Lang op trailer, stressvol en niet doen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

KiWiKo

Re: Lang op trailer, stressvol en niet doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 20:08

nog wat.... probeer files te vermijden............... niks erger dan met je paard in de file staan

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 20:40

Idd, files zijn erg vervelend.

Al mijn pony's gaan mee het hele land door. Heb nu 2 leuke weekeinden gehad, beide keren 2,5 uur heen en 2,5 uur terug. En daar tussen hadden ze uiteraard wel het nodige te doen anders hadden ze niet mee gehoeven Knipoog. Komend weekeind gaat er eentje weer mee, samen met 2 jonkies, weer zo'n 2,5 uur heen en terug.

Pony's hebben er minder moeite mee dan ik, ik ben gesloopt na zo'n dag Knipoog.

dolor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 20:43

idd files vermijden en niet stoppen onderweg. dus met een volle tank op pad gaan. en voordat je van uit daar weer weggaat ook eerst even tanken. en voor de rest een goed gevulde hooinet ophangen. heeft ze wat te doen.

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 11:38

ja voerbak eruit, daar kan hij zich volgens mij alleen maar aan beschadigen en dat ding hangt alleen maar in de weg, hooinetje doe ik altijd.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-07 11:56

oke, geen voerbak. Een hooinet twijfel ik over. Ik zal kijken hoe het weer wordt en het daarvan af laten hangen. Files vermijden ja. We gaan denk ik over de afsluitdijk...

Saar4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 20:06

Na je topictitel dacht ik dat je naar Spanje wilde rijden o.i.d. Haha!

Drie uur op de trailer kan makkelijk. Hooinetje mee en gassen maar. Een kennis van mij ging altijd met het paard in een hobbelige trailer naar Zuid-frankrijk. Hij stond dan ruim 14 uur in de trailer. Die kwam wel altijd wat dunner terug...

Maar drie uur is goed te doen hoor.

14 uur trouwens ook maar dan liever in de vrachtwagen.

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 14:57

van jouw adres naar Castricum is goed te doen hoor, het enige wat tegen kan gaan zitten zijn de bruggen bij de afsluitdijk, als die open staan, de rest is normaal prima door te rijden. Mocht je gaan morgen dan wens ik je veel plezier en droog weer !

Farah_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 15:22

Gewoon gaan, dat komt helemaal goed! Lachen
Ik ben in september met mijn twee paarden (waarvan één 3-jarige die slechts 2x op de trailer was geweest) naar Tsjechië gereden, een rit van zo'n 12 uur. Had me hier van te voren ook erg druk over gemaakt, maar is me echt 300% meegevallen. Voeren onderweg is nergens voor nodig, een hooinet tegen de verveling is wel fijn.
Wij hebben destijds voor ik dacht 200 euro een achteruitrijcamera gekocht (staat regelmatig in krantjes van bijv. de wehkamp of makro) en deze in de trailer gemonteerd. Op die manier kun je de paarden onderweg een beetje in de gaten houden, ideaal!
Succes met je rit!

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 19:31

Ik krijg bijna medelijden met mijn Haflinger. Wij hebben in oktober meegedaan aan een strandrit in Schoorl en voor ons was dat ook bijna 3 uur rijden. Van 11.00u tot 16.00u heeft ze onder het zadel gelopen en daarna moesten we dus nog bijna 3 uur terug rijden. Onderweg had ze een goed gevuld hooinet en ik had water en extra hooi meegenomen. In de middagpauze die een uur duurde kon ze drinken en hooi eten. Ik heb de volgende dag niets aan haar gemerkt met rijden, dat ze extra moe was oid.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-07 21:11

Ik ga morgen niet ivm het slechte weer en heb hier antwoord op mijn vraag gevonden Haha! Iedereen bedankt!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 07:31

hele goede beslissing Lachen Lachen

oORoosjeOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 14:01

Kan makkelijk hoor..
Onderweg gewoon keertje stoppe om te kijke hoe het gaat en misschien (als het paard makkelijk laad, dat je niet staat te klungelen als die terug de trailer op moet) een rondje laat stappe op een parkeerterrein ofzo..

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 14:19

oORoosjeOo schreef:
Kan makkelijk hoor..
Onderweg gewoon keertje stoppe om te kijke hoe het gaat en misschien (als het paard makkelijk laad, dat je niet staat te klungelen als die terug de trailer op moet) een rondje laat stappe op een parkeerterrein ofzo..

Ga eerst eens 1000km paardentransportervaring opdoen, voordat je hier onzinnige en ongefundeerde adviezen rondstrooit........

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 16:29

Paard van de trailer af is echt levensgevaarlijk. Je hebt te maken met een vluchtdier en de gemiddelde parkeerplaats ligt langs de snelweg. Verkeersmak of niet, god weet hoeveel auto's die met > 120 km langsvliegen is gewoon eng. En je paard hoeft maar 1 keer te schrikken en met een beetje pech ligt ie op de snelweg.

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 16:55

Toen wij langs Utrecht gingen vanuit waddinxveen om daarna meteen naar Antwerpen te rijden stond Oakland ook wel een tijdje op de trailer hoor, gaat best, mijne plast zelfs dus geen redenen om te stoppen.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 21:43

Een paard op de trailer is geen probleem zoals je hierboven al leest.

Paarden gaan in een soort van "ruststand" staan onderweg. Ze zetten (ligt eraan) hun voeten naar buiten of naar binnen en "hangen" zeg maar in hun schouders en gaan vaak in een soort trance als ze lang op de trailer staan...

Het advies, als er niets aan de hand is onderweg niet stoppen of je moet tanken en dan gewoon een vluchtig blik aan de achterkant van je trailer.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 21:45

oORoosjeOo schreef:
Kan makkelijk hoor..

jou zou ik heel graag met je paard/pony op het parkeerterein willen laten stappen en ze dan weer inladen... zonder ongelukken of ellende....

Denk toch eens na... ga maar lekker grasjes eten hoor.... VROEMMMMM TUUUTTTTTT .. vrachtwagen die ff wegtrekt... daaaagggggg pony/paard.

Mijn hemel waar zit bij sommige mensen hun verstand.