Handelaar neemt paard terug maar wil 2000 euro minder terugg

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

amen

Re: Handelaar neemt paard terug maar wil 2000 euro minder terugg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 06:02

ik zou ook via de juridische weg gaan...

dan krijg je hem wel stil.....

wat hij voor jou andere paard heeft gekregen doet er ook helemaal niet toe....

mooi poedersuiker.....dus....

anders belletje sbs 6 ofzo....

kan je voor de tv je verhaal doen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 08:39

Wat een vieze *piep*

Aangezien ik weet hoe goed jij voor je dieren bent weet ik zeker dat Matje geen ondervoed paard was.

En 750,-...wat een onzin..dat krijg je nog voor een kreupel slachtpaard...niet voor een gezond paard met goede papieren.
Daar is dus echt niks van waar.

bergkraai

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 08:45

wat vreemd zeg.. je snapt toch niet dat handelaren nog zo blijven doen.. Daar komt toch altijd gedonder van....

Ik zou het zeker aanvechten, dikke kans dat je wint!!

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-07 09:19

Punt is... als mijn gezondheid beter was, dan had ik gevochten... echt... maar het kan niet meer, toen ik hem gisteren aan de telefoon had gehad en hij zei dat mijn mooie Mattie een zak met botten was toen ik hem inruilde, heb ik daarna kotsend en met een heavy aanval op de grond gelegen...

Ik zou hem heel graag terugpakken, maar mijn hersenen gaan naar de klo-te op deze manier, ik kan niet riskeren dat ik aanval na aanval krijg....

Dat snappen jullie denk ik ook wel.

Met de media dreigen is misschien ook wel iets, naderhand.

Nu heb ik mn fooi op mn rekening staan en Major wordt maandag opgehaald. Einde van een heel triest verhaal vol verdriet en met twee dikke verliezers - ikzelf en lieve Major, die ondanks zijn gedrag tijdens het rijden een goede ziel is, en waar ik van ben gaan houden.

En één winnaar - een oneerlijke handelaar - Jan Verhoeven van Robin Hood Stables. Koop er AUB nooit een paard

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 09:22

jeetje...dus hij komt er mee weg zo....? (begrijpelijk van jou kant)

@!#%$!%^$, ik zou hem het liefste....kweet niet wat.... gaan doen!

Sterkte Barbara

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-07 09:26

Ja, hij komt er zo mee weg... erg he?

Ik voel me ook wel een slappe trut, maar goed, ik moet kiezen voor mn gezondheid en die gaat nu heel snel achteruit door alle stress....

Ben in 1 maand tijd 10 kilo afgevallen wat natuurlijk best goed is aangezien ik toch wat overgewicht meedroeg, maar dat is nooit gezond. Ik eet niet meer, je krijgt het er bij mij niet ingestopt, echt niet Ik lijk wel een hongerstaker! Drinken minimaal, ik krijg het er gewoon niet in, zo raar! Ik word op dit moment gedwangvoederd zeg maar Haha!

Weet je wat hij nog zei: Als je netjes tegen mij was geweest, dan had ik je als ik Major weer verkocht had tegen een goede prijs, mee laten delen in de winst.... yeah, right Boos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 09:27

wat een vieze leugenaar....

grr, ik zou ehem graag gaan bestoken met mail Tong uitsteken

Wilde ik toevallig niet een leuke shire kopen?
Eens kijken wat die kost daar....

bergkraai

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 09:34

wat een klootzat he... wel begrijpelijk dat je zo reageert hoor... als hij zo oneerlijk zn geld wil verdienen....

Ga je nu nog op zoek naar een paard? of laat je het even rusten?

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 09:40

Wij hadden het er al over gehad, ik denk inderdaad dat je weinig kans maakt. Misschien dreigen met juridische stappen, maar of hij daarvan onder de indruk is....
En hij vindt het vervelend om media-aandacht te krijgen? Dan zou ik er zeker nog een gesprekje aan wagen, je weet maar nooit....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 09:40

Bokt is ook een groot medium Duivel

bergkraai

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 09:43

runningkawa schreef:
Bokt is ook een groot medium Duivel

idd, ik denk dat als je naam eenmaal slecht bekend is onder de bokkers dat je ook niet erg goed zit hoor!

