Hoeveel vragen voor priveles?

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
haffilover
Berichten: 880
Geregistreerd: 03-08-05
Woonplaats: Didam

Re: Hoeveel vragen voor priveles?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-07 15:55

Silence schreef:
Gekeken naar jouw laatste reactie, lijkt het voor mij duidelijk.
Je hebt er niet echt zin in lijkt het zo en het is erg onverantwoordelijk. Zeker verzekeringstechnisch.

Ik zou gewoon zeggen tegen die ouders dat je het niet doet.
Je bent er niet erg enthausiast over en dan moet je het niet doen.
Maak je zo`n meisje blij en vervolgens doe je het misschien 1 of 2x.

En waarom denk je, dat zo`n jong/klein meisje nog niet op les mag.
Wat eerder al genoemd is, dat kan veel lichamelijke klachten met zich meebrengen.
En op een manege leert ze het op een "proffesionele" manier.
Als hun er al niet aan beginnen, waarom jij dan wel?
Voor de manege leverd het geld op, maar die doen het nog niet ivm de groei van het meisje.

Kortom, als ik jou was, zou ik heel, maar dan ook heel goed over nadenken.


Ik heb er hartstikke zin in. Misschien komt dat niet zo over maar ik vind het heel leuk om iemand te leren rijden. Manege kon niet omdat ze twee jaar WACHTTIJD hadden. Had dus niets met haar groei te maken. En zowieso hoop ik dat ik haar iets meer dan de basis kan leren zodat ze iets voorbereider begint. Ik zou het die mensen nooit beloven als ik het niet zou doen. Ik wil haar veel meer lessen geven dan 1 of 2. In 1 of 2 lessen kan ze sowieso nooit de basis leren.

EDIT : Misschien kwam ik beetje banketstaaf en boos over maar dat komt omdat ik net niet zo leuk nieuws heb gehad.
Laatst bijgewerkt door haffilover op 27-08-07 16:01, in het totaal 1 keer bewerkt

magriet

Berichten: 2808
Geregistreerd: 04-11-02

Re: Hoeveel vragen voor priveles?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 16:00

Ik zou niet langer dan een half uur rijles geven aangezien diegene nog vrij jong is. Maar met op en afzadelen en poetsen enzo zit je snel op een uuur. Ik zou daar hooguit 5 euro per uur voor vragen.

haffilover
Berichten: 880
Geregistreerd: 03-08-05
Woonplaats: Didam

Re: Hoeveel vragen voor priveles?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-07 16:05

Ik krijg heel verschillende reacties en ik vraag me echt af wat ik nu moet vragen. Ik denk dat ik sowieso even afwacht wat de moeder van het meisje een redelijke prijs vind.

laura1987

Berichten: 7159
Geregistreerd: 30-04-05
Woonplaats: Ergens

Re: Hoeveel vragen voor priveles?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 16:09

Ik heb het ook even gelezen en ben het met de rest eens dat je hooguit €5,- per uur kan rekenen.
Bij een professionele instructrice betaal je meestal €10,- €15,- euro per uur en daar kom jij kwa ervaring (niet rot bedoeld) niet echt bij in de buurt.

haffilover
Berichten: 880
Geregistreerd: 03-08-05
Woonplaats: Didam

Re: Hoeveel vragen voor priveles?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-07 16:16

Ik snap dat je dat 'kwa ervaring' niet rottig bedoelt. Ik ben wel clubkampioen geweest en ik heb ook wel veel groentjeswedstrijden gewonnen als ik er zo bij nadenk. Ik krijg ook regelmatig de vraag wanneer ik ga starten. Maar ik snap natuurlijk dat ik niet de ervaring/rijstijl/oefeningen van een Zz ruiter beheers(Ben beter in springen dan dressuur, Ookal is de basis van springen natuurlijk dresuur).Bij ons was het altijd 20 per uur.

pinkyhorse

Berichten: 273
Geregistreerd: 09-08-07

Re: Hoeveel vragen voor priveles?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 16:37

5 euro per uur vind ik een goede prijs...
je hebt al veel ervaring enzo, je kan heel goed rijden,
maar aangezien je maar 13 bent zou ik het toch bij de 5euro houden.
en proficiat met je overwinningen Lachen ! en toon dat kindje maar eens wat rijden is:)
groetjesxx

haffilover
Berichten: 880
Geregistreerd: 03-08-05
Woonplaats: Didam

Re: Hoeveel vragen voor priveles?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-07 16:38

pinkyhorse schreef:
5 euro per uur vind ik een goede prijs...
je hebt al veel ervaring enzo, je kan heel goed rijden,
maar aangezien je maar 13 bent zou ik het toch bij de 5euro houden.
en proficiat met je overwinningen Lachen ! en toon dat kindje maar eens wat rijden is:)
groetjesxx


Bedoel je dat sarcastisch?

