Moeilijk te vervoeren paard zondag verhuizen, tips/adv. gevr

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

polly2

Re: Moeilijk te vervoeren paard zondag verhuizen, tips/adv. gevr

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 11:53

tita schreef:
Sedalin en hooi mogen samen hoor ook gevraagd aan mijn veearts..

Voor mijn pony deden we 3/4 sedalin spuit.
letwel sedalin moet je wel ruim 1/2 uur van te voren inspuiten dan gaat het pas werken

Apart hè...dat dierenartsen zulke adviezen geven, die zo haaks op elkaar staan....

Dan snap je er als leek toch niets meer van. Want een aantal DA gaven mij juist het advies van niet...vanwege de mindere reflexen en gevaar van verstopping bij de slokdarm daardoor. En dat klinkt best logisch...maar zo weet je toch niet meer waar je aan toe bent? Ziek

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 12:03

Het ligt er ook aan hoe veel je het paard geeft.Als net het scherpe randje er af is kan hij wat eten,maar als je ze verder verdooft kan het niet.
Wij hebben zelf een jaarling vervoerd,net bij haar moeder van daan van noord nerderland tot in belgie.Het was ruim 2 1/2 uur.We hebben haar ook wat verdoofd met sedasan een kwartier ongv.voor we vertrokken.Het is echt prima gegaan.

De resque druppels gebruik ik wel voor me zelf ,maar ik heb gemerkt dat het bij mijn paard weinig effect heeft

Carantona

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 15:36

Als je paard verdoofd is met sedaline en je vertrouwd het niet om haar te voeren op de trailer, dan geef je toch gewoon geen hooi ?
ze kan best een paar uurtjes zonder,hoor

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 09:03

En dan nu de hamvraag....Hoe is het gegaaan??!!! Ben zo benieuwd!!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 09:14

ik ben ook wel nieuwschierig *LOL*

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-07 09:32

Het laden... niet zo als ik had gehoopt, na een uur zonder druk te hebben geprobeerd toch maar met een lijn er achter... want tsja, er was voor later op de dag erg slecht weer (windstoten) voorspeld en dan wil je toch liever niet met je paard op de weg zitten... Maar tijdens de rit hebben we geen kind aan haar gehad en de aankomst... ze staat daar geweldig! We hebben hara eerst even op stal gezet met wat hooi en een klein hapje, zelf even wat gedronken en daarna Escala lekker los gegooid in de 30x60 rijbak ... Door het slecht weer en de beperkte omstandigheden op haar oude stekkie was ze al 2 weken niet meer 'los' geweest en ze genoot met volle teugen... na een minuut of 10 hebben we een van de merries van mijn vriendin er bij gezet en dat ging wonder boven wonder meteen goed (wonder boven wonder omdat Escala niet altijd zo sociaal is, soms vindt ze andere paarden best eng). Daarna was het plan om die merrie (Arizona) er uit te halen en de andere merrie (Naima) er bij te zetten, maar Arizona wilde er niet uit... dus toen stonden ze met z'n drietjes en ook dat ging helemaal goed (Naima kon zelfs wat dichter bij mijn pukkie komen Lovers ). Zelf nog even wat gegeten en gedronken en paardjes weer binnen gezet. Gisteren mijn vriendin natuurlijk weer gebeld (want ik had amper geslapen omdat ik me af vroeg hoe Escala zich zou voelen) en ze vertelde me dat de 3 dames lekker 10 uur buiten hadden gestaan en dat ze alle 3 heel dicht bij elkaar bleven de hele dag... voor mij heel bijzonder omdat ik Escala niet zo sociaal ken, ik heb er dus een geweldig gevoel bij en heb eindelijk weer kunnen slapen vanacht Haha! . Heel fijn dat het zo klikt tussen die 3 en dat ze lekker lang samen naar buiten kunnen. Dan neem ik het moeilijke laden van zondag maar op de koop toe, dat gaan we daar gewoon op ons gemak oefenen.

viv77

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 20:50

Fijn om te lezen dat alles goed is gegaan!! super gewoon

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 08:56

Wat geweldig! Super dat ze meteen een paar vriendinnen erbij heeft. Wat zal jij lekker slapen nu.

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-07 09:00