Wat gebeurt er met inbeslag genomen paarden?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Wat gebeurt er met inbeslag genomen paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 17:18

Ik zie geen broodje aap voorbij komen hoor.
Natuurlijk wordt dat niet aan de grote klok gehangen, wil niet zeggen dat zoiets niet gebeurd.

Risje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 17:21

Okee, nou vertel mij maar eens waar ik me dan kan inschrijven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 19:36

runningkawa schreef:
Natuurlijk wordt dat niet aan de grote klok gehangen, wil niet zeggen dat zoiets niet gebeurd.

lees het topic nog eens even door, incl. je eigen bijdrage Haha!
Wat ik met broodje aap bedoel, is de vele suggesieve reacties wat er zou gebeuren met paarden die in beslag genomen zijn. Van horen zeggen, etc.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 20:00

Jij maakt ervan dat het van horen zeggen is
Maar is dat ook zo? Kan best uit eigen ervaring zijn.... iig mijn posten in dit topic wel. Dus wat er mis is met mijn bijdrage?? Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 20:13

runningkawa schreef:
Jij maakt ervan dat het van horen zeggen is
Maar is dat ook zo? Kan best uit eigen ervaring zijn.... iig mijn posten in dit topic wel. Dus wat er mis is met mijn bijdrage?? Lachen

niets mis met jouw bijdrage! Haha! edit Zin afmaken : (bijna) elke bijdrage draagt wat bij heh, hoef het alleen niet overal mee eens te zijn, nietwaar?

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-07 20:44

Maar de paarden die door de dierenbescherming worden "" verhandeld"zullen heus niet voor niets weggaan.
neem aan dat ze zelf hun kosten ook moeten compenseren?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 21:12

Ik heb ook nog even op de website van de lid gekeken en onderstaande gekopieerd:

Hoe werken inbeslagnames van dieren?
Soms neemt de LID dieren in beslag. Dit gebeurt dan in opdracht van een Officier van Justitie (OvJ) als hij vindt dat de situatie van de dieren ter plaatse onhoudbaar is. De OvJ zorgt voor onderdak, totdat de rechter over het lot van de inbeslaggenomen dieren heeft beslist. De tijdelijke behuizing regelt de OvJ met de Dienst Regelingen van het Ministerie van LNV, die een bestand heeft van zogenoemde ‘opslaghouders’. Dit zijn lokaties die zijn aangewezen als geschikte lokatie voor het onderbrengen van inbeslaggenomen dieren. Meer informatie over de Dienst Regelingen vindt u op de site van het Ministerie van LNV.

Als de rechter beslist dat de dieren niet terug mogen naar de eigenaar, kan Dienst Regelingen de dieren ‘herplaatsen’. Katten en honden worden naar asielen gebracht, die voor deze dieren dan weer een goede nieuwe baas zoeken. Andere dieren worden door de Dienst Regelingen herplaatst bij handelaren of bij belangstellende particulieren.

Soms geeft de Dienst Regelingen herplaatsbare dieren over aan de Nederlandse Vereniging tot Bescherming van Dieren (de Dierenbescherming). In die gevallen zorgt de Helpdesk Afdelingen & Asielen van de Dierenbescherming voor de herplaatsing. Zij houden lijsten bij van mensen die een dier zouden willen overnemen. Informatie hierover kunt u vinden op de website van de Dierenbescherming.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 09:29

Een vriendin van mij heeft 4 in beslag genomen paarden staan. De DB komt ze nog geregeld controleren, gewoon puur ter controle. Mijn vriendin vangt ze op, en later worden ze via bemiddeling herplaatst.

