paard verliest evenwicht in de trailer

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Joyce_fleur

Re: paard verliest evenwicht in de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 11:59

ik heb even snel het verhaal doorgelezen maar mijn pony doet precies hetzelfde! Vroeger liep ze er ook gewoon in en was er geen probleem. Tot ik een paar jaar geleden ook mee ging met de trailer. Toen we het erf afreden toen slipte de koppeling of zoiets dergelijks. In ieder geval de trailer maakte een plotselinge beweging. Maar toen we verder reden heeft mijn pony zich in elke bocht laten omvallen tegen het tussenschot en de zijwand. Een jaar later opnieuw geprobeerd maar zelfde resultaat. Ze loopt nog wel in de trailer ook maar alleen met rechtuit rijden staat ze nog wel rustiger maar na een bocht hoe rustig die ook wordt genomen is dat ook over Boos!

quinoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 18:41

Ik denk zelf dat het niet iets lichamelijks is, het lijkt een beetje alsof je paard zich afsluit en dreigt flauw te vallen. Waarom? ja dat is de vraag.

Misschien kan je het filmpje sturen aan een "kenner" die veel met trailer laden werkt, zoals emiel voest, annemarie van de toorn o.i.d.?? kijken wat die zeggen.

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-07 20:32

Katja schreef:
tinkert_tje schreef:
ze had het eerder ook niet dus hoe kan dat dan ????
we reden heel nederland door
We hebben ook een paard gehad die dit van de ene op de andere dag is gaan doen. Tussenschot scheef of eruit is toch meestal de oplossing.
Vind het schot in de trailer overigens niet erg stabiel overkomen.

dat schot is super stevig gelukkig kan hij veel hebben
maar als je er met 500 kilo vol op gaat hangen krijg je dit effect
je moet het schot normaal helemaal overal los halen uit de ankers om heb in beweging te krijgen
tussenschot eruit is geen optie ik vervoer altijd 2 paarden en ik wil graag mijn paard ook veilig vervoeren

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-07 20:33

harlekijn schreef:
hey troesie als je haar nu eens vervoerd in een vrachtauto waar ze achterste voren in staan.Is maar een idee proberen kun je altijd

ik heb geen vrachtwagen tot mijn beschikking

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-07 20:34

Fantast schreef:
Volgens mij glijdt het paard gewoon weg over de vloer, wanneer jou auto stil staat komt de reactie in de trailer iets later door de oplooprem van de kar. Ik zou een rubbermat/ vloeredekking op de bodem leggen zodat ze grip houdt en niet weg kan glijden.

er ligt een extra dikke zware stroeven rubberenmat op de bodem

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-07 20:35

Lisa_vD schreef:
Stond ze vroeger misschien aan de andere kant. Paard van mijn vriendin deed ook zoiets dergelijks. Nu die weer aan de andere kant staat, staat ze weer rustig stil

nee er is niks veranderd aan de situatie en aan de andere kant heb ik natuurlijk allemaal al geprobeerd

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-07 20:39

rabbeltje schreef:
Ik denk dat het toch met evenwicht te maken heeft. Zodra je de trailer uit liep begon het paard zich al te schrap te zetten en zich voor te bereiden op wat er gaat komen. Probeer toch nog langzamer de bocht om te gaan en op te trekken en te remmen. Het is namelijk een flinke massa die zich onvervacht verplaatst. Ga zelf maar eens achter in de trailer staan terwijl je een rondje rijd. Je schrikt echt ervan hoeveel impact dit heeft op je evenwicht.
Verder vind ik de oplossing van haar losser alleen in de 2 paards trailer erg goed. Ze kan dan haar benen verder uit elkaar zetten en eventueel scheef gaan staan. Mijn oude verzorgpaard kon zich als ze recht op de rijrichting stond ook niet in evenwicht houden en begon dan tegen de wanden te leunen. Haar losser en alleen in een 2-paards trailer zetten was de oplossing.
Een klein vrachtwagentje zou ook perfect zijn. Je kunt dan wel de 2 paarden tegelijk vervoeren maar dit paardje kan dan wel de ruimte krijgen die ze nodig heeft.
Sommige paarden vinden het ook prettiger om dwars op de rijrichting te staan.

