Afbetaling in termijnen hoe te regelen ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

PienZ

Re: Afbetaling in termijnen hoe te regelen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 12:22

Ik zou als ik jou was het paard bij jou laten staan tot het geheel is afbetaald. Ik zie de bui hier al hangen dat je straks achter je eigen geld aan kan lopen en geloof me contract of geen contract jij trekt aan het kortste eind. Dus mijn advies of niet doen en op zoek gaan naar een andere koper desnoods dan maar voor iets minder die wel meteen betaald of het paard bij jou laten staan tot het gehele bedrag betaald is.

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 12:23

yep helemaal mee eens

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 12:24

Citaat:
En tuurlijk doet diegene jou een leuk bod.
Maar als je straks achter je geld aan moet dan is het bod al minder leuk aan het worden

idd

Ik kan best op een erg leuk paard een bod doen van 25.000
Waarom niet? als ik het toch niet ga betalen Tong uitsteken

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 12:33

Dat goede bod is al erg verdacht.
Anders vraag je even bij het stamboek na hoeveel paarden meneer al gefokt heeft?
Tuurlijk kan het betrouwbaar wezen, maar dat weet je niet.

PienZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 12:38

Je leest inmiddels zo vaak dat er mensen opgelicht zijn dat ik er erg voorzichtig mee zou zijn hoor. Snap wel dat het goed bod is maar net wat runningkawa zegt ik kan ook bod doen en nooit me afspraak nakomen

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 12:54

Is het geen optie om het paard bij jou te stallen tot alles is betaald?
Jij blijft eigenaar tot alles is betaald. (schappelijke) Stallingskosten zijn voor hem en dekken kan ook op zijn kosten Pling
Als hij afhaakt, weet je genoeg..... Knipoog

PienZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 13:07

superwoman schreef:
Is het geen optie om het paard bij jou te stallen tot alles is betaald?
Jij blijft eigenaar tot alles is betaald. (schappelijke) Stallingskosten zijn voor hem en dekken kan ook op zijn kosten Pling
Als hij afhaakt, weet je genoeg..... Knipoog

Die optie gaf ik ook al is stuk veiliger als het paard meegeven vooral omdat je hem niet kent

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 13:09

JA en op naam zetten als de laaste cent betaalt is.

donna1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 13:13

ook ik heb een paard op afbetaling gekocht , dus ik zit aan de andere kant van het verhaal zeg maar, de redenen waarom zet ik hier niet bij maar het was voor mij wel de oplossing om aan mijn droompaard te komen.

alles was zeer netjes vastgelegd in een contract en als ik een afbetaling niet zou nakomen dan zou per direct het paard weer worden opgehaald,. ook kreeg ik pas de stamboekpapieren en het paspoort toen ie volledig was afbetaald.

ik was daar enorm blij mee

CD28

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 13:17

Ik zou het nooit doen. Riscico dat je de rest van het geld niet krijgt, ondanks een contract, is veel te groot.

postbodesiem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-07 13:20

donna1981 schreef:
alles was zeer netjes vastgelegd in een contract en als ik een afbetaling niet zou nakomen dan zou per direct het paard weer worden opgehaald,. ook kreeg ik pas de stamboekpapieren en het paspoort toen ie volledig was afbetaald.

Dit was ook onze bedoeling, het paard en de papieren blijft bij ons totdat de laatste cent is betaald

superwoman schreef:
Stallingskosten zijn voor hem

jazeker dat is ook het plan

Bedankt voor jullie tips, we hebben komend weekend eerst een goed gesprek met de koper en zullen onze eisen even goed op papier zetten.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 13:26

Dan kan ik me het wel voorstellen Ja

Ik zou zeker overleggen met een advokaat of notaris als het dan nog steeds door gaat Ja
Want weet hij al dat jij het paard thuis wil houden tot het totale bedrag er is?