Nibbit

Berichten: 10431
Geregistreerd: 03-06-05

Re: Hoeveel vragen voor priveles?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 17:16

Zijn er eigenlijk geen andere maneges in de buurt die wel plek hebben?

haffilover
Berichten: 880
Geregistreerd: 03-08-05
Woonplaats: Didam

Re: Hoeveel vragen voor priveles?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-07 17:19

Volgens mij niet! Volgens mij is het hier in de buurt een beetje een trend aan het worden om op paardrijden te gaan ofzo! Je hoort het steeds meer namelijk. Zo ongeveer alles hier zit vol en er zijn er al wachtlijsten van 2 jaar. Ik snap dat ze daar niet op willen wachten!

passiepeer

Berichten: 190
Geregistreerd: 01-11-06
Woonplaats: Noord Holland

Re: Hoeveel vragen voor priveles?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 17:28

Ik heb er ook geen diploma voor ben 18, en heb een hele tijd les gegeven aan 2 meiden van 7 jaar op een van mijn eigen pony's. Daar vroeg ik 10 euro per uur voor en dan reden ze allebij een half uurtje.

haffilover
Berichten: 880
Geregistreerd: 03-08-05
Woonplaats: Didam

Re: Hoeveel vragen voor priveles?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-07 18:13

passiepeer schreef:
Ik heb er ook geen diploma voor ben 18, en heb een hele tijd les gegeven aan 2 meiden van 7 jaar op een van mijn eigen pony's. Daar vroeg ik 10 euro per uur voor en dan reden ze allebij een half uurtje.

Lopen die nu beide krom? Aangezien de meesten hier roepen dat het slecht is enzo! Volgens mij valt het mee hoor. Ik heb mijn broertje ook leren rijden en die heeft nu ook geen kromme rug ofzo!

Thats_Me

Berichten: 10964
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: N-Limburg

Re: Hoeveel vragen voor priveles?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 18:23

wat ik mis is wat je ouders er van vinden? Want als er iets gebeurd en jij wordt aansprakelijk gestelt (wat al snel kan gebeuren omdat je niet gediplomeerd bent) zij dus voor de kosten moeten opdraaien.

Het idee is leuk hoor en snap ook best dat je, je vereerd voelt maar je hebt een grote verantwoordelijkheid en zeker bij de paarden zit een ongelukje in een klein hoekje.


Zelf zou ik voor een half uur niet meer vragen dan 2.50. Langer les geven zou ik voor beginners niet doen dat hou je dan echt nog niet vol Lachen

Trouwens de leeftijdsgrens is er niet voor niets op te jonge leeftijd beginnen kan zeker wel schade oplopen. Paar keertjes kan geen kwaad maar vaker vaak wel. Zie het als een paard die op een te jonge leeftijd wordt ingereden Knipoog

SFCAP

Berichten: 495
Geregistreerd: 28-04-07
Woonplaats: Gent, YG

Re: Hoeveel vragen voor priveles?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 18:32

haffilover schreef:
SFCAP schreef:
Hey,

Wij verhuren onze chalet, en de paarden staan daar ook, met als gevolg dat die ook verhuurd worden...

Ik ben zelf 22jaar, heb geen diploma om les te geven, maar wel al vroeger aan beginnenlingen les gegeven en ik rij al 12 jaar. Zelf mijn ponies zadelmak gemaakt en beleerd.

Ik vraag voor een half uur prive les 12 euro en 20 euro voor een uur (met pony van bij mij)
En voor op wandel 15 euro per uur( soms wel een half uurtje bij)

Het geld is niet echt voor mij, we hebben een BVBA, en het gaat daar naartoe, met factuur zelfs!