Ik heb zelf ook een opvangpaard gehad, deze stond tijdelijk op een stal en daar heb ik haar toen overgekocht. Later heb ik nog contact gehad met de DB die zich afvroegen hoe het met haar ging Lachen

Ze zijn wel selectief met adressen voor opvang. Mijn vriendin wordt 2 keer per jaar grondig gecontroleerd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 09:47

Dat ze selectief zijn prima, alleen maar goed.
Maar niet komen kijken, niks laten horen op een mailtje?
Dan kunnen ze niet weten dat ik veilig afgemaakte weides heb, keuze uit een binnen of buiten stal, met schuilstallen in de weide.
Maar ik doe het voortaan wel zonder hen Lachen
Kan en mag ik ook bepalen hoe en wat...is ook wel lekker

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 09:49

Bij een vriendin van mij zijn ze wel eerst komen kijken. Sterker nog ze komen nog steeds langs, en 2 keer per jaar een grote controle.
Misschien zit je in een regio dat het nu niet nodig is? Vraag het ze zou ik zeggen Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 09:53

Hoe kun je vragen zonder antwoord?
Niet eens een antwoord met, bel of mail daar en daar eens heen, niks...nada noppes

kijk als ze genoeg plaatsen hebben is dat alleen maar super Ja
Dan weet je dat de dieren opgevangen kunnen worden.
Dat ze het om wat voor reden niet goed genoeg vinden, jammer, maar dan is dat niet anders.
Maar gewoon niet eens een bedank mailtje, brief, telefoontje, je staat op de lijst oid?

jerry86

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 23:07

Snackie schreef:
Maar de paarden die door de dierenbescherming worden "" verhandeld"zullen heus niet voor niets weggaan.
neem aan dat ze zelf hun kosten ook moeten compenseren?

paarden die geplaatst worden blijven altijd eigendom van opvangcentrum voor verwaarloosde paarden.
hier word niets voor gevraagd oa omdat er dan sprake is van een verkoop.
En dit kan dan later problemen opleveren bij eventueel terughalen van de paarden (indien niet goed genoeg behandelt bv)

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 22:25

Hier hetzelfde als Runningkawa. Ik heb ook een mailtje gestuurd naar de AID, maar er nooit meer wat op gehoord. Echt schandalig vind ik dat, want je leest regelmatig over inbeslaggenomen dieren. Ik had graag een paardje opgevangen, maar blijkbaar is dat toch niet zo makkelijk als gedacht.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 23:47

silvana schreef:
Een vriendin van mij heeft bij een handelaar een paard gekocht wat in beslag was genomen in nederland.Ze heeft hem in Belgie gekocht.
Ze kwamen er achter via zijn chip(zijn die dingen nog ergens goed voor).
Dus blijkbaar worden in beslag genomen dieren toch ook verhandeld?

Ja dat klopt.

Ik ben paarden op het spoor gekomen die inbeslag waren genomen bij een bedrijf waar ik gewerkt had. Ze werden ineens via marktplaats verhandeld. Toen heb ik ze gebeld en gevraagd hoe zij aan die paarden kwamen, toen werd er heel vaag over gedaan. Er werden 2 jarige paarden aangeboden en er werd bij verteld dat ze ingereden en beleerd waren voor de kar.

... het jaar ervoor heb ik ze in handen gehad als veulen....
Boos!

Alle paarden zijn teruggekocht door de eigenaar en toen ze werd vrijgesproken zei de rechter 'de DB moet uw dieren teruggeven' waarop de DB antwoordde dat ze niet meer wisten waar de dieren waren, 'sorry mevrouw'. Nou wij wisten het wel Clown, inmiddels weer op het bedrijf.

Één paard is nog 'zoek', maar we weten wel waar die is. Die is terecht gekomen bij degene die het bedrijf heeft aangegeven Boos!. Er waren geruchten dat het paard daar terecht was gekomen en ik ben gaan kijken. Inderdaad bleek het paard daar te staan.

Ik vind het maar vaag. Zíj liep al jaren te zeuren om dat specifieke paard, maar het bedrijf wilde het niet verkopen. Toen de DB langskwam voor inbeslag name kwamen ze binnen en liepen meteen naar dát paard, díe moest mee. En toevallig heeft dat meisje dát paard nu..... Rolleyes Kennelijk voelde ze zich niet op haar gemak, want ze heeft mij daarna bedreigd.

Schiet mij maar lek.

