Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
runningkawa schreef:Als jij gewoon de papieren mee krijgt kan de oude eigenaar dat niet hoor

runningkawa schreef:Handje contantje na de keuring
Niks vooraf
. Pas betalen na de keuring
(als je een keuring doet). runningkawa schreef:En hij bewijst maar dat er niet betaald is, terwijl ik de papieren heb...
Nee ik ben daar niet zo bang voor
ja_nee schreef:runningkawa schreef:Handje contantje na de keuring
Niks vooraf
Inderdaad, vooral niks vooraf betalen. Pas betalen na de keuring
(als je een keuring doet).
En wat de keuring betreft kun je afspreken dat bij 'goedkeuren' de kosten van de keuring voor jou (de kopende partij) zijn en dat bij 'afkeuren' van het paard de kosten voor de verkopende partij is.

GamblersCup schreef:runningkawa schreef:En hij bewijst maar dat er niet betaald is, terwijl ik de papieren heb...
Nee ik ben daar niet zo bang voor
Ja, en ondertussen krijg jij je paard niet mee en komt er een langlopend gezeur. Uiteindelijk krijg jij je paard misschien ooit wel een keer, maar ik zou toch voor een betalingsbewijs en een aankoopsbewijs/verkoopcontract gaan. Heb je heel dat risico op gezeur niet.

runningkawa schreef:Handje contantje na de keuring
Niks vooraf
Ik had trouwens wel een briefje opgesteld wat we beiden hebben ondertekend waar bedrag e.d. in stond waarvoor ik Omar gekocht heb.