Waar op letten bij aanschaf tweedehands trailer?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

wizewo

Re: Waar op letten bij aanschaf tweedehands trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 09:45

ikke schreef:
xMariekee schreef:
Neem zeker niet een oude trailer, ookal is die net opgeknapt en alles. Bij oude trailers heeft het paard eigenlijk bijna altijd te weinig ruimte met zijn hoofd waardoor hij moeilijker evenwicht kan houden.. Nieuwere trailer hebben aan de voorkant meer ruimte Lachen

Wat een gel*l. Ik heb een Westfalia uit '84 en daar is een zee van ruimte in, juist omdat ze zich in die tijd nog wat minder druk maakten om stroomlijn.
Daarnaast is evenwicht voor een belangrijk deel bepaalt door het rijgedrag van de chauffeur.

Hier ook een met een oude westfalia van '87, als ik het goed heb. Mijn paard staat er goed ruim (langs alle kanten)in met zijn 1.73 en bij veel huidige trailers staat hij toch ietwat krapjes. Wegligging is geweldig. 120 op de snelweg en dat ding ligt nog als een huis(in Belgie mag dat he Tong uitsteken ). We hebben er wel een nieuwe bodem in laten leggen. Hij is wel zo slecht dat als we hem ooit wegdoen, per direct een tweetal kopers hebben. Die maar al te graag betalen. Enige minpuntje is dat de binnenverlichting en het veerdingetje dat de klep omhoog moet houden nog wel eens kapot gaan. Deze trailer wint in mijn ogen met grote voorsprong van vele niet extreem dure hedendaagse trailers.

Liesbethje

Re: Waar op letten bij aanschaf tweedehands trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 15:22

Ik ga morgen bij twee trailers kijken via marktplaats, print dit topic maar even uit en neem het nog even goed door samen met paps, weten we tenminste zeker waar we allemaal op moeten letten!