UpDate_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 13:29

ik zou het abseluut niet doen!!! als hij niet betaald, moet jij een rechtzaak openen wat ook geld kost en wat uit jou zak komt. er zijn vast nog wel andere mensen die interresse hebben, en die het in 1x kunnen betalen

Lelanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 19:07

Op goed vertrouwen van je 1&2e indruk zal ik het paard meegeven op afbetaling.
Alles zwart-wit op papier laten vast stellen door een notaris!
als je het zelf op papier zet geld het niet!!!

missnynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 19:11

Ik zou het echt niet doen, als degene het paard al niet eens kan betalen, dan al helemaal geen dure dierenartskosten...

Lelanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 19:17

Hoeft niet altijd te betekenen dat mensen geen dure dierenarts kosten kan betalen.Meestal laten ze een paard nog verzekeren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 19:36

hoi,
ik doe mijn droompaard ook op afbetaling en daar ben ik nog steeds mee bezig netjes iedere maan wat afgeven,
soms iets meer dan de vorige maand.
bij ons is het wel dat wij 4 maanden lang iedere weekend langs zijn geweest om met het paard te knuffelen en ect kijken of het klikt.
we hebben duidelijke afspraken gemaakt maar het is wel zo gebeurd er iets met het paard id de genen die het paard wilt kopen verrantwoordelijk.
Ik vondt het persoonlijk niet zo erg beesje gaat voor.
we hebben dan nu ook 2 keer meegemaakt dat de dierenarts moest komen hebben dit ook gelijk vertelt aan de opdit moment nog steeds mede eigenaar wat er is gebeurd.
en dat we iets later geld geven en dat is gelukkig voor ons nooit een probleem.we hebben dan ook goeden bedoelingen en wezijn geen oplichters.
want die kun je ook tegen komen daarom is de kans hoe goed ken je die persoon is die te vertrouwen.
dus kijk wel goed uit

Lorri

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 13:42

Ik zelf heb ook een paard op afbetaling gekocht, onder contract maar de vorige eigenaar ken ik ook.

Ik sluit me mening aan bij PienZ, ik zou hem ook bij bij jouw laten staan totdat hij helemaal is afbetaald. Zoiezo zou ik de papieren in je bezit houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 13:44

zo hebben wij het ook gedaan kwa stamboom papieren maar paard staat bij mij ik vindt dat het te grote risico is als je iemand niet zo lang kent.
wij kwamen veel vaker over de vloer en hebben samen alle beslissingen genomen met de vorige eigenaar.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 13:51

Ik heb dat wel een keer gedaan, was met een haflinger hengst veulen. ik heb mijn vader een contract op laten zetten waarmee ik als ze het paard niet verder af deden betalen ik ermee naar de rechter kon gaan. Ze mochten (geloof ik) wel het paard naar een stal in hun buurt verplaatsen, maar het paspoort wat bij het paard hoord kregen ze pas als ze het paard af hadden betaald. Ik moet zeggen dat ik er wel een goed gevoel aan over heb gehouden.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 17:24

even wat praktisch: om hoeveel geld gaat het hier eigenlijk?
ze hebben een X bedrag geboden en kunnen een Y bedrag betalen, wat is het verschil tussen X en Y waarvoor je een termijnbetaling zou krijgen? En in hoeveel termijnen zou dat dan gaan?
Als je dat eerst eens op papier zet, stel: het zijn maar een paar termijnen dan is het nog enigszins overkomelijk, niet als de hele aankoopsom in bijv 24 termijnen betaald gaat worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 17:32

helemaal mee eens met cissy

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 13:44

en al nieuws?

postbodesiem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-07 11:06

De koper is zondag geweest, hij wou het paard heel graag kopen maar pas in februari met de afbetaling beginnen. Nee dus, we zijn niet gek. We hebben afgesproken dat hij ervoor moest gaan zorgen dat de helft zowiezo eerst ineens voldaan moest worden en dat hij de rest op afbetaling mocht doen.
Hij zou erg hard zijn best doen om de aanbetaling voorelkaar te krijgen (misschien heeft hij nog een oude sok onder zijn matras liggen Knipoog ). Dan wordt er pas een contract getekend en kunnen de verdere betalingen in termijnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 11:08

En ga je nu je paard voor hem vast houden?

Want als ik het goed begrijp is de helft al een probleem om ineens te betalen?

Geloof dat die echt maar een ander paard kon gaan zoeken als het om de mijne ging Lachen