Slachtprijs van een 6jarige?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

BGGBWM

Re: Slachtprijs van een 6jarige?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 12:13

Citaat:
Het is wel degelijk waar dat Friezen en andere koudbloeds niet zo geliefd zijn omdat ze gewoon slechter te verwerken zijn.
Dat wil niet zegen dat ze niet geslacht worden.
Dit hebben zelf uit de mond van Jan gehoord, en ik neem aan dat ze echt wel weten waar ze over praten

Dank je, dat is wat ik zeg. De prijs per vuile kilo blijft echter wel hetzelfde!

Citaat:
Enne Bart... lees idd het topic over [b]Nijkerk eens, de meeste die daar geweest zijn zul je hier absoluut NIET slecht over paardenslagers horen praten. Zeker niet over Nijkerk.....die doen hun werk netjes, terwijl ik wel eens andere gezien heb...

Al mijn dieren zijn in Nijkerk geslacht, ben zelf woonachtig in Zeewolde. Toch is er vaak nog een negatief beeld over slachters.

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 12:21

BGGBWM schreef:
Ow, God, hebben we haar weer. Pffffffffff...

Nou; mijn paarden liepen allemaal het slachthuis in, kregen een 'kogel', werden schoongemaakt en vervolgens op transport gezet, pas ná de dood wordt de hersenstam gecontroleerd (bij paarden). (Ik ben er bij alle paarden bij gebleven).

Wat kinderachtig zeg, er wordt hier ten eerste helemaal niks negatiefs gezegd over slagers!! Iemand vraagt informatie en die krijgt ze van verschillende kanten inclusief advies. Waarom reageer je in hemelsnaam zo oververhit?!

BGGBWM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 12:37

Wegens ervaringen met deze persoon in andere topics. Excuses dat ik me daardoor heb laten meeslepen. Wat ik negatief vind is dat mensen spreken over slagers en de manier waarop zij betalen en hoeveel alsof ze er heel veel verstand van hebben! Naja!!!!!!!!!!!! Ik snap dat niet.
Excuus!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 12:42

ohw gut wat kinderachtig dan bart jeetje hoe oud ben jij

als je problemen met mij hebt hoor ik dat graag hoor Lachen

en als er iemand positief is over slagers, dan ben ik dat wel dus ik snap je aanval dan al HELEMAAL niet

BGGBWM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 13:00

Nogmaals; het ging over een ander topic, waar je óók al moeite had met lezen. En ik ben 31 *LOL*.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 13:04

Moderatoropmerking:
Jongens, willen jullie nu weer vriendelijk reageren? Laat persoonlijke issues maar achterwege Lachen

BGGBWM, het is de bedoeling dat je alleen reageert over zaken die in dít topic besproken worden. Niet over zaken uit andere topics. Dus hier wordt er nog helemaal niet negatief of grove onzin verkondigd over de slacht / slagers. Dus dan is het ook niet nodig om daarover te gaan beginnen.

BGGBWM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 13:28

Zoals ik ne als zei; excuus dat ik me daar door liet meeslepen, maar schijnbaar wilde cm nog wat extra uitleg. *LOL*

Uphill

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 13:36

Ik heb mijn oude paard ooit teruggekocht van de verzekering voor de slacht waarde , ik viel stijl achterover van de slachtprijs Clown De slacht waarde in dergelijke gevallen wordt dus bepaald door de eigenaar.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 13:39

BGGBWM schreef:
Zoals ik ne als zei; excuus dat ik me daar door liet meeslepen, maar schijnbaar wilde cm nog wat extra uitleg. *LOL*

als jij me dan wil uitleggen welk topic Knipoog

ontopic , het gaat idd niet over het slachten, gewoon even de zoekfunctie gebruiken, we zijn met een groepje bij van veen geweest en hebben daar uitgebreid alles mogen zien
en honderden vragen mogen stellen.
ook hebben we foto's en filmpjes gemaakt, bekijk die maar eens.

misschien kan de ts van veen even bellen, marietje uit het nijkerk topic heeft zijn telefoonnummer ,
hij kan je de huidige prijs wel vertellen meen ik zo.

