Bodembedekking in trailer; stro of vlas?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

KiWiKo

Re: Bodembedekking in trailer; stro of vlas?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 13:48

ach komop zeg Lachen een veulen vervoeren......... lading bodembedekking, spuit sedasan........... wagen hermetisch dicht en rijden met het dier

femiaans

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 15:28

femiaans schreef:
Toch grappig dat iedereen niets op de bodem doet. Ik heb een trailer MET een rubbervloer en daarop een FLINKE laag stro. En ik heb nog nooit glijers of slechte laders gehad. ( Terwijl ik regelmatig vreemde paarden vervoer)
[/quote="ikke"]
De enige keren dat ik problemen had met paarden op de wagen, waren die keren dat medereizigers er per se stro in wilde hebben. Stro maakt de vloer glad, het maakt niks uit hoeveel of hoe weinig er op die vloer ligt. Ik heb dat altijd kunnen zien, ik had een open verbinding met de paarden in mijn vrachtwagen.

...........................................................................................................................................................................

Je kan mij niet overtuigen van je gelijk, een glijder hoor je direct, daarbij voel je hem ook gelijk zijn evenwicht verliezen.Nogmaals, ik heb nog NOOIT een glijder of een slechte lader gekregen. Wel paarden die een soort traumatische ervaring hebben van een eerdere transport waar haast voorop stond.( En daar wijs ik dus naar niemand in het speciaal hier op bokt, laat dat duidelijk zijn!)
Ik hoef verder dan ook geen open verbinding te hebben met de trailer, ik vertrouw op mijn 20 jarige beroepschauffeuse ervaring.Ik geloof namelijk in beheerst rijden.

En kiwiko, jij snapt het!

Ts, veel succes!

edit...grrr quoten..

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 15:47

met wat voor trailer ga je? volgens mij lees ik daar overheen?
als wij een veulen vervoerden sloten wij het beest namelijk helemaal op met een hek...zodat ie net zo stond zeg maar als een paard in een 2 paardstrailer alleen dan helemaal opgesloten en los... zijn bij ons nooit gekke dingen gebeurt ofzo... als een beest los staat en de ruimte lijkt mij dat ie bijna door de trailer heen vliegt bij bochten enzo Ach gut
maar 1 ding moet je zeker doen en dat is het zeiltje dicht!!!
heb 1 keer en 3-jarige uit een trailer zien springen, maar kan je verzekeren dat dat geen lekker gezicht is als dat beest nog aan de klep hangt te bungelen terwijl jij niks kan doen Ach gut

carina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-07 16:25

oliebol... Nu begin ik weer te twijfelen... Stro kan ik nu niet meer aan komen, maar kan er wel zo een pak vlas ingooien...

Er gaat hoe dan ook sedasan in, zeiltje dicht, veulenrekje erop zodat hij niet door het zeiltje kan komen, voorboom eruit en we stoppen niet meer voordat we aangekomen zijn. Wel rustig rijden, maar dat lijkt me niet meer dan logisch wanneer je het over paardenvervoer hebt.

Trailer is een gehuurde 1,5 paard trailer, geen idee welk merk.

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 16:31

niks op de bodem. gewoon een rubbermat en hooinet om aan te knabbelen.

carina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-07 16:33

sandr0 schreef:

Een hooinet bij een veulen? Lijkt me niet echt verstandig...

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 16:41

carina schreef:
sandr0 schreef:

Een hooinet bij een veulen? Lijkt me niet echt verstandig...

want?? Ik neem aan dat je m ook vast moet zetten? Je kan m toch zo maken dat ie niet met zijn benen er in vast kan komen te zitten?

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 16:52

carina schreef:
oliebol... Nu begin ik weer te twijfelen... Stro kan ik nu niet meer aan komen, maar kan er wel zo een pak vlas ingooien...

Er gaat hoe dan ook sedasan in, zeiltje dicht, veulenrekje erop zodat hij niet door het zeiltje kan komen, voorboom eruit en we stoppen niet meer voordat we aangekomen zijn. Wel rustig rijden, maar dat lijkt me niet meer dan logisch wanneer je het over paardenvervoer hebt.

