Verzekering Van Bierum: ervaringen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jennyxx

Re: Verzekering Van Bierum: ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 16:05

Nee dat niet, maar je 'moet' hem wel of euthanaseren of naar de slacht brengen of naar een (officieel) opvangtehuis. Je 'mag' hem dus niet zelf houden.. Nou ja, dat mag wel, maar dan krijg je dus niks uitgekeerd bij blijvende ongeschiktheid.

Dit stond in de mail:

U kunt uw paard op twee manieren verzekeren, namelijk als slachtdier of als gezelschapsdier. In beide gevallen mag u kiezen voor euthanasie, alleen als u dan uw paard had verzekerd als slachtdier brengen wij de gemiste slachtopbrengst in mindering op uw uitkering. Heeft u uw paard verzekerd als gezelschapsdier, dan gebeurt dit niet en zijn de standaard euthanisatiekosten meeverzekerd. Tevens heeft u dan de optie om het paard te plaatsen in een opvangtehuis ( u ontvangt dan gewoon de uitkering). Het is helaas niet mogelijk om het paard terug te kopen. Wij hebben namelijk gemerkt dat daar toch mensen misbruik van maken en het paard weer in het "verkoopcircuit" komt, waardoor het paard nogmaals alle ellende moet doormaken.

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 16:23

Nou ik vind dat alleen maar toe te juichen hoor. Gebeurt volgens mij idd best wel vaak dat er misbruik gemaakt van het terugkopen.
En de optie als gezelschapdier en dan naar een rusthuis vind ik echt niet zo slecht. Mijn andere paard staat ook op een rusthuis en heeft t daar prima hoor....

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 16:51

Klopt. Maar rusthuizen hebben vaak een wachtlijst of zijn vrij duur. En mijn, net overleden, pony heb ik 16 jaar als weide pony gehad. En dat had ik voor geen goud willen missen.. Maar ja, ik had het dus ook niet erg gevonden dat ik het verzekeringsgeld mis zou lopen. Het blijft wel evengoed zonde en andere verzekeringsmaatschappijen hebben dat niet. Maar ja, Van Bierum is wel goedkoper in zijn premie...

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 22:55

Ik schop dit topic even omhoog omdat ik hoop dat er nog meer mensen zijn die hun ervaringen met deze verzekering willen delen. Ik ben er namelijk ook aan het denken om mijn jonge paard de eerste 1 a 2 jaar te verzekeren, en dan lijkt me dit een goede optie..

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-07 09:34

Ik heb Josie inmiddels verzekerd bij deze verzekering.

Gelukkig heb ik nog geen ervaringen mbt het uitkeren. Josie is toch niet zo'n brokkenpiloot als ik dacht ;o)

Wat ik wel erg prettig vind is de manier waarop je geholpen wordt bij vragen ed. Je hebt telkens contact met één persoon (misschien zit er ook maar eentje, maar goed) en er wordt erg snel en goed gereageerd op mails ed.

Eigenlijk had er bij mij een inspecteur langs moeten komen, maar wegens capaciteitsproblemen is die nog niet geweest. Ik heb het klinisch keuringsrapport van Josie naar ze gemaild ook al was dat ivm de verzekeringswaarde niet nodig. Wellicht is dat voldoende of komt de inspecteur toch nog eens kijken. Dat hoor ik nog wel.

Ik betaal ongeveer 55,- per kwartaal.

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 09:46

@Maanling: voor hoeveel heb jij je paard verzekerd? En welk pakket? Ik betaal namelijk 120 euro per kwartaal...

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 09:49

Ik betaal ruim 400 euro per jaar en dan heb ik het meest uitgebreide pakket.....

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 10:29

Esther28 schreef:
Ik betaal ruim 400 euro per jaar en dan heb ik het meest uitgebreide pakket.....

En wat is de verzekerde waarde van het paard? het maakt nogal wat uit of je je paard voor 2000 euro verzekerd of voor 10.000 euro.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-07 10:33

Daar moet ik over nadenken en kan ik dadelijk in de pauze wel ff checken (eet altijd thuis tussen de middag).

De verzekeringswaarde weet ik uit mijn hoofd: 2000 euro. En dan met ziektenkosten erbij. En verder niets.

Dus dat is 4% van 2000,- is 80 euro. Plus 110,- ziektenkosten is 190,- per jaar. Dus zo'n 16 euro per maand = ong 55 euro per kwartaal (komen dan nog wat adminkosten bij enzo)

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 11:20

ja zoiets wil ik dus ook... het gaat mij vooral om de ziektenkosten voor de eerste 2 jaar vanaf dat ze 3 is ofzo, jong peerd Knipoog tot ik een eigen potje heb waar ik écht mee uit de voeten kan. Lijkt me zo'n nachtmerrie dat je paard een koliekoperatie oid moet hebben en je kunt het eigenlijk niet helemaal betalen. Zal dan qua bedrag denk ik ong. op hetzelfde bedrag uitkomen als jij Maanling. Het klinkt iig goed Lachen

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 12:16

Mijn veulen zit nu dus al met een kreupel pootje, ik hoop dat t in de toekomst niet zo blijft gaan. Maar we zijn inmiddels 3 weken pijnstillers en ontstekingsremmers en 3 foto's verder, zonder verzekering.

Ik zit erover te denken om hem de komende 3 of 4 jaar te verzekeren, omdat hij dan in de opfok gaat, en daar zal hij waarschijnlijk ook niet zonder kleerscheuren uitkomen.

Iemand een veulen verzekerd bij Bierum? Ik las nl. dat er voor jonge paarden/veulens aparte tarieven gelden!

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 12:18

ikke schreef:
Esther28 schreef:

En wat is de verzekerde waarde van het paard? het maakt nogal wat uit of je je paard voor 2000 euro verzekerd of voor 10.000 euro.

3900

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 23:44

Ik heb mijn paardje maar tot 1000euro verzekerd, en betaal dus 150euro per jaar. De ziektekostenvergoeding is voor mij het belangrijkste, en ik moet zeggen, de premie heb ik er in de jaren dat ik verzekerd ben (2,5jaar) al dik uit!
Ik ben dus heel blij met deze verzekering Haha!

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 11:02

haha ik had binnen een maand al een deel van mijn jaarpremie dr uit...Paard was in de sloot gelazerd en moest onderzocht worden en een aantal prikkies krijgen....dus mij hoor je ook tot nu toe niet klagen hoor...

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 16:35

Ik schop dit topic even omhoog.. Ik zit namelijk heel erg te twijfelen tussen van Bierum/Agriver of Equinerisk. v. Bierum heeft voor mij ontzettend veel voordelen, lage premie, duidelijkheid. Het enige grote nadeel is dat je je paard niet zelf kan houden, of je krijgt niks uitgekeerd. Volgens mij is het bij Equinerisk zo dat je wel uitgekeerd krijgt, maar je paard "terugkoopt" voor een symbolisch bedrag. Ik ben erg in dubio, en wacht nog even het antwoord van van Bierum af.