waar paard kopen??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

waar heb jij je paard gekocht?

via internet, bij een onbekende verkoper
40 (41%)
bij een vriend(in), familie, kennis,...
16 (16%)
je vriend(in),... verwees je door naar een persoon die jij niet kent
4 (4%)
op een fokkerij
12 (12%)
op de paardenmarkt
3 (3%)
op een manege
7 (7%)
van een boer
Geen stemmen
op een paardenveiling
Geen stemmen
gered van het slachthuis
2 (2%)
andere
12 (12%)

Totaal aantal stemmen: 96

Lenneke_

Re: waar paard kopen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 13:28

Anouar heb ik eerst bijna een jaar verzorgt, dus verborgen gebreken enzo waren helemaal niet aan de orde.

Voor Macy heb ik een gezocht advertentie op MP gezet. Met haar vorige baasjes heb ik nog heel goed contact. Ze komen regelmatig langs en ik ga nog een keer bij ze logeren met Anouar en Macy.

Fennaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 19:46

Eerst wilden wij bij een pony kijken die we op marktplaats hadden gezien. Ze had ons gevraagd of we haar wilden toevoegen op msn, dus dat deden we en toen stuurde ze allerlei foto etc. Ze zei dat zij de verkoop mocht regelen van haar vader (ze was zelf 14 ofzo) en wij wilden wij komen kijken. Toen zijn we daar heen gereden, wat best wel ver voor ons was en toen we daar aankwamen belden we aan en deed er iemand open, en die zei dat hij helemaal geen paarden had en dat er voor ons ook al iemand was geweest voor dat paard en dat hij helemaal van niets wist.. Dus wij dat meisje bellen, zei ze dat ze even haar hond was uitlaten en dat ze er zo aankwam. Maar ze kwam helemaal niet, en toen wij haar nog een keer belde zei ze dat ze er gewoon stond. Toen wij nog vaker belde nam ze helemaal niet meer op. Doei!
Toen zijn we maar weer naar huis gereden. Clown Maar we hadden haar dus op msn, dus wij vragen waarom ze er niet was, zei ze ineens dat we bij het verkeerde huis stonden enzo, echt heel dom allemaal Bloos Na een tijdje begon ze helemaal te zeggen dat ze ons kende en dat ze ons een keer had gezien bij onze verzorgpony's en dat wij ze mishandelde enzo Bloos . Ze begon helemaal ruzie te maken en ze zei dat haar vader echt boos op ons was enzo. Toen hebben we daarna een advertentie op marktplaats gezet dat je niet in die advertentie van haar moest trappen, en toen had een vrouw daarop gereageerd en die zij dat ze het hier niet bij liet. Nu bleek dat dat meisje foto's van haar verzorgpony erop had gezet en dat haar ouders van niks wisten enzo Clown Nou dat was dus echt heeeeel vervelend dat we daarin zijn getrapt maarja!
Daarna hebben we nog op internet gekeken voor een pony maar nu iets dichter in de buurt. De eigenares van de pony die we nu hebben was gelukkig geen oplichter! Haha!
Nou heel verhaal, maar zo zie je maar weer dat heb niet altijd goed gaat op internet Ach gut

pinkyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-07 12:18

Fennaa schreef:
Eerst wilden wij bij een pony kijken die we op marktplaats hadden gezien. Ze had ons gevraagd of we haar wilden toevoegen op msn, dus dat deden we en toen stuurde ze allerlei foto etc. Ze zei dat zij de verkoop mocht regelen van haar vader (ze was zelf 14 ofzo) en wij wilden wij komen kijken. Toen zijn we daar heen gereden, wat best wel ver voor ons was en toen we daar aankwamen belden we aan en deed er iemand open, en die zei dat hij helemaal geen paarden had en dat er voor ons ook al iemand was geweest voor dat paard en dat hij helemaal van niets wist.. Dus wij dat meisje bellen, zei ze dat ze even haar hond was uitlaten en dat ze er zo aankwam. Maar ze kwam helemaal niet, en toen wij haar nog een keer belde zei ze dat ze er gewoon stond. Toen wij nog vaker belde nam ze helemaal niet meer op. Doei!
Toen zijn we maar weer naar huis gereden. Clown Maar we hadden haar dus op msn, dus wij vragen waarom ze er niet was, zei ze ineens dat we bij het verkeerde huis stonden enzo, echt heel dom allemaal Bloos Na een tijdje begon ze helemaal te zeggen dat ze ons kende en dat ze ons een keer had gezien bij onze verzorgpony's en dat wij ze mishandelde enzo Bloos . Ze begon helemaal ruzie te maken en ze zei dat haar vader echt boos op ons was enzo. Toen hebben we daarna een advertentie op marktplaats gezet dat je niet in die advertentie van haar moest trappen, en toen had een vrouw daarop gereageerd en die zij dat ze het hier niet bij liet. Nu bleek dat dat meisje foto's van haar verzorgpony erop had gezet en dat haar ouders van niks wisten enzo Clown Nou dat was dus echt heeeeel vervelend dat we daarin zijn getrapt maarja!
Daarna hebben we nog op internet gekeken voor een pony maar nu iets dichter in de buurt. De eigenares van de pony die we nu hebben was gelukkig geen oplichter! Haha!
Nou heel verhaal, maar zo zie je maar weer dat heb niet altijd goed gaat op internet Ach gut

amai!! internet... ja.. daar moet je dus mee oppassen
(nogmaals bewijzen...)
ben wel blij voor jullie dat je een goede verkoper vond (geen 14jarige oplichter Clown )
en pony Bloos

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 23:35

Ik heb al mijn paardjes via de marktplaats gekocht en nog nooit een mislukking of ellende gehad.
Ik zag op dag een advertentie op de mp staan waarin veulens werden aangeboden en vroeg aan mijn man of we er "gewoon' even konden kijken ( hij wilde pertinent geen paard).
We liepen het weiland in en ik zag dat er iets voor me bij stond.
Dus zei meteen tegen die vrouw dat we het beestje wilde kopen,vergat het enkel alleen even met mn man te overleggen Haha! Haha!
Gelukkig had deze nog wat recht te zetten dus ging accoord en betaalde het paardje zelfs voor me.
En mn huidige paard komt ook van de mp af.
Echt een superkanjer,en geen gebreken.

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 23:50

Gefeliciteerd hoor, lijkt mij een heel leuk paard. Je mag er trots op zijn na al je harde werken en dan zo'n leuk paard, veel plezier ermee.

Dominiqueee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 19:51

Ik leasde Ginger al ruim 4 jaar van de manege, totdat ze een peesblessure kreeg en niet meer geschikt was voor het manegewerk. Omdat ik haar al zo lang leasde hebben we haar gekregen van de manegehoudster en voor een prikkie alles erbij gekregen. Lief he?

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 20:41

Mijn jaarling Zowdy komt bij een fokker vandaan, die ik via internet heb gevonden. Hier heb ik goeie ervaringen mee gehad bij aankoop en thuis brengen enzo.

Bo, mijn 7 jarige merrie komt bij een handelaar vandaan, die heb ik ook via internet gevonden. Bo sprak mij op de internetsite helemaal niet aan en ik kwam dus eigenlijk voor een ander paard kijken. Maar Bo stond met haar koppie over de staldeur naar me te kijken en ik was gelijk verkocht.
Bij deze handelaar heb ik ook een goeie ervaring gehad. Voor zover ik kan beoordelen is ze overal eerlijk over geweest bij Bo, ook over haar mindere kanten. Ik heb Bo op proef gehad en dat vond ik wel een veilig idee.