betaal ik 4o euro voor per maand betaal ik dus 155 euro

ik vind 150 euro een goed bedrag als je bak ook goed te rijden is in de winter en als hij verlicht is
Laatst bijgewerkt door superrizzo op 03-12-07 17:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 17:50

[VSW] Kosten paard aan huis

misschien heb je hier wat aan? Lachen

Voor die 120 euro krijg ik hier net 1 paard gevoerd, dus zou daar nooit voor verhuren Lachen

rosantjuh_16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-07 17:50

owkeej bedankt voor jullie reacties het word zo wie zo wel meer dan 100 euro als ik dit zo zie..
De bak is wel verlicht anders kan ik zelf amper rijden ben nu in de winter laat thuis en int donker zie je niet zo veel..Tong uitsteken

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 17:51

superrizzo schreef:
ik woon in braband en ik sta op een pensionstal met nog 4 andere paarden ik betaal 115 euro en daarvoor heb krijg ik 2 kilo biks maximum, hooi/kuil stro, buitenbak altijd te rijden,1 poetsplaats , 1 wasplaats moet zelf mesten en binnen zetten en in de winter is er ook altijd wei zomer 24/7 buiten

Dan vind ik dat je heel goedkoop staat daar! Denk dat veel met je willen ruilen. Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 17:51

Hééél veel Lachen

rosantjuh_16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-07 17:51

runningkawa schreef:

Voor die 120 euro krijg ik hier net 1 paard gevoerd, dus zou daar nooit voor verhuren Lachen

ik zal even kijken... dankje wel

superrizzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 17:52

ja ik heb mazzel ik sta daar echt heel erg goed even stappen en je zit aan het kanaal en daaraan grenst een bos en daar kan je urenlang rijden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 17:54

Blijven staan en nooit meer weg gaan Haha!
Jij staat er amper voor de kostprijs Haha!

rosantjuh_16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-07 17:55

runningkawa schreef:

Hoeveel geef je dat paard dan allemaal als ik het vragen mag per dag?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 17:58

Zoveel hooi als ze op kunnen (waar ze daarom wel eens mee knoeien,d at geef ik toe)
bijna geen brok (lopen recreatief) Wel pavo vital vitamine brok
En een dagelijks schone stal met vlas aangevuld met vlas zonodig. En een plakje stro voor wat extra te knabbelen als ze graaf wat meer stengelig willen

rosantjuh_16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-07 17:59

owkeej.. maar die bij ons willen we niet op vlas hebben staan..
omdat we dat bij onze eigen ook niet hebben

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 18:01

Dat is aan jou de keuze natuurlijk Lachen Die van mij staan al op vlas, ik wil juist geen stro Lachen
Maar ook jou stro is niet gratis en je mestafvoer ook niet Lachen

rosantjuh_16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-07 18:05

daar heb je gelijk in..Knipoog
we moeten het eerst allemaal maar even bekijken..
wat we uberhaupt met onze eigen kwijt zijn want die komt tussen kerst en oud/nieuw thuis te staan.. daar komt gelukkig eerst een shet bij te staan dus alleen komt ze niet...Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 18:07

Ik zou het idd eerst eens goed berkenen met die van jezelf Ja
Zodat je weet wat de kostprijs is. En vandaar uit ga je eens kijken wat jij dan graag wilt per maand.
Kijk eens op marktplaats wat andere in jou omgeving vragen Lachen
En vergeet niet, je bent toch een stukje privacy kwijt:)

studentje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 18:10

Hier in de Randstand zou je 250 euro betalen voor dergelijke faciliteiten. 't Hangt overigens wel af van de kwaliteit van de buitenbak, kan je er na een dag regenen nog in rijden?

rosantjuh_16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-07 18:17

de privacy is idd dan minder..
maar waarschijnlijk wil een kennis dan haar paard bij ons stallen dus het is geen vreemde..

daphneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 18:19

ik denk rond een euro of 120 p.m

amyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 18:26

Nou,jullie betalen allemaal weinig.
ik betaalde per maand €250. buitenbak (niet te rijden na regen en niet verlicht),geen wei,2 keer per dag wortelen en hooi.
Ik woon wel in België. Ik zou mij zeker niet schamen om tussen den 150 en de 200 te vragen. Je mest uit voor hun,geeft eten,zet paarden binnen en buiten. Dezelfde faciliteiten als op een manege. Bij jou kan je rustig rijden,op een manege niet. Juist de buitenbak maar als hij goed te rijden is na regen zou ik het geen prbleem vinden.