BGGBWM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 13:45

Het is ongelooflijk hoe slecht jij leest; ik heb 4 paarden laten slachten in Nijkerk en ben er bij alle 4 bijgeweest, dus waarom zou ik in godsnaam foto's gaan bekijken van iets wat ik al 4 keer live heb gezien????????

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 13:49

ehm wie zegt dat ik het tegen jou heb, wie leest er dan slecht?
en denk aan je zenuwen, maak je eens niet zo druk.

voor degenen die het over het slachten willen hebben bedoelde ik dat,

sorry ts, ik hoop dat nu iedereen ontopic wil blijven.
laat even weten hoe het af is gelopen met het paard!

BGGBWM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 13:56

Als je je tot mij richt en dan in eens in het algemeen begin te bazelen, dan kan ik er weinig aandoen dat ik dat persoonlijk opvat. Ik stel je nu in als foei, dan hoef ik in ieder geval jouw ideeën niet meer te lezen.

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-07 14:21

CM: ik heb jullie topic helemaal gevolgd Knipoog Maar iedereen zegt weer wat anders, vandaar dat ik even een grove schatting wilde maken. En ik denk, dat een 6jarige beter smaakt als eentje van 18 Clown Dus dat ze er miss meer voor geven? Hij is btw nog hengst, zag iemand over een draver ruin en merrie beginnen Clown En het is niet zo dat het paard niet snel genoeg is, z'n benen trekken het gewoon niet. Ik hoor vanavond de prijs die hij wil hebben, en dan ga ik vanuit daar maar even rondbellen of er dan niet teveel gevraagd word. Want stel hij zou 350euro krijgen voor de slacht, kan ik hem net zo goed hetzelfde geld geven, en word ie nog opgehaald ook. Maar is een beetje een moeilijke keuze. Ik kan tot 400euro hem wel even een tehuisje geven, maar meer ook niet. Vandaar ik me orienteer op de slachtprijs

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 14:25

dan zou ik gewoon even van veen bellen, van hem weet je zeker dat hij de juiste prijs doorgeeft !
sommige paarden gaan alleen naar het buitenland, schijnbaar is daar de slachtprijs iets hoger,
en dan worden ze door een handelaar opgekocht en op transport gezet, dus kan zijn dat ze dan iets meer opleveren.

maar als je 400 wilt uitgeven, zou ik die mensen dat bieden, wie weet gunnen ze hem jou.

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-07 14:30

Ik hoop het. Maar het paard is gewoon een moeilijk verkoopbaar paard. Daarom willen ze hem laten slachten. Hij is nou niet bepaald een engeltje. Normaal zou ik het nooit gedaan hebben er een van de slacht redden. Maar van dit paard weet ik gewoon dat het een heel erg mooi, leuk en gezond paard is. Dus dat vind ik erg zonde. En als de prijs te hoog is, neem ik hem ook niet. Wat erg jammer is, maar ik kan niet meer betalen. En een vriendin van me wel, maar die zit te twijfelen. Dus daar heb ik even niks aan haha Knipoog

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 14:33

oh ok , lastige situatie dan.

als het paard gezond is, dan weet de eigenaar dus dat ie ook meer dan de slachtprijs kan vragen.

en sja hoe moeilijk is het paard..
er zijn gewoon helaas paarden die door toedoen van de mens veelal, een kink in de kabel hebben waardoor ze niet meer handelbaar zijn

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-07 14:37

als hij een merrie ziet/hoord of ruikt dan springt hij in je nek, hij bijt, z'n achterpezen zijn nou niet echt perfect, dat is een ding wat zeker is. Hij is écht een hengst, een hele brutale ook. Normaal het hem lopen is geloof ik niet zo van toepassing. degene die hem onder het zadel gehad heeft, is eraf gevallen. Hij ging steigeren. En toen ik op duindigt was zei een meisje: Lekker laten afmaken, die knol spoord niet! Maar goed, hij barst van de energie, hij staat al dik 2 maanden stil. Dus dan snap ik wel waarom hij moeilijk aan de hand is. En voor de sulky steigerd hij ook als je hem teveel in zn mond zit. Dus denk gewoon een gevoelig dier. I.p.v gevaarlijk

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 14:43

mm oke, ik zou het eerlijk gezegt ook een uitdaging vinden dan.
wil je met m gaan rijden of ook voor de sulky zetten?

castreren zal al een hoop schelen.

