Marktplaats: niet nagekomen afspraak

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

paix

Re: Marktplaats: niet nagekomen afspraak

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 18:37

kan je met rekening nummer niet al een heel eind komen?? er moeten dan echt gegevens zijn waarme ze te achter halen valt.. anders echt aangiften doen en over meldne! succes er mee

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 18:44

Gewoon dreigen dat je haar met naam en toenaam als oplichtster op marktplaats en alle andere advertentiesites zet als je niet binnen nu en 3 dagen je dek of je geld terug hebt.

Ik heb 2 keer eerder gehad dat ik mn spul niet kreeg terwijl ik wel betaald had, ook met allemaal loze smoezen. Bovenstaande heb ik met wat stevige argumenten en harde woorden gemaild en bij beiden had ik mn geld binnen 2 dagen terug Knipoog

Armani88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 18:47

MP kan advertenties achterhalen !!
dus geef het door bij MP

marielle538

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 10:10

Je kan gewoon de bank bellen en vragen of ze het geld terugstorten op je rekening. Heb ik ook al eens gedaan, toen kwam er gauw reactie van de verkopende partij hoor Knipoog
Ik zit bij de Rabobank en die doen dat gratis, staat je geld binnen een dag weer op je rekening.

Succes ermee!

Auks

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 10:16

wat ik altijd doe als ik iets koop via marktplaats...
ik mail met de adverteerder over het feit dat ik wil kopen.
als je dan een mail terug krijgt met een reactie kun je in google het email adres van de verkoper invullen en zoeken.
als je dan reacties tegenkomt over oplichting etc moet je met deze geen zaken doen.
natuurlijk kan er ook nog niks bekend zijn over deze persoon, maar goed het is een kleine test Knipoog

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 00:32

marielle538 schreef:
Je kan gewoon de bank bellen en vragen of ze het geld terugstorten op je rekening. Heb ik ook al eens gedaan, toen kwam er gauw reactie van de verkopende partij hoor Knipoog
Ik zit bij de Rabobank en die doen dat gratis, staat je geld binnen een dag weer op je rekening.

Succes ermee!

Dat lijkt me sterk... stel dat je je dekje wel krijgt, en dan je geld terug laten storten? Dan wordt oplichting andersom wel heel makkelijk.

Auks

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 05:58

marielle538 schreef:

Succes ermee!

Volgens mij kan dat alleen bij automatische incasso, dan kan je tot 30 dagen na afschrijven het terug laten boeken. Maar volgens mij als je zelf een bedrag over maakt lukt dat terughalen niet.

Tsja ik zou zeggen veel googlelen met alle gegevens die je hebt van die persoon. Ook veel gegevens vragen, dus als je over gaat maken adres en tel nr vragen etc.....

marielle538

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 19:20

GamblersCup schreef:
marielle538 schreef:

Succes ermee!

Dat lijkt me sterk... stel dat je je dekje wel krijgt, en dan je geld terug laten storten? Dan wordt oplichting andersom wel heel makkelijk.

Waarom doet de verkopende partij in dit geval dan zo vreemd als dat dekje wel is opgestuurd?
Als hun geen schuld hebben en het dekje idd hebben opgestuurd, hoeven ze niet zo geheimzinnig te doen.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 21:34

Dat is mijn tekst verkeerd begrijpen. Heeft niets met deze specifieke situatie te maken, was meer algemeen.

Als je iets op MP of waar dan ook via internet wilt kopen, je maakt het geld over, je krijgt je spullen, en dan terug kunnen laten storten? Dat is niet zomaar mogelijk, anders zou ik, als ik een oneerlijk persoon zou zijn, morgen beginnen met mensen oplichten. Je geld teruggestort krijgen terwijl je wel de spullen hebt gehad. Leuke handel!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 21:37

Auks schreef:
wat ik altijd doe als ik iets koop via marktplaats...
ik mail met de adverteerder over het feit dat ik wil kopen.
als je dan een mail terug krijgt met een reactie kun je in google het email adres van de verkoper invullen en zoeken.
als je dan reacties tegenkomt over oplichting etc moet je met deze geen zaken doen.
natuurlijk kan er ook nog niks bekend zijn over deze persoon, maar goed het is een kleine test Knipoog

doe ik ook , en dan met name als ik mail krijg voor de kittens !
zo kom je er vaak achter dat het of oplichters zijn, of broodfokkers.
beide om van te kotsen.

TS bel de bank op wat mogelijk is, en geef mp de tip dat ze niet te vertrouwen is.
heb je haar naam ?
dan kun je opzoeken wellicht in het telefoonboek, en die ouders eens aan de kaak stellen

marielle538

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 07:31

GamblersCup schreef:
Dat is mijn tekst verkeerd begrijpen. Heeft niets met deze specifieke situatie te maken, was meer algemeen.

