Nieuwe trailer! Maar welke?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

finn2003

Re: Nieuwe trailer! Maar welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 19:14

Jean Luc Fautras. Is hetzelfde idee als een Ifor alleen mooier afgewerkt vind ik. Zonder laadklep maar met deuren achter en eventuele uitstap ad voorzijde. En erg licht qua gewicht

Naomi_16

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 20:14

Charret

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-07 22:27

Oh bedankt voor de tips en links meiden!

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 13:55

hoi

ik heb een wesco 1 3/4 deze is extra hoog.
Op www.wesco-trailers.nl (geloof ik) kun je zien wat voor keus je hebt en ook staan er wat prijzen op. Kom je er niet uit dan kun je een mailtje sturen, ze zijn heel behulpzaam

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 20:44

Ik heb een Hotra Elegance 1 3/4 paards met zadelskamer. Supertrailer!!

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 20:45

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 20:47

ik had hetzelfde probleem met mijn fries. als hij zn hoofd normaal heft zit hij al rond de 2,20 ik heb nou een henra amazone. een 2 paard die is dus 2,35 hoog en ruim genoeg voor mn fries. ook heb ik er een zadelkamer is en een speciale vloer die kan dus niet rotten. en de prijs valt ook best mee. als je meer info wilt hoor ik het wel

anne_joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 19:01

wij hebben net een 1,5 xx-trail gekocht. Je hebt ze ook in 2 paards en met zadelkamer Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 10:47

viewtopic.php?f=63&t=827248&hilit=

Ik heb een 1 3/4 trailer van Hotra, ook extra hoog, lage instap en extra breed (en zwart met grijze kap, maar ik heb absoluut geen last met een hoge binnentemperatuur gehad) maar wil nu toch over naar een grote en brede 2 paards trailer, liefst met een aluminiumvloer en de sluitingen aan de trailer en niet aan de klep. Weet nog niet goed welke ik nemen moet. Zit te twijfelen tussen aluminium trailer en volpoleyster, maar zie tegen het verkleuren op (of doen ze dat tegenwoordig niet meer?).
Hoogte en breedte is ook belangrijk, ik heb bijv. een gelderse merrie van 1.74 hoog en ook nogal breed, die moet er wel lekker in kunnen staan. Ik wil ook wel een trailer van een goed merk deze keer, omdat ik deze eerst niet meer verkoop.

rebble

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 09:37

Janne, ik heel blij met aluminium. Ziet er goed uit, gaat lang mee, verkleurt niet en goedkoper dan vol polyester.
Die van mij is een Blomert 2 paards en is extra hoog. Ik heb gekozen met polyester voorkant; vond ik iets mooier dan een rechte aluminium snuit.. Twee paarden van over de 170 hebben ruimte zat! En Blomert schijnt qua remmen enzo erg goed te zijn. Maar dat vertelt een verkoper wellicht ook van ieder ander merk...?! Lachen

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 10:12

rebble schreef:
Janne, ik heel blij met aluminium. Ziet er goed uit, gaat lang mee, verkleurt niet en goedkoper dan vol polyester.
Die van mij is een Blomert 2 paards en is extra hoog. Ik heb gekozen met polyester voorkant; vond ik iets mooier dan een rechte aluminium snuit.. Twee paarden van over de 170 hebben ruimte zat! En Blomert schijnt qua remmen enzo erg goed te zijn. Maar dat vertelt een verkoper wellicht ook van ieder ander merk...?! Lachen

Is de overgang Alu-staal goed geconserveerd?? Dat is geen sterk punt bij trailerbouwers. Die schroeven gewoon verzinkt staal rechtstreeks op het aluminium. Dat geeft problemen met oxidatie van het aluminium t.o.v. het staal.
Dat een Blommert goed remt, geloof ik best, Al-Ko maakt gewoon goede assen, dus dat remmen zit wel snor (99% van alle trailers staat op Al-Ko assen, dus ja, dat zal die verkoper van elk merk zeggen...)
Aluminium verkleurd ook, het wordt dof. Levensduur is min of meer gelijk aan polyester. Aluminium is moeilijk te repareren bij schade, scheuren of iets soortgelijks. Er zijn niet zoveel bedrijven die correct aluminium kunnen lassen.

