Paard betalen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

PBA_

Re: Paard betalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 15:20

handje contantje zowel als koop als bij verkoop. De meest veilige en betrouwbare manier

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 15:20

GC, je kan ook telefonisch overboeken, dus DIRECT waar je bij staat.

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 15:24

of via de computer.
Hoe dan ook, zorg iig voor een koopovereenkomst en een betalingsbewijs.
Ook als je een aanbetaling doet, moet je daarvoor zorgen. STel dat de oude eigenaar onder een bus loopt, dan moet je kunnen aantonen dat je betaald hebt.

Plukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 16:26

Bij de twee duurdere heb ik het geld een dag van te voren overgemaakt. Ik heb er nooit zo over nagedacht, het voelde goed.
De goedkopere hebben we contant betaald en meteen meegenomen.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 16:52

Mijn pony en paard zijn beiden gebracht.
Heb ze betaald bij aflevering (klinkt zo raar), en dus ook contant betaald.
Bij mijn paard heb ik een verkopersverklaring bij gekregen. |Deze heeft de veearts meegenomen toen ze werd gekeurd en is netjes ingevuld, met handtekening en al.

Persoonlijk houd ik niet zo van vooraf betalen

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 18:33

runningkawa schreef:
Als jij gewoon de papieren mee krijgt kan de oude eigenaar dat niet hoor Lachen

Je moest eens weten wat gebeuren kan! Papieren zijn geen eigendomsbewijs, en als ze willen belazeren dan heb je niet betaald maar wél de papieren meegenomen. Dus of je die even terug wilt geven. Bewijs dan maar eens dat je wél betaald hebt, zonder betalingsbewijs!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 18:54

En hij bewijst maar dat er niet betaald is, terwijl ik de papieren heb...
Nee ik ben daar niet zo bang voor Lachen

Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 18:58

hoi,
ik heb mijn paard ook contant betaald, wel hebben we samen een contract ondertekend waarin stond dat betaling geschied is. wat de afspraken zijn wat betreft overdracht e.d. zo heeft oude eigenaar nog een half jaar het recht om paard terug te halen als hij zij vind dat paard verwaarloost wordt(dit meer omdat die mensen paard 10 jaar gehad hebben en het erg moeilijk vonden om hem weg te doen)

ja_nee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 19:01

runningkawa schreef:
Handje contantje na de keuring
Niks vooraf Lachen

Inderdaad, vooral niks vooraf betalen Lachen . Pas betalen na de keuring Ja (als je een keuring doet).

En wat de keuring betreft kun je afspreken dat bij 'goedkeuren' de kosten van de keuring voor jou (de kopende partij) zijn en dat bij 'afkeuren' van het paard de kosten voor de verkopende partij is.

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 19:02

Na de keuring de helft contant, en bij het ophalen weer de helft.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 19:12

runningkawa schreef:

Ja, en ondertussen krijg jij je paard niet mee en komt er een langlopend gezeur. Uiteindelijk krijg jij je paard misschien ooit wel een keer, maar ik zou toch voor een betalingsbewijs en een aankoopsbewijs/verkoopcontract gaan. Heb je heel dat risico op gezeur niet.

spoekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 19:16

Ik heb zelf contant betaald, voor zowel mijn oude fjordje als nu mijn nieuwe pony.
Degene die mijn fjordje overkocht, was al mijn bijrijdster. Bij haar heb ik uit goed vertrouwen gezegd dat ze het mocht overmaken. Dat is fijner, maar minder zeker voor mijn gevoel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 10:26

ja_nee schreef:
runningkawa schreef:
Niks vooraf Lachen

Inderdaad, vooral niks vooraf betalen Lachen . Pas betalen na de keuring Ja (als je een keuring doet).

En wat de keuring betreft kun je afspreken dat bij 'goedkeuren' de kosten van de keuring voor jou (de kopende partij) zijn en dat bij 'afkeuren' van het paard de kosten voor de verkopende partij is.

Idd Ja

Zoniet, koop ik niet. Zijn ze mij te duur voor.
Zoeken ze maar een anderslachtoffer, want zeker weten dat er genoeg mensen zijn die wel degelijk weten dat er iets niet oke is

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 10:27

GamblersCup schreef:
runningkawa schreef:

Ja, en ondertussen krijg jij je paard niet mee en komt er een langlopend gezeur. Uiteindelijk krijg jij je paard misschien ooit wel een keer, maar ik zou toch voor een betalingsbewijs en een aankoopsbewijs/verkoopcontract gaan. Heb je heel dat risico op gezeur niet.