Als je iets op MP of waar dan ook via internet wilt kopen, je maakt het geld over, je krijgt je spullen, en dan terug kunnen laten storten? Dat is niet zomaar mogelijk, anders zou ik, als ik een oneerlijk persoon zou zijn, morgen beginnen met mensen oplichten. Je geld teruggestort krijgen terwijl je wel de spullen hebt gehad. Leuke handel!

Ik dacht dat het kon, maar wat Auks zegt zal dan kloppen. Dat het alleen bij automatische incasso kan. Ben ik ff in de war geweest Haha!

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 10:47

Helaas ja, want in deze situatie was het wel makkelijk geweest om de centen te redden. Knipoog

nina88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-07 11:17

haha inderdaad!
Ik heb trouwens weer een reactie van haar gehad!
Er stond in dat ze met het bewijsje naar het postkantoor is geweest en dat ze dachten dat het pakketje in de opslag lag. Ze zouden het doorsturen en ik zou het binnen een week krijgen.
Ik ben benieuwd....

lorelei

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 11:25

nou ze houden je wel lang aan het lijntje zeg.
denk dat ze het niet eens heefd opgestuurd,en nu nattigheid voelt en het misschien nu op de post gaat doen.
hoop dat jij je pad snel krijgt,of je geld terug natuurlijk./

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 11:29

gelijk melden op kopersbelangen, daar zijn ze heel behulpzaam want ookal is het 15 euro het mag gewoon niet..

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 11:31

Ze heeft dus blijkbaar een bewijsje...dan moet er ook een Track en Trace nummer zijn.
Als ze die niet wilt geven, kun je er volgens mij vanuit gaan dat ze die niet heeft en het pakketje niet verstuurd is.

nina88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-07 11:42

Dat is een goede, ik ga haar meteen mailen voor het nummer.. Hoeveel cijfers heeft zo'n nummer? Dan kan ik checken of het echt zo is..
Kun je ook ergens op internet het nummer invoeren om te kijken waar het pakketje is enz?

amorlover1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 11:47

nina88 schreef:
haha inderdaad!
Ik heb trouwens weer een reactie van haar gehad!
Er stond in dat ze met het bewijsje naar het postkantoor is geweest en dat ze dachten dat het pakketje in de opslag lag. Ze zouden het doorsturen en ik zou het binnen een week krijgen.
Ik ben benieuwd....

ik hoop dat ze nu de waarheid echt spreekt
en dat je het nu echt binnen krijgt of je geld terug krijgt

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 11:47

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 12:31

Wij zijn vorig jaar opgelicht via marktplaats voor 20 euro. Ging om een spelletje voor de X-box dat nooit kwam. geen reactie meer op emeail en verder hadden we naast een rekeningnummer niets.

Aan de hand van zijn email adres heb ik na lang zoeken een naam en adres gevonden. Aan de hand hiervan het relefoonnummer opgezocht en gebeld. Wij kregen dus van deze minderjarige jongen zijn moeder aan de telefoon. Die interesseerde het allemaal niets en gaf de hoorn aan zoonlief. Die was volgens mij wel erg geschrokken van mijn dreigen met aangifte als het geld niet zou worden terug gestort. De volgende dag stond het weer op mijn rekening en ook bij andere mensen die zich inmiddels hadden gemeld door hem te zijn opgelicht.

ik hoop dat het allemaal meevalt, maar er is absoluut hoop. Als die persoon ooit zo snugger is geweest om ergens adres gegevens in te vullen dan heb je ze zo gevonden.

nina88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-07 15:22

De deurbel ging net.. En jaaa hoor, daar is mijn pakketje!!
Ik ben stomverbaasd, had echt verwacht dat ik kon fluiten naar het geld en het dekje, maar moet je nagaan hoe een beetje aandringen en dreigen kan helpen.
Het dekje is niet helemaal zoals beloofd, zitten wat roestplekjes en vlekken op die er waarschijnlijk niet meer uitgaan, maar goed. Ik heb geen zin meer om er verder over door te gaan.
Wel een opluchting, hoef ik er tenminste niet meer achter aan te zoeken..
Het is in ieder geval een erg wijze les, ik koop niets meer via marktplaats, tenzij ik het zelf op kan halen.

silverbrumby

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 15:24

* oeps edit* gelukkig je hebt hem alsnog ontvangen!!

Kapi_Dust

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 15:26

hoi,

tip bel je bank op en laat het geld terug storten...
(heb niet het hele verhaal gelezen, sorry dus weet niet zeker of je hier iets aan hebt).

ademeij

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 15:57

nina88 schreef:
En hoe doe ik dat? Ze heeft de advertentie al verwijdert namelijk.

het is heel spijtig maar je kan op geen enkele wijze hier werk van maken.
je kan alleen maar hopen dat je je pad krijgt of je geld terug.
succes

ademeij

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 15:58

marielle538 schreef:

Succes ermee!

dat kan alleen binnen twee weken