Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
runningkawa schreef:Ik zie geen broodje aap voorbij komen hoor.
Natuurlijk wordt dat niet aan de grote klok gehangen, wil niet zeggen dat zoiets niet gebeurd.
runningkawa schreef:Jij maakt ervan dat het van horen zeggen is
Maar is dat ook zo? Kan best uit eigen ervaring zijn.... iig mijn posten in dit topic wel. Dus wat er mis is met mijn bijdrage??
Snackie schreef:Maar de paarden die door de dierenbescherming worden "" verhandeld"zullen heus niet voor niets weggaan.
neem aan dat ze zelf hun kosten ook moeten compenseren?
silvana schreef:Een vriendin van mij heeft bij een handelaar een paard gekocht wat in beslag was genomen in nederland.Ze heeft hem in Belgie gekocht.
Ze kwamen er achter via zijn chip(zijn die dingen nog ergens goed voor).
Dus blijkbaar worden in beslag genomen dieren toch ook verhandeld?
eevita schreef:runningkawa schreef:Ik zie geen broodje aap voorbij komen hoor.
Natuurlijk wordt dat niet aan de grote klok gehangen, wil niet zeggen dat zoiets niet gebeurd.
lees het topic nog eens even door, incl. je eigen bijdrage![]()
Wat ik met broodje aap bedoel, is de vele suggesieve reacties wat er zou gebeuren met paarden die in beslag genomen zijn. Van horen zeggen, etc.
eevita schreef:Als de rechter beslist dat de dieren niet terug mogen naar de eigenaar, kan Dienst Regelingen de dieren ‘herplaatsen’. Katten en honden worden naar asielen gebracht, die voor deze dieren dan weer een goede nieuwe baas zoeken. Andere dieren worden door de Dienst Regelingen herplaatst bij handelaren of bij belangstellende particulieren.
runningkawa schreef:Ik heb eens naar een adres gemaild die over de tijdelijk opvang ging...nooit meer wat van gehoord.
Ik heb een stal en wei over en zou dus best een arme stumper op willen vangen en aan laten sterken.
Maar dat schiet niet erg op als je niet eens antwoord krijgt op je mail en je verder ook niet weet bij wie je moet zijn.
RZDLover schreef:Nou inderdaad.. wij mailden ook een keer omdat er opvang werd gezocht voor een gedumpt (!) veulen. Nooit wat van gehoord...