De overige paarden zijn teruggekocht en dit heeft het bedrijf een aantal duizenden euro's gekost. Maar niemand gaat dit vergoeden. NL zit raar in elkaar. Ergens onderweg heeft iemand, of meerdere iemand, heel veel geld verdiend hieraan. Sigaar

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 16:09

eevita schreef:
runningkawa schreef:

lees het topic nog eens even door, incl. je eigen bijdrage Haha!
Wat ik met broodje aap bedoel, is de vele suggesieve reacties wat er zou gebeuren met paarden die in beslag genomen zijn. Van horen zeggen, etc.

welke reacties zijn de broodjes aap en de suggestieve reacties?
ik weet alleen uit eigen ervaring en uit de hand van goede bekenden dat er in nederland nog heel wat moet veranderen bij onze dierenvriendjes organisaties
want ondanks dat de bedoelingen meestal goed zijn in eerste instantie gaat er gewoon veel te vaak veel te veel fout ...
en of dat nu organisatorisch is , gebrek aan inzicht of iets anders dat weet ik niet
maar er zit nog een heleboel scheef bij de organisaties

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 16:53

eevita schreef:
Als de rechter beslist dat de dieren niet terug mogen naar de eigenaar, kan Dienst Regelingen de dieren ‘herplaatsen’. Katten en honden worden naar asielen gebracht, die voor deze dieren dan weer een goede nieuwe baas zoeken. Andere dieren worden door de Dienst Regelingen herplaatst bij handelaren of bij belangstellende particulieren.

voor het gemak worden de dieren soms al verkocht voordat de rechter een uitspraak heeft gedaan Clown

zie mijn eerdere post in dit topic

Souplesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 23:44

zouden er echt paarden kunnen worde ingeslapen? ook wanneer ze niet echt iets mentaals mankeerd. lijkt me echt vreselijk.
maar ja je paarden worden ook niet zomaar in beslag genomen denk ik. vast niet omdat de eigenaren er zo vreselijk goed voor kunnen zorgen.

Thefrodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 23:39

Kunnen we dit hele topic niet gewoon ff naar Den Haag sturen naar minister van natuur en milieu?

Of gewoon wat mensen verzamelen met zulke ervaringen en naar de pers stappen en zeggen dat de DB een grote oplichterij is!

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 23:43

Er heeft laatst een drie pagina lang artikel in de Spits gestaan, maar zonder resultaat.... No Cheer

Souplesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 15:38

misschien kunnen we met een mooie bokt aktie een beter resultaat boeken? mijn handtekeing heb je!

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 18:18

die paarden worden idd ook wel eens geveilt ja! maar je moet naar mijn idee wel geluk heben wil je een zielig paardje op kunnen vangen... ze zijn trouwens ok niet echt zileig meer tegen de tijd dat ze verkocht/geveilt worden!
maar er zijn heeele leuke paarden bij die je voor een klein prijsje kunt hebben als je geluk hebt!
mijn paard kwam in haar moeder uit een kudde van 90 paarden! ook in beslag genomen en daarna goed terechtgekomen! moeders is nadat het veulen was geboren na 3 maanden doodgegaan aan koliek maar kindlief maakt het bij mij super Pling

RZDLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 18:22

runningkawa schreef:
Ik heb eens naar een adres gemaild die over de tijdelijk opvang ging...nooit meer wat van gehoord.
Ik heb een stal en wei over en zou dus best een arme stumper op willen vangen en aan laten sterken.
Maar dat schiet niet erg op als je niet eens antwoord krijgt op je mail en je verder ook niet weet bij wie je moet zijn.

Nou inderdaad.. wij mailden ook een keer omdat er opvang werd gezocht voor een gedumpt (!) veulen. Nooit wat van gehoord...

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 18:24

RZDLover schreef:
Nou inderdaad.. wij mailden ook een keer omdat er opvang werd gezocht voor een gedumpt (!) veulen. Nooit wat van gehoord...

waar heb je dan naartoe gemaild? dat verschild ook een hoop denk ik...
ik heb laatst nog een keer gemaild naar een instantie..., en gewoon netjes antwoord terug gekregen namelijk

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 19:40

Waar heb jij heen gemaild dan?
Runningkawa en ik hebben gemaild naar de AID en dus nooit antwoord gehad..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 20:08

Ik heb ook nog eens ooit naar het algemene e-mail adres van de DB gemaild