Gentle_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 14:45

ik heb een 6 mnd geleden mijn kwpner (van 4!) weg moeten brengen......ik ben ook in nijkerk geweest aangezien ik in amersfoort woon erg makkelijk..... het is niet veel wat je ervoor betaalt krijgt hoor.....misschien 300€ maar meer is et niet.ik ben bij van Veen geweest xxxxxxxxxx
Laatst bijgewerkt door Tanja op 28-08-07 09:24, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Telefoonnummers verwijderd

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-07 14:48

Rijden dan, en dan doorverkopen. Was niet van plan er veel voor te krijgen, maar heb liever dat hij op een goed tehuis staat. Ik krijg per 30september mn paard hier, en 2 word gewoon écht te duur op dezelfde stalling. Dus dan moet ik even naar 2 verschillende stallen(niet dat ik dit erg vind). Verder word hij zeker weten gecastreerd, alleen even kijken hoe of wat. Ik ben wel hengsten gewend, alleen niet van die lijpo's haha! Uitdaging is het zeker, en ik ben er ook echt van overtuigt dat dit een super fijn dier wordt. Maar goed, het blijft een draver. Verder heb ik al vernomen dat zijn draf zwaar slecht is en zijn galop juist erg goed. Dat scheeld al een hele hoop. En op de stalling die ik in gedachte heb, kan hij ook in de wei. Dat vind ik namelijk wel erg belangrijk! Of die vriendin moet zeggen van: Ik betaal de helft stalling mee. Dat zou ook al een hele hoop schelen.

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-07 15:04

Nou ik heb gebeld, en bij hem is het dat je er tot maximaal 250euro voor krijgt. En op transport 500euro. Maar hij heeft me aangeraden er niet meer als 500 voor te geven. Dit omdat dit toch al het max is wat hij kan krijgen. Erg aardige vent! En hij heeft me aangeraden er zeker van te zijn dat ik dit wilde. Aangezien het toch niet de makkelijkste paarden zijn. Dus bedankt iig! En hoop dat meer mensen nog wat tips voor me hebben hoe ik kan zeggen 500 en geen cent meer Clown Ben namelijk een schijterd daarin hahahaaha Tong uitsteken @CM: Hij kende jullie nog wel Tong uitsteken Ik zei Bokt en hij zo oooooohw dieeeeee! Hahaha

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 15:08

Oh, je hebt al gebeld.
Veel succes met je beslissing, en met genoeg tijd & gedult word het echt wel een leuk paardje hoor! Haha!

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-07 15:15

Ach, ik heb dit vaker bij andere mensen gezien. Hij doet het of niet. En dat ligt op dit moment geheel aan hem. Als het bij mij ook niet werkt, dan weet ik het ook niet. Maar tijd en geduld kost heel veel geld. Dus ik moet nog maar even kijken of ik het wel red allemaal met tijd en ook met geld. Tijd is niet zo'n probleem, is altijd wel iemand die je paard voor je wilt doen. Maar geld is zo'n probleem Boos! Ben bijna 19 werk echt super veel, en ik krijg echt geen topsalaris. Nu salarisverhoging gekregen, maar even kijken hoeveel dat omhoog gegaan is.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 15:26

van veen is een schat van een vent, echt waar, en zoals je merkt krijg je dus een eerlijk antwoord.

net wat ik al zei krijgen ze op transport(buitenland) meer geld voor zo'n dier.

ik zou gewoon proberen er 400 voor te bieden, wellicht willen ze zo'n mafketel niet eens op transport hebben Knipoog

Gentle_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 16:44

crossmonster schreef:
van veen is een schat van een vent, echt waar, en zoals je merkt krijg je dus een eerlijk antwoord.

net wat ik al zei krijgen ze op transport(buitenland) meer geld voor zo'n dier.

ik zou gewoon proberen er 400 voor te bieden, wellicht willen ze zo'n mafketel niet eens op transport hebben Knipoog

ben ik met je eens! Knipoog