Trailer is een gehuurde 1,5 paard trailer, geen idee welk merk.

Vlas is spekglad als het vers is! Dan kan je er beter niks in gooien.
Sedasan zou ik mee oppassen, het is wel rustgevend, maar het kan ook de coördinatie, evenwichtsgevoel aantasten.

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 16:54

leuk dat je een veulen gaat ophalen.. ik zou inderdaad ook niks in de trailer doen geen bodembedekking, stangen etc..
maar nu is mijn broer gister uit friesland gekomen.. er is dus wel een weg omleiding maar vanaf waar weet ik niet.. meot je dus eerst richting groningen en dan weer richting friesland..

carina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-07 17:04

sandr0 schreef:
want?? Ik neem aan dat je m ook vast moet zetten? Je kan m toch zo maken dat ie niet met zijn benen er in vast kan komen te zitten?

Veulen gaat los in de trailer, is niet gewent om vast te staan.

Een beetje sedasan gaat erin, net genoeg om de scherpe kantjes af te halen zeg maar.

Ok, geen vlas dus. Dan ga ik kijken of ik nog aan baaltje stro kan komen en twijfel ik nog rustig verder Knipoog

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 17:21

patsur schreef:
Cassidy, waarom niet stoppen en niet kijken? Omdat het dan meer overstuur raakt oid?

Omdat ze bij echte paniek door het deurtje heenwillen (en ook echt kunnen).

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 17:28

carina schreef:
Veulen gaat los in de trailer, is niet gewent om vast te staan.

Een beetje sedasan gaat erin, net genoeg om de scherpe kantjes af te halen zeg maar.

Ok, geen vlas dus. Dan ga ik kijken of ik nog aan baaltje stro kan komen en twijfel ik nog rustig verder

ik woon iets van 15 km van zetten af en heb eventueel nog wel een baaltje stro voor je liggen hoor als het echt nodig is!
ag het belangrijkste is dat je em los hebt en dat ie een hele trailer voor zich heeft waar die niet over stangen heen kan vliegen enzo! zijltje dicht en dan heb je de belangrijkste dingen wel gehad...
eventueel kan je hooi op de grond gooien,maar dat veulen eet waarschijnlijk toch niks Clown

carina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-07 17:49

Rianneke schreef:
ik woon iets van 15 km van zetten af en heb eventueel nog wel een baaltje stro voor je liggen hoor als het echt nodig is!
ag het belangrijkste is dat je em los hebt en dat ie een hele trailer voor zich heeft waar die niet over stangen heen kan vliegen enzo! zijltje dicht en dan heb je de belangrijkste dingen wel gehad...
eventueel kan je hooi op de grond gooien,maar dat veulen eet waarschijnlijk toch niks Clown

Heb inmiddels een baaltje kunnen regelen, maar wel super bedankt voor je aanbod!

Waarschijnlijk maak 'k een drama om niks, maar vind het toch wel spannend hoor... Clown

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 17:53

KiWiKo schreef:
ach komop zeg Lachen een veulen vervoeren......... lading bodembedekking, spuit sedasan........... wagen hermetisch dicht en rijden met het dier

Mee eens, los laten staan en tussenschot uit de trailer.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 19:50

carina schreef:
Waarschijnlijk maak 'k een drama om niks, maar vind het toch wel spannend hoor...

ag beter ongerust zijn dan het veulen gewoon opladen en achteraf denken van wat er allemaal verkeerd is gegaan of verkeerd kon gaan toch?!

veel succes morgen!

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 21:19

Ik heb niks in de trailer liggen..

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 01:22

femiaans schreef:
Toch grappig dat iedereen niets op de bodem doet. Ik heb een trailer MET een rubbervloer en daarop een FLINKE laag stro. En ik heb nog nooit glijers of slechte laders gehad. ( Terwijl ik regelmatig vreemde paarden vervoer)
Natuurlijk moet je er wel een flink laagje in doen en geen drie sprieten, dan is de kans wel wat groter dat ze gaan glijden. Verder gewoon Rustig rijden. Ik zie wel eens mensen mij voorbij komen met zo`n noodgang dat een paard wel onder de voorstang moet zitten als er een keertje flink afgeremd moet worden.
Maargoed, ik ben dus 1 van de weinige ( zoniet enige Haha! )voorstander van WEL stro op de vloer.