Miss_Shet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 09:53

Is er niet iemand die je kan helpen tegen deze man te "vechten"??Ik snap dat je het alleen niet kan maar misschien is iemand uit de buurt bereid je te helpen.Ik snap je wel maar op deze manier komt hij er wel heel makkelijk mee weg. Boos! Boos!
Kun je hem niet "dreigen"met de media??Ik weet dat een handelaar dit nog erger vind dan een rechtzaak. Knipoog
Ik hoop dat gezondheid wat opknapt en dat je toch ergens de kracht uithaald om te knokken tegen dit soort handelaren.
Sterkte ermee Ach gut

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-07 09:54

runningkawa schreef:
wat een vieze leugenaar....

grr, ik zou ehem graag gaan bestoken met mail Tong uitsteken

Wilde ik toevallig niet een leuke shire kopen?
Eens kijken wat die kost daar....

Mijn duitse vriend (een gewone vriend he, heb niet ineens een minnaar erbij ofzo) Tong uitsteken "
Heeft gisteren ook gebeld met de vraag of hij misschien een jonge, zwarte Shire had, van maximaal 6 jaar, in het tuig gereden enzo.... antwoord: Ja, die krijg ik binnenkort binnen en wordt nog in het tuig mak gemaakt....

Wat kosttie dan???? 6000 euro... Hopla, 2250 euro in de pocket... Ziek word ik er van!!!!

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-07 09:56

En ik ben helemaal niet zo'n zwartmaker of stoker... echt niet. In een vorig topic, toen ik advies vroeg wat ik moest doen met mijn Shire, die zo raar deed, vroeg iedereen naar de naam van de handelaar en iedere keer zei ik "geen verkeerd woord over hem, hij is een goede man"

Oh, wat heb ik een mensenkennis! Clown Koe

Evel_Knievel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 10:00

wat een misselijk makende man zeg!! heel erg jammer dat jij nu niet in staat bent stappen te ondernemen zodat hij flink op zn fl**kker krijgt!! kan het zeker wel begrijpen dat het je nu niet gaat lukken hoor Knipoog

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 10:23

Ach gut Wat een rare vent. Echt waar.

Goed van je dat je voor je eigen gezondheid kiest, misschien kun je hem later alsnog in de media krijgen..

PaulineDP

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 10:50

uw gezondheid is inderdaad het belangrijkste. Dat gaat voor.
Maar ik zou toch de praktijken van die 'handelaar' naar buiten brengen hoor. Bepaalde media zullen zeker happig zijn om dit verhaal te brengen...
Vork

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 10:51

Hart van Nederland? Pieter Storms? Opgelicht?
ik zou die kerel graag eens mangelen....

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 10:51

van die stalnaam schrik ik....
had ze anders ingeschat, maar Bar, je hebt een PB.

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 10:56

Om te beginnen wat een kl*te situatie voor je.
Dan denk je een eerlijke handelaar te hebben getroffen en word je alsnog genaa*d.
Misschien een idee:
Je hebt toch van die programma's als opgelicht.
Kun je niet als die man het paard ophaalt je vriend/man het gesprek tussen jullie laten filmen waarin je dan wel duidelijk zegt van: ik heb er zoveel voor betaald en jij geeft mij er nu maar zoveel voor terug.
En confronteer hem tevens ook met de telefoongesprekken.
Je geld ben je in ieder geval kwijt maar misschien kun je andere mensen wel leed besparen.
Zulke mensen moet je nou eenmaal hard aanpakken want hij houd ook geen rekening met jouw situatie.
Daarnaast heeft hij jou een braaf paard verkocht en dit is alles behalve een braaf paard met rijden.
Maar hou wel voor ogen dat het belangrijkste van alles jouw gezondheid is.
En als dit nadelig werkt voor jouw gezondheid moet je keuzes maken.
Je hebt er ook niks aan als je van de spanning nog een hersenbloeding of tia krijgt,dan ben je nog verder van huis( weet er alles van Knipoog )
Zie dit maar als een leerschool met hoog lesgeld,dan kun je achteraf zeggen ik ben een ervaring rijker en een illusie armer.
Klinkt altijd nog beter als,ik ben mn vertrouwen in handelaren en tevens mn geld kwijt Knipoog
Ga gewoon rustig kijken voor een ander lief/leuk betrouwbaar paard en kijk of je deze op proef kan nemen.
Ik wens je heel veel sterkte met dit alles en hou even mn eerste tip in gedachte Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 11:15

