Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Wirobelgje schreef:dus als ik het goed begrijp zouden de kosten voor bv enkel mijn paard die 43 euro (registratie in de databank)??
edit: typo
Neonlight schreef:Even voor de duidelijkheid, als je "bestemd voor de slacht" aangeeft wil het niet zeggen dat er minder medicijnen gegeven gaan worden, of anderen. Als je paar dusdanig ziek is dat die medicijnen nodig heeft die op de lijst "verboden voor slachtpaarden" staat kun je op dat moment alsnog de keuze maken, of de medicijnen geven en je paard als "niet bestemd voor de slacht" laten registreren of de medicijnen niet geven.
Ik heb mijn paarden allemaal als "bestemd voor de slacht" staan. Niet dat het de bedoeling is dat ze geslacht gaan worden, maar nu ze kerngezond zijn wil ik nog geen definitieve keuze maken.

Neonlight schreef:Was het maar waar cile205. Als je paard in Belgie staat ben je verplicht hem ook in Belgie te registreren, a de hoofdprijs.
Nagyl, het gaat hier om de belgische registratie. Het maakt niet uit wie hem chipped, als je hem maar in Belgie ook registreerd.
YWC schreef:
cile205 schreef:YWC schreef:
En als ik haar gewoon in Nederland chip en wel in Nederland gestald zou staan, maar enkel ook in Belgie wedstrijden rijdt hoeft ze toch niet in Belgie geregistreerd te zijn?
cile205 schreef:Aaah jaja, dus zowieso volle mep voor mij, ik ontkom er gewoon niet aan eigelijk, maar ja dan denk ik weer, hoe kan er in godsnaam bewezen worden op welke stal in NL of Be ik sta in dit grensgebied.
YWC schreef:cile205 schreef:Aaah jaja, dus zowieso volle mep voor mij, ik ontkom er gewoon niet aan eigelijk, maar ja dan denk ik weer, hoe kan er in godsnaam bewezen worden op welke stal in NL of Be ik sta in dit grensgebied.
Ik heb begrepen dat er bij maneges, stalhouderijen etc. controles zullen volgen. Als de gechipte paarden dan de stalhouder niet als sanitair verantwoordelijke geregistreerd hebben, kan die problemen krijgen met zijn uitbatingsvergunning.
Hopelijk loopt het allemaal niet zo'n vaart.
Zelf ben ik ook geen voorstaander van het chippen, maar heb me toch maar in regel gesteld, omdat ik niet het risico wil lopen dat m'n paardjes in beslag worden genomen.
Heb overigens al gehoord, dat men al bezig is met alternatieven voor het chippen... Irisscan of zoiets... Ach, we zien wel. Zal wel weer een manier zijn om ons het geld uit de portemonnee te jagen.
cile205 schreef:Als ik mijn Belgische paard in Nederland chip, en zowel in Nederland als Belgie wedstrijden rijdt, hoef ik toch niet nog iets extra's te doen voor in Belgie?