ik kan niet zachter rijden ik rijd echt niet als een idioot de bochten door hoor
en hoe verklaar je dan dat mijn paard dood stil staat die zie je amper bewegen
en ik heb echt niet even het geld om een vrachtwagen te kopen
ik vind dat mensen wel makkelijk zeggen oohhh koop effe een vrachtwagen
vertel maar maar eens hoeveel mensen die even kunnen kopen
en daarbij er is niks veranderd aan de situatie er is niks gebeurd we reden heel nederland door
nooit onverwachts hard moeten remmen of wat dan ook
ze loopt ook zo de trailer weer in dus angst is het niet

quinoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 20:42

Soms interpeteren ze de angst (die je paard dan evt. zou hebben) niet met op de trailer lopen, maar met erin staan. Dus dan heb je inderdaad dat ze zonder problemen op de trailer lopen en dat er dan pas compicaties zijn.

Ik zou je filmpje gewoon aan een prof. laten zien, misschien hebben hun een oplossing voor je.

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-07 20:46

quinoa schreef:
Soms interpeteren ze de angst (die je paard dan evt. zou hebben) niet met op de trailer lopen, maar met erin staan. Dus dan heb je inderdaad dat ze zonder problemen op de trailer lopen en dat er dan pas compicaties zijn.

Ik zou je filmpje gewoon aan een prof. laten zien, misschien hebben hun een oplossing voor je.

is bekeken door utrecht het enige wat ze zeggen is wij vinden dat het paard onrustig staat goh je meent het Boos!
als je het wil laten onderzoeken moet ze naar utrecht maar vanaf texel vervoeren is niet mogelijk dan zou ze echt plat moeten
en paard is zoals gezegt onderzocht en behandeld door osteopaat en dierenarts en die vinden niks afwijkend

quinoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 20:49

tinkert_tje schreef:
quinoa schreef:

is bekeken door utrecht het enige wat ze zeggen is wij vinden dat het paard onrustig staat goh je meent het Boos!
als je het wil laten onderzoeken moet ze naar utrecht maar vanaf texel vervoeren is niet mogelijk dan zou ze echt plat moeten
en paard is zoals gezegt onderzocht en behandeld door osteopaat en dierenarts en die vinden niks afwijkend

Maar Utrecht is puur lichamelijk ingesteld en niet op het gedrag/geestelijke van het paard. Ik denk dat je in Utrecht ook niet veel verder komt behalve een lege portemee.

Je kan allicht even mailen, misschien kom je wel tot een oplossing.

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 20:53

Geen medisch probleem, dus verplaats ik het topic van MD naar TAO.

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-07 20:55

is allemaal al gebeurd en nee daar komen we ook niet verder mee
maar zoals gezegt dit is niet mijn paard
maar die van een vriendin
ik vervoer haar en mijn paard al 2 jaar samen
we gaan altijd overal naar toe samen en dat kan nu dus niet meer daarom wil ik weten wat het is
maar het is vissen naar de onwetendheid waardoor ze dit vertoond
er is nu contact met iemand die met homeopatische middelen werkt
dus maar eens kijken of die druppels werken

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-07 20:56

Kris25 schreef:
Geen medisch probleem, dus verplaats ik het topic van MD naar TAO.

waar baseer je op dat het niet medisch is ? dat is nu net de vraag

quinoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 20:57

Oh nou ik had namelijk niet gelezen dat een Annemarie van de Toorn, of een Emiel Voest of wie dan ook die zich bezig houdt met trailer training er naar had gekeken.

Maar goed dan weet ik het ook niet succes.

