. Dan misschien gewoon een keer afspraken maken waar een van de ouders bij zijn, dan weten die ook hoe en wat. Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
. Dan misschien gewoon een keer afspraken maken waar een van de ouders bij zijn, dan weten die ook hoe en wat.
optimist10 schreef:Als jullie meer willen weten over juridische zaken en paarden. Bit heeft een leuk boekje uitgebracht: Pleidooi voor het Paard, Zaken uit de hippische advocatuur. Hier staan ook voorbeeld contracten en veel verschillende situaties in uitgelegd. Het was voor mij in ieder geval heel verhelderend.
ISBN nummer 9054391529 en het is geschreven door Stephan Wensing en Fabian Brockotter.
Een contract voor bijrijders staat hier alleen niet in. Het voorbeeld contract in een van de vorige berichten lijkt hier wel heel erg op. Ik heb ook heel lang gezocht voor zoiets met mijn bijrijder, juist omdat het zo belangrijk is om dingen duidelijk af te spreken.
Groetjes optimist
sandr0 schreef:aerdenhout1 schreef:Een contract op stellen voor een verzorger? En wat gaat ze doen als het erf een keer niet is geveegd? Sorrie maar ik vind dit een beetje vreemd, of ligt dat nu aan mij?
Kijk het is logisch dat iemand netjes met je spullen en zeker met je paard omgaat, maar als je al een contract moet gaan opstellen voor een verzorger? Kijk het een week aan en als het je niet bevalt, dan zoek je een ander. Ik zou nooit een contract tekenen om iemands stal te mogen uitmesten of het erf aan te vegen.
Goede afspraken maken is een heel ander verhaal!!
helemaal mee eens. Ik heb ook geen conract of zo voor mijn bijrijdster. Gewoon goede afspraken maken.

aerdenhout1 schreef:Een contract op stellen voor een verzorger? En wat gaat ze doen als het erf een keer niet is geveegd? Sorrie maar ik vind dit een beetje vreemd, of ligt dat nu aan mij?
Kijk het is logisch dat iemand netjes met je spullen en zeker met je paard omgaat, maar als je al een contract moet gaan opstellen voor een verzorger? Kijk het een week aan en als het je niet bevalt, dan zoek je een ander. Ik zou nooit een contract tekenen om iemands stal te mogen uitmesten of het erf aan te vegen.
Goede afspraken maken is een heel ander verhaal!!
MISTRAL94 schreef:Overigens vind ik dat als iemand wat kapot maakt het wel goed om het diegene te laten vergoeden. Kan gebeuren dat iets stuk gaat maar daar hoef je als eigenaar van het paard niet voor op te draaien mits je het zelf stuk maakt uiteraard
Frank1986 schreef:Iets over opzeggingen misschien? dat ze niet van de ene op de andere dag weg kan gaan zeg maar.. klinkt beetje vervelend zo'n contract maar zie er de waarde wel van in
japielover schreef:ja ik weet het maar het is een vriendin en niet mijn keus... ik heb een verzorgster die ik kan vertrouwen dus
lisjolienbob schreef:japielover schreef:ja ik weet het maar het is een vriendin en niet mijn keus... ik heb een verzorgster die ik kan vertrouwen dus
Waarom vraag je het dan, kan ze het niet zelf?