Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

moeshie schreef:Oja, naar wat de boer op de boerderij waar ik sta me altijd zegt, kan ik jullie zeggen dat veulenvlees niet eetbaar is. Althans, helemaal niet smakelijk is en dus ook niet verkocht wordt. Het is namelijk een en al spier, geen malsheid etc. Ik ben zelf vegetariër dus spreek hier enkel uit wat ik hoor van de boer. (Hij vindt het zo leuk om me af en toe wat boerse wijsheid bij te brengen)
t ging hier over t kopen van een bloedpaard/veulen. Trouwens nu ik er zo aan denk bij mij verderop woont iemand die heeft.had ook een bloedpaard met veulen dat was een dartmoortje met een appaloosa veulen echt mooi dinkie Citaat:Er word 1 buisje bloed per drachtigheid afgetapt.

,, maar echt bedankt allemaal nou maar hopen op een verhaal waar alle waarheid in staat en waardoor de onduidelijkheid weg zal zijn.. denk ook dat op verschillende plekken de paarden ook voor verschillende dingen gebruikt zou worden.. 

Sammie schreef:Op een veulen kun je niet rijden

PrinsesJ schreef:Sammie schreef:Op een veulen kun je niet rijden
ik denk ook met up_to_date bedoelt dat de veulens aan de kleine kant zijn dus ook wanneer ze 3 zijn ongeveer wanneer je mag gaan rijden. ze zal niet bedoelen dat je meteen het zadel erop gooit en meteen gaat rijden.