betalen jullie altijd op tijd stalling/weide/veearts?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tempus_Fugit

Re: betalen jullie altijd op tijd stalling/weide/veearts?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 11:19

Bij ons thuis is het de bedoeling voor de 1ste van de maand te betalen (dus vooruit betalen), maar ik moet zeggen dat het regelmatig gebeurt dat de mensen een aantal dagen later zijn..

Zelf vind ik dat niet zo heel netjes, maar goed m'n ouders regelen het allemaal.

Verder hoefsmit betaal ik contant en dierenarts stuurt gewoon een rekening

Guetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 11:20

Stalling wel op tijd.
Veearts meestal diezelfde maand.
Maar krijg de rekening na 8 tot 10 weken pas, nou dan kan hij die paar weken daarna ook nog wel even wachten.

Amrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 11:23

Betaal eigenlijk ook zo goed als altijd op tijd.
Vind het zelf ook erg prettig om het geld op/rond de afgesproken dag binnen te krijgen. Nu ik de bak verhuur krijgen we altijd netjes de 15e dag van de maand het geld. Erg netjes!

Ranovich

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 11:23

De stalling van mijn paard moet eigenlijk de eerste week van de nieuwe maand betaald zijn.
Maar ik heb een regeling met de eigennaar dat ik aan het einde van de maand betaal ik de afgelopen maand en een maand vooruit en dan vervolgens dus twee maanden niet.
Dus eind januari voor januari en februari en eind maart voor maart en april.

De rekeningen van de hoefsmid betaal ik als ik de rekening binnen heb eigenlijk meteen

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 11:31

ja, ik vind het zelf ook vervelend als mensen mij te laat (of niet) betalen. Knipoog

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 11:35

Ik betaal ook altijd op tijd..
Ik heb ook een tijd gehad dat ik in geldnood zat en heb ik het netjes gemeld bij de stalhouder. Er is dan ook een regeling voor getroffen.

Wij hebben op stal een betalingstermijn van een week of 2..

Hoefsmid, Tandarts, Veearts ed betaal ik meestal contand.. Ben ik er gelijk vanaf.

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 16:20

stalling eerste dag van de maand.

veearts wanneer de rekeing er is

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 16:24

Bij ons word het ieder begin van de maand automatisch gedaan (op een bepaalde dag)

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 18:22

Bij ons op stal kijken ze niet zo nauw wat betreft de rekeningen uitschrijven. Het komt weleens voor dat we een maand geen rekening hebben gekregen en dat we dus de maand erop 2 rekeningen krijgen. Er staat wel op dat ze binnen 14 dagen voldaan moeten worden. Maar dat is meestal niet zo'n probleem als je wat later bent (ze zijn zelf ook niet altijd op tijd).

Ik ben een tijdje werkeloos geweest en me vriend heeft 2 maanden in het gips gezeten met een op 2 plaatsen gebroken pols. Waardoor we dus nauwelijks wat te besteden hadden. En we ook 2 maanden achter liepen op de stalling. In middels heb ik weer werk. En betaal ik in plaats van 1 maand tegelijk 2 maanden tot ik weer bij ben. Dit is ook netjes in overleg gegaan en dan is het ook geen probleem. Mocht het toen wel een probleem geweest zijn heb ik nog een hele lieve papa Haha!

Van de dierenarts krijg ik de rekeningen of eind van de maand of eind van de volgende maand en die moeten dan binnen 4 weken voldaan worden. Dat lukt tot nu toe prima nog geen hoge bedragen gehad. De hoefsmid, fysio, tandarts betaal ik gewoon gelijk contant.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 18:28

ik verhuur ok, en ws ook een meid die ik echt achteraan moest lopen om mn geld te krijgen
die moeder was netz o laks
kom ik aan de deur, na 14 dagen wachten op het geld, ow ja, moet pinnen doe ik deze week wel

ehhm, nee, ik heb ook rekeningen die betaald moeten worden.

smid en da betaal ik contant, wei altijd rond de 1e, soms 1 of 2 dagen later als ik de eigenaar misloop. andere wei is voor heel jaar en betaal ik ook vooruit

andere meid die nu bij mij op de wei staat betaald via internet, netjes begin van de maand, soms een week later, maar dat meld ze van te voren altijd en vraagt of dat goed is

smis betaald ze mij ook via internet, ik sms wat t kostte, bij da ook en ze maakt het dan vrij snel over

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 21:10

Normaal betaal ik het wel op tijd, in juli heb ik een keer 14 dagen later betaald. Dit omdat mijn baas zo laks was met het betalen van het salaris. Ik heb het toen keurig gemeld en het was verder ook geen probleem maar ik vond het knap vervelend Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 21:13

Ik heb het vermoeden dat de mensen die regelmatig te laat zijn zich hier alleen niet melden Haha!

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 21:15

Nou als ik eerlijk ben mijn dierenarts rekening betaal ik vaak contant. Als dat op de 1 of andere manier niet mogelijk is vergeet ik het weleens te betalen en krijg dan maanden later een herinnering binnen Clown

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 21:18

Ik betaal altijd op tijd. Ik schiet er niets mee op als ik te laat of niet betaal... betalen moet je toch en dan loopt t alleen maar op. Bij uitzondering van heftige da rekeningen. Als die erg hoog zijn uitgevallen bel ik altijd even om te vragen of ik t in een paar termijnen mag betalen. Gelukkig is dat ook nooit een probleem.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 10:50

@RK: dat schoot ook meteen door mijn hoofd!!

