Apple schreef:Wat is je doel van dit topic Arno? Je start zo'n topic niet voor niets. Welke misstand wil je hiermee aan de kaak stellen? Vooral omdat brandmerken al vanaf 2000 verboden is.
ik zie nog wel paarden uit het buitenland geïmporteerd worden die gebrandmerkt zijn en volgens mij is het op veel plekken nog niet verboden helaas. Indirect werken kopers dus nog mee aan het brandmerken. Het is soms zelfs een teken dat een paard van een bijzondere stal afkomstig zou zijn. Bij mijn paard had de ranch die de paarden fokte het in overweging om paarden te brandmerken. Ik heb tegen de fokker gezegd dat ik mijn paard niet gekocht zou hebben als hij gebrandmerkt was. Ondanks dat ik tot over mijn oren verliefd was op het paard. Ik vind het een naar gebeuren waar ik geen reden voor kan vinden hier in Nederland. Een paard is bijzonder om wie hij is en niet om het brandmerk wat hij draagt. Een paard met brandmerk functioneert als reclamebord voor een fokker die dan toevallig de persoon is geweest die hengst en merrie samengebracht heeft. Ik vraag me af of deze motivatie voldoende is om een dier een gloeiend ijzer op z'n vel te drukken.
(Apple, ik weet niet wat Arno's doel is, in zijn profiel kijk krijg ik er wel een idee van

P.S. Na het plaatsen van dit bericht kwam het laatste bericht van Arno en ik laat de reactie toch maar staan en het slotjes maken als apart verhaal