Noppert

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 10:36

Dan ben ik waarschijnlijk een mega sukkel, want ik heb een antracietkleurige 2-paards Weijer trailer en een schimmel........ Haha!

De trailer met zadelkamer hebben we nieuw gekocht bij Weijer en we zijn er echt super tevreden over. Ligt perfect op de weg, in de zadelkamer kunnen met gemak twee zadels, hoofdstellen en nog wat losse zooi (caps, zwepen, opgevouwen dekens etc), onderhoud is minimaal, zo af en toe gebruiken we de hoge druk reiniger om de binnnenkant schoon te spuiten, maar de buitenkant heb ik echt nog nooit schoongemaakt. De paarden lopen er zonder problemen in. De binnenkant is wit (m.u.v. de vloer), dus ik denk dat de warmte zomers heel erg meevalt!

Website is http://www.weijer.nl

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 10:42

Noppert schreef:
Dan ben ik waarschijnlijk een mega sukkel, want ik heb een antracietkleurige 2-paards Weijer trailer en een schimmel........ Haha!

Laten we het erop houden dat je om werk verlegen zat (die schimmel) Haha! Megasukkels zouden geen Weijer kopen, daar kun je de blits niet mee maken en bovendien gaan die veel te lang mee, waardoor je niet steeds een nieuwe hoeft te kopen Extreme duivel

rebble

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 10:43

Zal dan maar op houden dat ik blij ben met karretje... Lachen
En Böckmann staat dan op andere assen? Was iig niet zelfde als de Blomert... En met die pompnagels was wel iets. Weet niet wat er precies tussen zit...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 10:44

Rebble dank je, zoiets zoek ik nou ook, wat voor model Blomert heb je?
Dat verhaal van dat staal op aluminium heb ik ook al eens gehoord, ik zal eens wat dealers mailen met wat is daarop uw antwoord. Ik wil het nu eigenlijk goed doen, nieuwe trailer waar ik in ieder geval de komende 10 jaar mee toe kan.

Deze leek me ook wel wat:
http://dieren.marktplaats.nl/paarden-tr ... 4VB4M&df=1

rebble

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 10:47

Afbeelding
SaphirA Alu is het...

rebble

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 10:48

Met alu bodem

Noppert

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 10:49

ikke schreef:
Noppert schreef:

Laten we het erop houden dat je om werk verlegen zat (die schimmel) Haha! Megasukkels zouden geen Weijer kopen, daar kun je de blits niet mee maken en bovendien gaan die veel te lang mee, waardoor je niet steeds een nieuwe hoeft te kopen Extreme duivel

Hahaha, had ik al verteld dat we ook 5 kinderen hebben......... werk genoeg dus, alleen wat tijd tekort Haha!

Back on topic: Hier ben ik het helemaal mee eens, kijk maar eens in de files, daar staan behoorlijk wat ervaringen van mensen die een Weijer trailer hebben die al ruim 20 jaar oud zijn en nog steeds in perfecte staat. Bovendien heeft Weijer een hele goede prijs-kwaliteit verhouding en mocht je hem na 10 jaar zat zijn en toch een zwarte willen Haha! dan kun je er zeer waarschijnlijk nog een hele goede prijs voor terug krijgen.

rebble

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 10:53

mocht je hem na 10 jaar zat zijn en toch een zwarte willen dan kun je er zeer waarschijnlijk nog een hele goede prijs voor terug krijgen

Dat ook wel belangrijke argumenten...

apenstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 11:30

ikke schreef:
Megasukkels zouden geen Weijer kopen, daar kun je de blits niet mee maken en bovendien gaan die veel te lang mee, waardoor je niet steeds een nieuwe hoeft te kopen Extreme duivel

Helaas kan ik je mening niet delen. Ik heb er 2 gehad de 1e was prima en hebben we verkocht omdat we een 2 paards wilde, de 2e absoluut niet. Vandaar dat de 3 geen Weijer meer geworden is. Ik zal dan wel een uitzondering gehad hebben.

Angeliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 22:08

Mustang Allround.
Als wij een nieuwe trailer aanschaffen wordt dat denk ik deze!

We hebben nu een Stema. Duits merk.
Ook heel tevreden over. Héél erg ruim voor de paarden, ook goed hoog. Met zadelkamer en ingebouwde voerbakken.