Ken zat mensen die niet op tijd betalen bij ons...
We moeten in de eerste wee betalen, als er een weekend tussen zit op de laatste dag dan mag het ook wat later. Meestal tussen de 1e en de 8e of 9e van de maand.
Elke week later komt er €12.50 bij je rekening.

Ik betaal altijd in de eerste week.
We houden het zelf bij dus je weet ook precies hoeveel je moet lappen.

De hoefsmid betaal ik altijd cash als hij komt.

De DA krijg ik binnen 3 weken een rekenming van, meestal betaal ik gelijk of ik wacht tot mijn salaris is gestort.
Bij grote bedragen mag ik in termijnen betalen.

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 11:51

Ik betaal alles altijd netjes op tijd. De stalling betaal ik standaard voor de 1e van de maand, lessen reken ik contant af. De hoefsmid betaal ik ook contant en de premie van mijn verzekering loopt per automatische incasso. Het enigste dat nog wel eens even blijft liggen zijn de facturen van mijn va maar ook deze betaal ik wel binnen de aangegeven periode.

Whoepi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 11:53

ik betaal ook alles op tijd, heb een zeer hekel aan schulden, en meestal krijg ik mijn loon rond de 24ste en betaal dan gelijk de stalling voor de volgende maand.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 11:54

Ik betaal ook alles op tijd, heb geen zin in gezeur/herinneringen/scheve gezichten.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 12:40

Ik hoor officieel gezien voor de eerste van de maand te betalen maar ik hoor bijna altijd pas rond de 7e hoeveel het nu eigenlijk is Clown Soms betaal ik de eerste dan de vaste som van de boxhuur en later de rest bij. Soms betaal ik het hele bedrag pas later. Moeten ze het maar eerder melden Knipoog Gaat ook een beetje in goed vertrouwen hoor, ik weet van de helft niet precies wat het kost eigenlijk en ik heb een contract. Als er drie maanden niet betaald wordt door een van de klanten is het paard in onderpand bij de pensionhouder. Maar ik betaal dus meestal in de tweede week, tussen de 5e en de 10e ergens.

Smid, dierenarts, lesgeld en dat soort zaken gaan contant.

Iranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 12:49

De dierenarts vraag ik meestal wat het ongeveer gaat kosten, dan neem ik dat meteen contant mee. De hoefsmid heeft een vaste prijs en betaal ik ook direct contant. De stalling betalen wij achteraf. Rond het einde van de maand pinnen we het geld en brengen het langs, maar soms is de staleigenaar niet thuis of zijn wij aan de late kant (na 22u brandt er vaak geen licht meer). Dan komt het weleens voor dat we wat later zijn (lees: paar dagen). Hij hoeft er in ieder geval nooit om te vragen.

ikisik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 16:03

Stalling cash.. hoefsmid cash... en de VA meteen als de rekening binnen is..

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 09:31

Ik moet zeggen dat ik wel eens een paar dagen te laat betaal. Het ontschiet me dan. De stalrekening komt ook niet regelmatig binnen. Die van augustus moet ik bijvoorbeeld nog krijgen. Als ik te laat ben meld ik altijd even netjes dat ik het ga overmaken. DA betaal ik altijd op tijd, alleen ben ik 1x de rekening kwijt geraakt, tja... dan moet je extra betalen.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 09:34

Stalling betalen wij altijd op de afgesproken datum, af en toe 1 a 2 dagen later, maar dat laten wij dan ook altijd weten. Hoefsmid betalen of contant of op rekening en is het voor de afgesproken tijd betaald, en dierenarts word altijd op rekening betaalt, ook voor de afgesproken datum. En paardrijles word altijd contant gelijk betaald. Wij houden er niet van om schulden te hebben.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 09:40

Ik betaal alles altijd netjes, loop nooit achter. Mijn weidegang betaal ik niet altijd op de eerste van de maand, maar daar zijn ze ook niet moeilijk in en bovendien moet ik de eigenaresse ook even zien en soms missen we elkaar net of is ze met andere zaken bezig. De ene keer betaal ik 1 dag later, de andere keer 5 dagen later (gaat contant). Niemand die daar moeilijk over doet, als ik maar betaal en dat doe ik gewoon. Lachen

Wat mijn paard betreft, heb ik nog nooit schulden gehad. Kijk, thuis laat ik wel eens een factuurtje (per ongeluk) liggen, hahaha.....

Ludora

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 09:42

Ik probeer altijd op tijd te betalen, ik heb er een hekel aan als ik iemand iets schuldig ben. Maar helaas zit ik even in een moeilijke financiele situatie. Mijn stalhouder weet dat, dus die geeft me altijd wat ruimte, maar later als een week te laat is het nooit.

Als ik zie dat ik de DA niet op tijd kan betalen bel ik ze en vraag ik of dat is wat later mag betalen, en maak ik een nieuwe afspraak met ze. Als je het laat weten en in goed overleg doet hebben ze er geen probleem mee en weten ze dat het eraan komt, en dat het niet zo is dat ik gewoon weg vergeet of niet wil betalen. Gelukkig is dit mij 1 keer overkomen.

Als ik echt omhoog zit leen ik nog liever van mijn moeder om rekeningen op tijd aan derden te betalen. Gelukkig is het nog niet zo ver, maar die optie zou ik wel hebben !