een veulen vervoeren......... lading bodembedekking, spuit sedasan........... wagen hermetisch dicht en rijden met het dier Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
een veulen vervoeren......... lading bodembedekking, spuit sedasan........... wagen hermetisch dicht en rijden met het dier femiaans schreef:Toch grappig dat iedereen niets op de bodem doet. Ik heb een trailer MET een rubbervloer en daarop een FLINKE laag stro. En ik heb nog nooit glijers of slechte laders gehad. ( Terwijl ik regelmatig vreemde paarden vervoer)
[/quote="ikke"]
De enige keren dat ik problemen had met paarden op de wagen, waren die keren dat medereizigers er per se stro in wilde hebben. Stro maakt de vloer glad, het maakt niks uit hoeveel of hoe weinig er op die vloer ligt. Ik heb dat altijd kunnen zien, ik had een open verbinding met de paarden in mijn vrachtwagen.
sandr0 schreef:niks op de bodem. gewoon een rubbermat en hooinet om aan te knabbelen.
carina schreef:sandr0 schreef:niks op de bodem. gewoon een rubbermat en hooinet om aan te knabbelen.
Een hooinet bij een veulen? Lijkt me niet echt verstandig...
carina schreef:oliebol... Nu begin ik weer te twijfelen... Stro kan ik nu niet meer aan komen, maar kan er wel zo een pak vlas ingooien...
Er gaat hoe dan ook sedasan in, zeiltje dicht, veulenrekje erop zodat hij niet door het zeiltje kan komen, voorboom eruit en we stoppen niet meer voordat we aangekomen zijn. Wel rustig rijden, maar dat lijkt me niet meer dan logisch wanneer je het over paardenvervoer hebt.
Trailer is een gehuurde 1,5 paard trailer, geen idee welk merk.
sandr0 schreef:want?? Ik neem aan dat je m ook vast moet zetten? Je kan m toch zo maken dat ie niet met zijn benen er in vast kan komen te zitten?

patsur schreef:Cassidy, waarom niet stoppen en niet kijken? Omdat het dan meer overstuur raakt oid?
carina schreef:Veulen gaat los in de trailer, is niet gewent om vast te staan.
Een beetje sedasan gaat erin, net genoeg om de scherpe kantjes af te halen zeg maar.
Ok, geen vlas dus. Dan ga ik kijken of ik nog aan baaltje stro kan komen en twijfel ik nog rustig verder
Rianneke schreef:ik woon iets van 15 km van zetten af en heb eventueel nog wel een baaltje stro voor je liggen hoor als het echt nodig is!
ag het belangrijkste is dat je em los hebt en dat ie een hele trailer voor zich heeft waar die niet over stangen heen kan vliegen enzo! zijltje dicht en dan heb je de belangrijkste dingen wel gehad...
eventueel kan je hooi op de grond gooien,maar dat veulen eet waarschijnlijk toch niks
KiWiKo schreef:ach komop zegeen veulen vervoeren......... lading bodembedekking, spuit sedasan........... wagen hermetisch dicht en rijden met het dier
carina schreef:Waarschijnlijk maak 'k een drama om niks, maar vind het toch wel spannend hoor...
femiaans schreef:Toch grappig dat iedereen niets op de bodem doet. Ik heb een trailer MET een rubbervloer en daarop een FLINKE laag stro. En ik heb nog nooit glijers of slechte laders gehad. ( Terwijl ik regelmatig vreemde paarden vervoer)
Natuurlijk moet je er wel een flink laagje in doen en geen drie sprieten, dan is de kans wel wat groter dat ze gaan glijden. Verder gewoon Rustig rijden. Ik zie wel eens mensen mij voorbij komen met zo`n noodgang dat een paard wel onder de voorstang moet zitten als er een keertje flink afgeremd moet worden.
Maargoed, ik ben dus 1 van de weinige ( zoniet enige)voorstander van WEL stro op de vloer.
Anne_0 schreef:patsur schreef:Ik vraag me af waarom er uberhaupt iets op de grond moet? quote]
Ik heb zelf ook niks om de bodem liggen i.v.m. met grip en omdat ik het gewoon overbodig vindt. Sommige mensen leggen iets op de bodem zodat het er wat 'vertrouwder' uitziet voor het paard. Of omdat (bij langere afstanden) paarden vaak niet 'durven' te plassen als er niks op de bodem ligt omdat het dan kletterd en spetterd.
MSQuincyTE schreef:femiaans schreef:Toch grappig dat iedereen niets op de bodem doet. Ik heb een trailer MET een rubbervloer en daarop een FLINKE laag stro. En ik heb nog nooit glijers of slechte laders gehad. ( Terwijl ik regelmatig vreemde paarden vervoer)
Natuurlijk moet je er wel een flink laagje in doen en geen drie sprieten, dan is de kans wel wat groter dat ze gaan glijden. Verder gewoon Rustig rijden. Ik zie wel eens mensen mij voorbij komen met zo`n noodgang dat een paard wel onder de voorstang moet zitten als er een keertje flink afgeremd moet worden.
Maargoed, ik ben dus 1 van de weinige ( zoniet enige)voorstander van WEL stro op de vloer.
Mij is verteld door een trailer dealer dat je op een ruberen vloer geen strooisel mag doen
MSQuincyTE schreef:Mij is verteld door een trailer dealer dat je op een ruberen vloer geen strooisel mag doen
femiaans schreef:Toch grappig dat iedereen niets op de bodem doet. Ik heb een trailer MET een rubbervloer en daarop een FLINKE laag stro. En ik heb nog nooit glijers of slechte laders gehad. ( Terwijl ik regelmatig vreemde paarden vervoer)
femiaans schreef:MSQuincyTE schreef:Mij is verteld door een trailer dealer dat je op een ruberen vloer geen strooisel mag doen
Maar de dealer verkoopt alleen trailers, ik rij ermee