Mij is verteld door een trailer dealer dat je op een ruberen vloer geen strooisel mag doen

Anne_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 02:07

[quote="patsur"]Ik vraag me af waarom er uberhaupt iets op de grond moet? quote]

Ik heb zelf ook niks om de bodem liggen i.v.m. met grip en omdat ik het gewoon overbodig vindt. Sommige mensen leggen iets op de bodem zodat het er wat 'vertrouwder' uitziet voor het paard. Of omdat (bij langere afstanden) paarden vaak niet 'durven' te plassen als er niks op de bodem ligt omdat het dan kletterd en spetterd.

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 09:25

Anne_0 schreef:
patsur schreef:
Ik vraag me af waarom er uberhaupt iets op de grond moet? quote]

Ik heb zelf ook niks om de bodem liggen i.v.m. met grip en omdat ik het gewoon overbodig vindt. Sommige mensen leggen iets op de bodem zodat het er wat 'vertrouwder' uitziet voor het paard. Of omdat (bij langere afstanden) paarden vaak niet 'durven' te plassen als er niks op de bodem ligt omdat het dan kletterd en spetterd.

Ik had er nooit iets in liggen maar mijn paard staat op een of andere manier veel rustiger op de trailer nu ik er houtmot/krullen in heb, hij plast nu ook.
Rubber in de trailer wil ik helemaal niet, dat wordt spekglad als het nat is.

femiaans

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 11:52

MSQuincyTE schreef:
femiaans schreef:
Natuurlijk moet je er wel een flink laagje in doen en geen drie sprieten, dan is de kans wel wat groter dat ze gaan glijden. Verder gewoon Rustig rijden. Ik zie wel eens mensen mij voorbij komen met zo`n noodgang dat een paard wel onder de voorstang moet zitten als er een keertje flink afgeremd moet worden.
Maargoed, ik ben dus 1 van de weinige ( zoniet enige Haha! )voorstander van WEL stro op de vloer.

Mij is verteld door een trailer dealer dat je op een ruberen vloer geen strooisel mag doen

Maar de dealer verkoopt alleen trailers, ik rij ermee Knipoog

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 13:04

MSQuincyTE schreef:

[/quote]

En waarom mag dat niet? en van wie mag dat niet?

Het is mijn trailer dus lijkt het me normaal dat ik beslis wat er op de vloer van de trailer ligt toch? Clown

carina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-07 16:27

Inmiddels is het dier gehaald, en het ging prima. Toch stro in de trailer gedaan. Diertje verdoofd en hj heeft de hele weg geen kik gegeven. Nu staat hij lekker bij te komen bij de opfokker.

Bedankt voor jullie advies!!

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 19:08

femiaans schreef:

Meld zich, wij vervoeren NOOIT een paard zonder dat er iets op de bodem ligt. Vaak moeten ze lange ritten en dan moeten ze wel comfortabel staan. Ongecht wat voor laag er op de bodem zit, er komt altijd, stro/zaagsel/vlas in (dan plassen ze ook makkelijker op de trailer). Trailer rijden moet een feestje zijn. En een glijer (dan moet je wel beroerd rijden wil ene paard gaan glijen) voel je echt wel.
Er hangt ook ALTIJD hooi in zodat ze wat te knabbelen hebben onderweg, nog geen paard meegemaakt wat daar problemen mee heeft gehad.

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 19:09

femiaans schreef:
MSQuincyTE schreef:

Maar de dealer verkoopt alleen trailers, ik rij ermee Knipoog

Idd en met een laagje stro gaat je rubbervloer ook nog langer mee. Knipoog

Tessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 20:58

Oud topic, dus hierbij een slotje Lachen