welke verzekeringen??

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Henla

Re: welke verzekeringen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 16:04

en ondanks de tegens ben ik heel blij dat ik mijn vorige pony verzekerd had bij EFO. Zij hebben mij netjes het bedrag terug betalld waar ik recht op had na aftrek van het bedrag dat ik moest betalen om hem terug te kopen van de verzekering. Nu had ik geld om een andere pony te kunnen kopen.
Ik heb nu 1 pony wel verzekerd en onze 2-jarige nog niet. Die wordt volgend jaar wel verzekerd en wel zo dat als er tijdens de dekking/dracht/ het veulenen iets gebeurd ze daar ook voor verzekerd is.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 16:08

Het is maar hoe je het doet. Mocht mijn paard afgekeurd worden ( of overlijden ), dan is het geld voor een ander paard niet zo'n probleem. En als ik even moet sparen, is er in de tussentijd altijd wel iets te rijden hier.Maar dat is per persoon en situatie verschillend natuurlijk.

Henla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 16:17

Inderdaad...Ik zat niet in de situatie dat ik op dat moment voldoende geld had voor een nieuw paard en was dus erg blij met dit geld Lachen

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 16:20

Heb toevallig mijn veulen net verzekerd bij Equine Risk, een standaard verzekering met uitgebreide ziektekostenverzekering. Ze gaat binnenkort de opfok in en als er dan wat gebeurd vind ik het wel fijn als ze verzekerd is. Knipoog

Splash

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 03:14

Wel of niet verzekeren. Iedereen heeft zijn eigen opvattingen en beredeneringen. Je moet voor jezelf de voor en nadelen naast elkaar leggen. Je weet zelf het beste wat je wel en wat je niet aan kan (financieel) en hoe je zelf met geld omgaat.

Ik zelf was erg blij met een verzekering toen ik Aglaya nog had. Ze is van het begin af aan een zorgen kindje geweest. Leverafwijking, gebroken griffelbeentje, gescheurd gewrichts kapsel en kanker (waar ze op den duur ook aan is overleden). Je kan je voorstellen dat ik blij was met een ziekte kosten verzekering die alles netjes vergoede.

Nu heb ik mijn paarden niet meer verzekerd omdat het hier in Amerika erg duur is om je paarden te laten verzekeren tegen ziektekosten. dat zou niet meer reeel (sorry, mij puntjes doen het niet Bloos ) zijn.

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-07 10:26

ik heb een keuze gemaakt.. dit kan dus gesloten worden. iedereen bedankt voor zijn/haar reactie.

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 11:17

Er zijn nog meer mensen die iets aan dit topic hebben dus dat de TS een keuze heeft gemaakt is geen reden voor een slotje, topic mag dus gewoon open blijven Knipoog

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-07 16:37

oke.. ook goed. ik vond het niet meer van toepassing maar zo had ik het nog niet bekeken.