Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Katja schreef:tinkert_tje schreef:We hebben ook een paard gehad die dit van de ene op de andere dag is gaan doen. Tussenschot scheef of eruit is toch meestal de oplossing.ze had het eerder ook niet dus hoe kan dat dan ????
we reden heel nederland door
Vind het schot in de trailer overigens niet erg stabiel overkomen.
harlekijn schreef:hey troesie als je haar nu eens vervoerd in een vrachtauto waar ze achterste voren in staan.Is maar een idee proberen kun je altijd
Fantast schreef:Volgens mij glijdt het paard gewoon weg over de vloer, wanneer jou auto stil staat komt de reactie in de trailer iets later door de oplooprem van de kar. Ik zou een rubbermat/ vloeredekking op de bodem leggen zodat ze grip houdt en niet weg kan glijden.
Lisa_vD schreef:Stond ze vroeger misschien aan de andere kant. Paard van mijn vriendin deed ook zoiets dergelijks. Nu die weer aan de andere kant staat, staat ze weer rustig stil
rabbeltje schreef:Ik denk dat het toch met evenwicht te maken heeft. Zodra je de trailer uit liep begon het paard zich al te schrap te zetten en zich voor te bereiden op wat er gaat komen. Probeer toch nog langzamer de bocht om te gaan en op te trekken en te remmen. Het is namelijk een flinke massa die zich onvervacht verplaatst. Ga zelf maar eens achter in de trailer staan terwijl je een rondje rijd. Je schrikt echt ervan hoeveel impact dit heeft op je evenwicht.
Verder vind ik de oplossing van haar losser alleen in de 2 paards trailer erg goed. Ze kan dan haar benen verder uit elkaar zetten en eventueel scheef gaan staan. Mijn oude verzorgpaard kon zich als ze recht op de rijrichting stond ook niet in evenwicht houden en begon dan tegen de wanden te leunen. Haar losser en alleen in een 2-paards trailer zetten was de oplossing.
Een klein vrachtwagentje zou ook perfect zijn. Je kunt dan wel de 2 paarden tegelijk vervoeren maar dit paardje kan dan wel de ruimte krijgen die ze nodig heeft.
Sommige paarden vinden het ook prettiger om dwars op de rijrichting te staan.
quinoa schreef:Soms interpeteren ze de angst (die je paard dan evt. zou hebben) niet met op de trailer lopen, maar met erin staan. Dus dan heb je inderdaad dat ze zonder problemen op de trailer lopen en dat er dan pas compicaties zijn.
Ik zou je filmpje gewoon aan een prof. laten zien, misschien hebben hun een oplossing voor je.
tinkert_tje schreef:quinoa schreef:Soms interpeteren ze de angst (die je paard dan evt. zou hebben) niet met op de trailer lopen, maar met erin staan. Dus dan heb je inderdaad dat ze zonder problemen op de trailer lopen en dat er dan pas compicaties zijn.
Ik zou je filmpje gewoon aan een prof. laten zien, misschien hebben hun een oplossing voor je.
is bekeken door utrecht het enige wat ze zeggen is wij vinden dat het paard onrustig staat goh je meent het![]()
als je het wil laten onderzoeken moet ze naar utrecht maar vanaf texel vervoeren is niet mogelijk dan zou ze echt plat moeten
en paard is zoals gezegt onderzocht en behandeld door osteopaat en dierenarts en die vinden niks afwijkend
Kris25 schreef:Geen medisch probleem, dus verplaats ik het topic van MD naar TAO.
tinkert_tje schreef:tussenschot eruit is geen optie ik vervoer altijd 2 paarden en ik wil graag mijn paard ook veilig vervoeren
annemariev schreef:Probleem is goed op te lossen. Het is hetzelfde probleem als waarmee ik ooit bij Monty begonnen ben. Bel me even op via mijn kantoor, 0181-469045, van maandag tot en met dondrdag van 9 - 12.30 uur. Dan kunnen ze een belafspraak met mij maken en kan ik jue uitleggen hoe je het kunt oplossen. Het is goed op te lossen, alhoewel je het soms wel weer even terug ziet komen.
Groeten, Annemarie van der Toorn
nils schreef:tinkert_tje schreef:tussenschot eruit is geen optie ik vervoer altijd 2 paarden en ik wil graag mijn paard ook veilig vervoeren
waarom probeer je het niet gewoon 1 keer???
tinkert_tje schreef:annemariev schreef:Probleem is goed op te lossen. Het is hetzelfde probleem als waarmee ik ooit bij Monty begonnen ben. Bel me even op via mijn kantoor, 0181-469045, van maandag tot en met dondrdag van 9 - 12.30 uur. Dan kunnen ze een belafspraak met mij maken en kan ik jue uitleggen hoe je het kunt oplossen. Het is goed op te lossen, alhoewel je het soms wel weer even terug ziet komen.
Groeten, Annemarie van der Toorn
heel erg bedankt mijn vriendin is nu op vakantie ik geef haar je nummer dan belt ze je zo snel mogelijk dank je wel alvast+:)+