x__laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 18:48

amyke schreef:
ik betaalde per maand €250. buitenbak (niet te rijden na regen en niet verlicht),geen wei,2 keer per dag wortelen en hooi.
Ik woon wel in België. Ik zou mij zeker niet schamen om tussen den 150 en de 200 te vragen. Je mest uit voor hun,geeft eten,zet paarden binnen en buiten. Dezelfde faciliteiten als op een manege. Bij jou kan je rustig rijden,op een manege niet. Juist de buitenbak maar als hij goed te rijden is na regen zou ik het geen prbleem vinden.

Volgens mij betaalde jij gewoon veel. Ik woon ook in België, in de rand rond Brussel dan nog, toch de duurste regio.
Ik betaal €265/maand vol pension met binnen- en buitenpiste, de stal wordt gemest, ze krijgen een dik pak stro, ze worden op de wei gezet en er weer afgehaald, 2x dag hooi en krachtvoer.

@ TS: Ik denk dat €150 inderdaad een mooie prijs is, als je alles daarmee kan bekostigen natuurlijk!

Natje_Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 19:33

amyke schreef:

Volgens mij betaal je veel te veel! Ik betaal 150€, volpension maar excl voer, buitenbak die verlicht is en altijd te rijden (en op 5min rijden een grote binnenpiste die je mag gebruiken), nieuwe mooie grote en nette stallen, ook in de winter weidegang normaal zitten ze van 10- (nu voorlopig tot17) 18of19 uur op de wei (iedereen heeft z'n 'eigen' wei max. 4 paarden per wei, zijn wel super weide's lekker groot, vol met gras en weinig blubber Knipoog ). Binnen is er nieuwe verlichting, 2x per dag krijgen ze hooi als ze de hele dag binnen zitten 3-4x per dag. Op een paar minuten van een klein 'bosje' en op 10min van het strand (op een goede dag kun je zelfs de zee horen!) En ook ik woon in België (West-Vlaanderen) juist aan het strand zelfs waar je meestal meer voor betaald.

@Ts: ik denk dat 150-170€ wel een goed bedrag is Ja is natuurlijk wel te zien hoeveel al het stro/hooi en voer kost. En voor mooie uitrijmogelijkheden willen de meeste mensen wel een beetje meer betalen

amyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 21:10

Hier in de omgeving liggen alle prijzen zo hoog. Waar ik toen stond,stonden ze wel achter slot en grendel. Op de poort stond een slot en alleen de eigenaren konden binnen.
Ik denk niet dat Brussel de duurste streek is,ik denk dat het per provincie te bezien valt...

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 22:04

runningkawa schreef:
tussen de 150 en 170 euro vind ik een nette prijs.
Tel maar eens echt wat hooi, brok een strooisel kost.
En dan is er ook nog onderhoud en het werk wat je doet Lachen

Dan ga ik wel uit van een redelijk goed te rijden bak

Dit lijkt mij ook wel jah, maar ik weet niet wat je strooisel is (stro, vlas, zaagsel) en hoe vaak je uitmest. Daar zit natuurlijk ook verschil in.
Kan je al je mest voor niks kwijt? Of moet je dan voor 2 paarden ook mestafvoer betalen?
Hoe vaak je uitmest bepaald natuurlijk het meeste uren dat je ermee bezig bent (naast voeren en binnen en buiten zetten) en dus ook het aantal uren dat je 'betaald' moet krijgen.
Al moet ik wel zeggen dat het mij een mooie lokatie lijkt, maar als ik een paard had gehad hoger dan 1.60/1.65 dat ik hem dan niet in een stal van 3 x 3 zou willen hebben staan.

connie1964

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 10:39

wat een bedragen zeg!Ik betaal 50 euro met enorm veel weidegang (altijd)en buitenbak en stro en hooi naar behoefte.Ik betaal alleen zelf 1 zak muesli per maand voor 12 euro!Ik woon in zeeland

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 12:01

Dan sponsort de persoon waar jij staat jou enorm Lachen

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 12:02

dan verdient diegene vrijwel niets op jou. Heeft hoogstens de kosten van het hooi en stro eruit. In elk geval in de winter.
Moet diegene zelf weten en is voor jou heel fijn, maar niet realistisch te verwachten dat anderen het ook voor "niets" doen.