Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

erleyne schreef:Net zoals het gelukstientje ( je krijgt 1 tientje terug van de aankoopprijs, dat zou geluk brengen ). dat doet bijna niemand meer.
erleyne schreef:Traditioneel krijg je idd een halster en een touw als je je paard koopt. Maar het is niet meer overal gebruikelijk.
Net zoals het gelukstientje ( je krijgt 1 tientje terug van de aankoopprijs, dat zou geluk brengen ). dat doet bijna niemand meer.
Je kan het idd het best even vragen, of sowieso een halster meenemen. 2 halsters voor een paard is echt geen luxe, er wil er nog wel eens eentje sneuvelen.
Sjarett schreef:Als ik een paard of veulen verkoop doe ik er altijd een nieuw halster met een nieuw touwtje bij, ze zijn bekapt en ik ontworm ze waar de nieuwe eigenaar bij is.
Vind ik gewoon een kwestie van netjes afleveren.
Zelfs bij een pony veulentje van een paar honderd euro.
ik kocht afgelopen december een dure KWPN merrie en we hadden afgesproken elkaar halverwege de afstand te treffen.
Daar aangekomen kwam ze prachtig van de trailer, mooi dek op, duur halster en transportbeschermers.
Voor mijn ogen werd ze uitgekleed en een halster gepakt dat uit elkaar viel toen het om gedaan werd. Het touwtje had een kapotte klip en moest met een knoop vast.
Echt, mijn klomp brak en ik stond sprakeloos.
Gelukkig had ik in de trailer zelf een lijn zitten en nog een dek in de auto. Echt ongelooflijk.
We kochten een paar maanden later een minimerrie voor een fractie van de prijs van de KWPN merrie. Keurig netjes een nieuw halstertje en een net touwtje. Zo kan het dus ook.
laquintatje schreef:Hoihoi,
Even een vraagje.. We hebben een belgisch trekpaard gekocht en die wordt zondag gebracht. Is het een regel dat je een halster bij een paard krijgt als je die koopt?
Weet het niet zeker en anders moet ik er nog 1 gaan kopen (heb zulke joekels niet toevallig nog ergens hangen)

Halster hadden we in de auto laten liggen. Dus de verkoper ging de zadelkamer in en zoeken naar het meest verotte halster dat ze kon vinden, en we kregen een touw mee die ze aan het halster knoopte
Nouwja toen we thuis waren hebben we dat halster bewaard en die nieuwe omgedaan.