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-07 21:04

daar is ook contact mee geweest met ene conrad
schijnt een goede te zijn
die heeft een hele uitleg gegeven met tips maar dat helpt allemaal niet
en je zit op een eiland dat is zoiezo moeilijk om bijv een annemarie of zo iemand naar texel te krijgen
dat maakt het nog effe moeilijker
die komen echt niet zomaar effe over
en zoals gezegt er is een hele goede osteopaat bijgeweest en die had hoop dat ze na de behandelingen van dit probleem uit zou zijn maar het tegendeel is waar

quinoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 21:06

Ja echt een heel lastig probleem. Ik wens jullie veel succes.

Nils

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 21:51

tinkert_tje schreef:
tussenschot eruit is geen optie ik vervoer altijd 2 paarden en ik wil graag mijn paard ook veilig vervoeren

waarom probeer je het niet gewoon 1 keer???

annemariev

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 09:58

Probleem is goed op te lossen. Het is hetzelfde probleem als waarmee ik ooit bij Monty begonnen ben. Bel me even op via mijn kantoor, 0181-469045, van maandag tot en met dondrdag van 9 - 12.30 uur. Dan kunnen ze een belafspraak met mij maken en kan ik jue uitleggen hoe je het kunt oplossen. Het is goed op te lossen, alhoewel je het soms wel weer even terug ziet komen.

Groeten, Annemarie van der Toorn

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-07 12:33

annemariev schreef:
Probleem is goed op te lossen. Het is hetzelfde probleem als waarmee ik ooit bij Monty begonnen ben. Bel me even op via mijn kantoor, 0181-469045, van maandag tot en met dondrdag van 9 - 12.30 uur. Dan kunnen ze een belafspraak met mij maken en kan ik jue uitleggen hoe je het kunt oplossen. Het is goed op te lossen, alhoewel je het soms wel weer even terug ziet komen.

heel erg bedankt mijn vriendin is nu op vakantie ik geef haar je nummer dan belt ze je zo snel mogelijk dank je wel alvast+:)+

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-07 12:35

nils schreef:
tinkert_tje schreef:

waarom probeer je het niet gewoon 1 keer???

omdat ik bang ben dat ze omvalt
die gok durf ik echt niet te nemen

Nils

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 13:37

daarom moet je het ook eerst op het erf proberen en als je niet hard rijdt ken ze ook niet hard omvallen...

ik snap je angst wel en had het in het begin ook bij mijn eigen paard, toch geprobeerd en het resultaat mag er wezen (sinds ik het schot scheef heb niet meer omgevallen en ze staat een stuk rustiger)

Wendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 13:53

ik he je filmpje bekeken en krijg het idee dat het aan de voorste stang ligt. Die is zo instabiel dat de paarden daar ook geen houvast aan hebben. Ik denk maar zo als ik in een trailer vervoer zou worden zou ik voor me ook iets willen hebben wat houvast kan bieden. Dit is wiebelig dat je er zelf van gaat wiebelen. Ik hoop dat je een beetje begrijot wat ik bedoel. En misschien is het niet onverstandig om een vaste balk te plaatsen, al was het maar voor te kijken of dat wel werkt

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 13:57

tinkert_tje schreef:
annemariev schreef:

heel erg bedankt mijn vriendin is nu op vakantie ik geef haar je nummer dan belt ze je zo snel mogelijk dank je wel alvast+:)+

Hey Petroes, zeker aannemen dit aanbod Knipoog
Kit is daar ook geweest, super!

adnil35

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 14:08

Ik ken mensen die precies hetzelfde probleem hebben met hun paard en bij hen is ook al iedereen over de vloer geweest (tot helderzienden aan toe), maar niets heeft tot nu toe geholpen. Ik ben dan ook reuze benieuwd naar de oplossing van AnnemarieV!

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 14:15

ach je kan het allicht proberen Knipoog