Moderatoropmerking:
Off-topic berichten verwijderd. SVP wel het verzoek om het netjes en onderbouwd te houden hier Lachen

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 11:44

Barmat, even een vraagje wat ik me afvraag.
In je verhaal vertel je dat hij je een ingereden en braaf paard verkocht, maar dat hij eenmaal bij jou een totaal ander paard is dan jou is voorgeschoteld.
Heb je dan niet op het paard gereden toen je daar kwam kijken en praten?
En ben je er niet meerdere keren wezen kijken dan?
Anders lijkt het mij zo vreemd dat het daar een lief braaf paard was en bij jou als een blad aan een boom om is gedraaid en totaal ander gedrag toont.

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-07 11:59

_Saida_ schreef:
Barmat, even een vraagje wat ik me afvraag.
In je verhaal vertel je dat hij je een ingereden en braaf paard verkocht, maar dat hij eenmaal bij jou een totaal ander paard is dan jou is voorgeschoteld.
Heb je dan niet op het paard gereden toen je daar kwam kijken en praten?
En ben je er niet meerdere keren wezen kijken dan?
Anders lijkt het mij zo vreemd dat het daar een lief braaf paard was en bij jou als een blad aan een boom om is gedraaid en totaal ander gedrag toont.

Nee, dat is de grootste fout die ik gemaakt heb toen... helaas.... Ik kon toen niet rijden omdat de bak te nat was, we hebben hem aan de hand gezien en dat beviel. Ook zei hij toen dat ik zonder risico kon kopen - was het toch niet wat ik er van verwachtte, dan kon hij gewoon terug..... ZEI HIJ DUS! Boos!

Stomme ik ja, zou je niet denken van iemand met bijna 30 jaar paardenervaring, maar het is zo, ik heb daar een meeeeegaaa fout gemaakt.

Het gekke is ook dat het paard in kwestie in alles heel rustig is, echt zo'n droopie, maar zodra het op rijden e.d. aankomt, hij in paniek raakt, wat het is, ik weet het niet?

Zadeldekje er op leggen kost al een minuut... nu mag het een 4 jarige zijn maar Shires staan bekend als cool in de kop, en dat is wat ik ook zocht! Dus dan mag zoiets simpels als een zadeldekje toch geen probleem zijn???

Opgelicht.... dat is misschien nog wel een goede. Helaas komt meneer hem niet zelf halen, hij is weg voor zaken. Hij laat een transporteur komen. Dus dat filmen e.d. heeft ook geen zin.

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 12:15

ik heb al meerdere foute verhalen over deze handelaar gehoord. ik ken iemand die zijn shires juist om deze reden uit engeland haalt, die handelaar is namelijk een grote handelaar in de shire wereld (maar wel een met slechte reputatie).

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 12:15

Het lijkt mij dan eerder dat hij erg nare ervaringen heeft gehad met 'iets' op zijn rug, en daar een trauma aan heeft overgehouden, maarja daar heb jij nu ook geen boodschap meer aan.
Al met al een hele nare situatie, en het enige wat jij er aan over zult houden is de ervaring die je er mee hebt gedaan.
Ik wens je veel sterkte en hoop dat je uiteindelijk het paard van je dromen tegenkomt! Ach gut