Ik krijg mijn paard niet mee?
Wie haalt hem dan hier uit de wei? Lachen

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 10:30

bij grote aankopen zorg ik dat ik de edentefier van de bank mee heb. Even bij de verkoper achter de pc en je kunt het gewoon overmaken. Wat ook kan is even melden bij de bank dat je op een bepaalde dag een groot bedrag wilt pinnen. Dan wordt er geregeld dat dat op die dag voor 1x kan. Als alles akkoord is ga je naar de dichtsbijzijnde pinautomaat (tegenwoordig ook nooit meer ver weg) en je haalt het geld op.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 10:31

Gewoon contant, en niks vooraf!
Betaling na overdracht papieren en direct paardje meenemen.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 10:33

Wij hebben toendertijd contant betaald, maar wel met een bewijs van betaling. We zijn toen nog bijna ge***** want er stond op het papier 'nog zoveel te betalen' terwijl alles al betaald was, wat ik gelukkig nog op tijd zag Lachen

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 12:01

@imd. dat is ook mooi banketstaaf.
Moest je je handtekening er ook nog onder zetten?
Maar goed dat je het op tijd zag dan.

Mensen probeer ook altijd zwart op wit het te betalen bedrag te krijgen.
Kan natuurlijk wezen dat je mondeling een bedrag hebt afgesproken, maar dit bij betaling niet meer wordt nagekomen. heb je dit ergens op papier/mail staan dan heb je iig iets staan

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 12:04

Bij ophalen handje contantje betaald. Paard was al gekeurd, nog 1 laten lopen om te zien of ze op dat moment rad was. Daarna naar binnen, en over de koffie en koek het geld uitgeteld. Daarna paard opgeladen en weg gereden...

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 12:06

runningkawa schreef:
Niks vooraf Lachen

Ik heb ook handje contantje na de keuring betaald en meteen overgestoken, hij het geld ik het paard + papieren e.d. Haha! Ik had trouwens wel een briefje opgesteld wat we beiden hebben ondertekend waar bedrag e.d. in stond waarvoor ik Omar gekocht heb.

Sky_Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 13:18

bij alle 2 mijn paarden heb ik contant betaald alles in een keer op het moment dat ze bij mij thuis gebracht werden. Mijn vader zit een beetje in het bankwezen heeft dus heeft een klein verkoopcontractje opgesteld als bewijs van aankoop die beide partijen tekenen (eventueel met voorwaardes zoals op de proef erin). Hetzelfde is gedaan toen ik mijn paard verkocht heb.

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 13:21

Ik heb het geld overgeboekt na klinische goedkeuring.
Een week later is hij thuis gebracht.

Nou heb ik mijn paard bij een zeer bekende fokkerij gekocht, waardoor ik geen moeite ermee had om het geld over te maken voordat ik mijn paard had.

Carantona

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 13:29

Bij mij word er op contract een aanbetaling gedaan (10 procent) via de bank of contant en de koper krijgt een kopie van het papier
De rest contant of vooruit via de bank bij het ophalen van het paard voordat hij/zij de trailer opgaat . Dan heeft de koper er de verplichte koopovereenkomst bij *
In het contract staat het paard met naam en nummer ,de aanbetaling ,de conditie van het paard en de verantwoordelijkheden van mij en koper tot het veulen/paard word opgehaald.
De koper mag het paard vooraf laten keuren door een eigen veearts maar ik betaal daarvoor niet de gemaakte kosten wel krijgt hij/zij de aanbetaling terug wanneer het paard/veulen word afgekeurd.
Hoeveel er is aanbetaald en eventuele ontbindende voorwaarden zijn belangrijk, evenals de datum en de handtekening van beide partijen.
De aanbetaling word niet terugbetaald als de koper afziet van koop buiten de ontbindende voorwaarden in het contract

* De koopovereenkomst en carte titularidad is bij de PRE verplicht ivm te naamstelling dus die hoort er ook nog bij
Laatst bijgewerkt door Carantona op 27-11-07 13:47, in het totaal 2 keer bewerkt

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 13:33

Ik heb mijn paard per bank betaald. Weet wel dat de meeste pony's die hier verkocht worden gewoon contant betaald worden, maar dat gaat dan ook wel om andere bedragen.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 13:35

Het bedrag zegt niet alles wat betreft contant betalen. Wij hebben nog wel eens een KWPN dekhengst verkocht samen met een andere hengst en die werden beiden contant afgerekend. Kwam echt met een zak geld bij de bank aan. Haha!