Gisteren nog begeleide wandeling gedaan, en de man met zijn zoontje waren beiden heel tevreden!
Ze vonden de wandeling uitstekend begeleid


Gaaf zeg!
Ik heb zelf ook wat vrienden leren rijden. Ik heb ook pony's ingereden, onder andere mijn eigen pony. ik rij ongeveer 5 jaar. Met daarvoor nog wel poetservaring enzo. Ik denk dat ik ongeveer 4/5 euro voor een halfuurtje vraag. Vind je dit redelijk?


Ja, hoor, met je ponies of hun eigen ponies?

Ladygiroc

Berichten: 5102
Geregistreerd: 08-02-07

Re: Hoeveel vragen voor priveles?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 18:40

Ik zou als ik jou was eerst eens gaan vragen wat die mensen vragen voor het lenen van die shet.
Ik ben 21 en heb paar jaar geleden ook wel vriendinnen "les" gegeven. Heb daar niks voor gevraagd.
Ik vond het toen leuk om die meiden te helpen en dat hun normaal met een paard overweg konden vond ik belangrijker dan geld.

Je hebt geen papieren, dat je zelf leuk kan rijden wil nog niet zeggen dat je ook les kan geven.

pinkyhorse

Berichten: 273
Geregistreerd: 09-08-07

Re: Hoeveel vragen voor priveles?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 18:50

manee, ik bedoel dat wel niet sarcastisch!:)

supertinkieJarig

Berichten: 1970
Geregistreerd: 19-11-06

Re: Hoeveel vragen voor priveles?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 18:52

Citaat:
Lopen die nu beide krom? Aangezien de meesten hier roepen dat het slecht is enzo! Volgens mij valt het mee hoor. Ik heb mijn broertje ook leren rijden en die heeft nu ook geen kromme rug ofzo!


Het klopt wel hoor, dat vroeg beginnen met paardrijden de groei van kleine kinderen verstoren. Misschien is het niet zo erg als het kindje een half uurtje per week rijdt, maar het is niet voor niks dat je bij veel maneges niet eerder dan met zeven acht jaar mag beginnen. En dat de kinderen dan vaak ook maar een half uurtje rijden waarvan het minstens twintig minuten stappen is.

Ik zou dat wel even in je achterhoofd houden, als ik jou was...

haffilover
Berichten: 880
Geregistreerd: 03-08-05
Woonplaats: Didam

Re: Hoeveel vragen voor priveles?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-07 19:29

pinkyhorse schreef:
manee, ik bedoel dat wel niet sarcastisch!:)


Jeetje! Je kunt mijn vraag toch gewoon beantwoorden?
Je kunt wel allemaal domme dingen gaan plaatsen maar daar heb ik niks aan.
Je opmerkingen zeggen meer over jezelf dan over mij! Denk daar maar eens over na.

haffilover
Berichten: 880
Geregistreerd: 03-08-05
Woonplaats: Didam

Re: Hoeveel vragen voor priveles?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-07 19:36

Ladygiroc schreef:
Ik zou als ik jou was eerst eens gaan vragen wat die mensen vragen voor het lenen van die shet.
Ik ben 21 en heb paar jaar geleden ook wel vriendinnen "les" gegeven. Heb daar niks voor gevraagd.
Ik vond het toen leuk om die meiden te helpen en dat hun normaal met een paard overweg konden vond ik belangrijker dan geld.

Je hebt geen papieren, dat je zelf leuk kan rijden wil nog niet zeggen dat je ook les kan geven.


Kom maar langs. Dan mag je een GRATIS priveles. Dan pak ik wel een leuke pennypony of 1 van mijn 1000 arabische hengsten. Dan poets ik hem eerst 10 keer en maak ik wel even roze knotjes in zijn manen.

haffilover
Berichten: 880
Geregistreerd: 03-08-05
Woonplaats: Didam

Re: Hoeveel vragen voor priveles?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-07 19:40

supertinkie schreef:
Citaat:
Lopen die nu beide krom? Aangezien de meesten hier roepen dat het slecht is enzo! Volgens mij valt het mee hoor. Ik heb mijn broertje ook leren rijden en die heeft nu ook geen kromme rug ofzo!


Het klopt wel hoor, dat vroeg beginnen met paardrijden de groei van kleine kinderen verstoren. Misschien is het niet zo erg als het kindje een half uurtje per week rijdt, maar het is niet voor niks dat je bij veel maneges niet eerder dan met zeven acht jaar mag beginnen. En dat de kinderen dan vaak ook maar een half uurtje rijden waarvan het minstens twintig minuten stappen is.

Ik zou dat wel even in je achterhoofd houden, als ik jou was...


Ja sorry! Ik weet dat mijn reacties nogal bot zijn enzo. Ik heb net een positieve reactie van een bokker op mijn pb gehad. Maar ze durfde hem niet eens in het topic te zetten omdat ze bang was dat heel bokt zich tegen haar zou keren.
Ik snap je bezorgheid. Ik doe een halfuur rijden per week ong (en half uur borstelen en opzadelen enz)
Zou dat kunnen denk je?
Bedankt voor je fijne reactie!

haffilover
Berichten: 880
Geregistreerd: 03-08-05
Woonplaats: Didam

Re: Hoeveel vragen voor priveles?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-07 19:44

@SFCAP, omdat ik denk dat mijn haflinger net wat te sterk en te moeilijk voor haar word, kan ik een shetlander hier in de buurt regelen. Die man is altijd blij als er weer eens iets met paardje word gedaan. Ik moet het nog wel even bespreken met hem. Ik doe dat natuurlijk ook voordat ik die ouders iets beloof (ja, even voor de bokkers die denken dat ik zooo achterlijk ben dat ik het eerst met de ouders afspreek en dan met de eigenaar van de pony)

pinkyhorse

Berichten: 273
Geregistreerd: 09-08-07

Re: Hoeveel vragen voor priveles?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 19:45

maar waarom wordt jij hier nu iedere keer zo boos!?
Iedereen bedoeld dat hier goed ze!! Je wordt hier iedere keer zo boos als ze een antwoord op uw vraag geven. Jij vraagt onze mening, wij geven onze mening..

perdjes

Berichten: 948
Geregistreerd: 29-10-04
Woonplaats: Venray

Re: Hoeveel vragen voor priveles?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 20:10

Als je zelf al zegt dat je niet veel tijd hebt inverband met school waarom doe je het dan?
Ik neem aan dat school voor gaat ?
Voor de rest zou ik gewoon aan de moeder van het kindje vragen wat het haar waard is dus dat ze zelf kan uitmaken hoeveel ze je geeft voor het les geven.
Zo hoef je jezelf niet druk te maken wat je er voor moet vragen en ik neem aan dat je zo nog wel een aardig centje kunt verwachten. Knipoog

WildChild

Berichten: 2520
Geregistreerd: 14-12-06
Woonplaats: Maastricht

Re: Hoeveel vragen voor priveles?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 20:28

Ik heb even het topic doorgelezen. Meisje, deze dienst moet je gewoon niet zien als een baantje of als geldinkomst, je moet het zien als een pleziertje. Iemand blij maken. Het is altijd leuk als je daar wat voor toegestopt krijgt, maar ga het niet zien als een baan. Dan kan je net zo goed bij de Albert Heijn gaan werken voor 2,35 (?) per uur. Heeft de moeder je aangeboden er iets voor te geven? Als dat het geval is zou ik het afslaan, als ze er dan op staat een paar euro per keer vragen. Het moet leuk blijven Lachen

horsefan08
Berichten: 1136
Geregistreerd: 20-05-06

Re: Hoeveel vragen voor priveles?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 20:34

ik denk dat je niet erg veel kan vragen! ik heb van een profesional al een half uur priveles voor 7 euro! dus ik denk niet dat je meer als 2,50 euro per half uur kunt vragen!

haffilover
Berichten: 880
Geregistreerd: 03-08-05
Woonplaats: Didam

Re: Hoeveel vragen voor priveles?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-07 21:31

perdjes schreef:
Als je zelf al zegt dat je niet veel tijd hebt inverband met school waarom doe je het dan?
Ik neem aan dat school voor gaat ?
Voor de rest zou ik gewoon aan de moeder van het kindje vragen wat het haar waard is dus dat ze zelf kan uitmaken hoeveel ze je geeft voor het les geven.
Zo hoef je jezelf niet druk te maken wat je er voor moet vragen en ik neem aan dat je zo nog wel een aardig centje kunt verwachten. Knipoog


Ik red het wel kwa school hoor. Natuurlijk gaat school voor.