Bod maken op paard van 20

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Brammetje16

Re: Bod maken op paard van 20

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 15:06

die mensen zijn niet helemaal goed bij hun hoofd nee.
ik zou het iig niet doen gewoon lekker verder zoeken, en staan genoeg andere leuke paarden als je even goed zoekt. niet het eerste de beste paard nemen.

Nagyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 07:20

Euh waarom krijg je het paard niet voor niks. Omdat je het beestje neem ik aan een goed tehuis kan geven, waar het nog lekker rond kan tuffelen en wat gereden kan worden. En anders niet meer dan de slachtprijs. Ik duim voor je.

Ja, ik heb 3 jaar geleden ook een paard voor niks gekregen. Toen was hij 14 jaar oud, een hengst. Super braaf en rijdt super lekker, gewoon een lot uit de loterij. Het enige wat ik heb moeten betalen is de passier dresseurzadel wat bij zijn spullen zat. De rest allemaal voor niks erbij. De eigenaren deden helemaal niks met hem. En dat vonden ze jammer. Dus deden ze hem via een kennis voor niks weg.Ik ben toen naar hem gaan kijken, en dacht dat wil ik wel zien een paard voor niks. Dat zal wel wat zijn. Ja het was zeker wat... een prachtig arabiertje. gewoon schitterend. Ben toen helemaal verliefd geworden. Nu rijden we endurance. Heerlijk. Haha!

Succes!

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 10:54

1natascha schreef:
Bedankt voor de tips ik heb idd besloten hier niet mee door te gaan, ze was het met 500,- ook absoluut niet mee-eens ze had eerder 1400 in gedachte (zonder zadel) dus het verhaal houd echt dan op..

Wat??? 1400 euro voor zo'n oud paard met gebreken?? Die zijn echt gek hoor!
Goed dat je het niet doet. Er zijn voor 1400 euro zat leuke dieren te koop die wel gezond zijn. Laatst zag ik een Leuke E pony te koop die een peesblessure had gehad (wel genezen, maar ze durfte er niet meer fanatiek de sport mee in) voor een leuke prijs. Daar heb je dan veel meer plezier van.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 13:43

jeetje die mensen zijn gek: een kreupel niet meer interessant voor de fok en 20 jaar oud paard voor dat geld willen verkopen vind ik ronduit onbeschoft. wel sneu voor het paard. Maar heel slim dat je het niet hebt gedaan. slachtprijs of gratis was redelijk geweest.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 15:39

Ten eerste heel sneu voor dat paard dat ze hem nog willen verkopen. Gun dat dier zn oude dag. Wat zielig.
En ten tweede is hij niks waard, alleen de slachtprijs. Belachelijk.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 22:34

1400 euro? my god, wat denken ze dat het is, salinero? Nagelbijten / Gniffelenvorige zomer nog een leuk paard met een leerling gekocht.
merrie, 15 jaar oud, KWPN met papier en L2 dressuur. Had alleen last van stof allergie, maar dit kon met nat hooi worden opgelost.
hebben er 1000 euro voor betaald en beestje loopt gewoon lekker en is op af en toe een kuchje super gezond.

Zoiets kun je beter zoeken denk ik Ja

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 22:46

1natascha schreef:
paard heeft wel goede papieren, doel is rustige buitenritjes te maken, paard komt op weiland te staan..bedankt voor jullie reacties, en allemaal met elkaar eens:)

Maar aan papieren heb je geen reed want fokken kan je er niet mee.
Dus wel of niet papier goed of slecht papier doet er niets toe en heeft dus geen enkele meerwaarde.
Zelf zou ik hem ook niet kopen.

Reden: je hebt zat jongere gezondere paardjes te koop voor recreatief gebruik voor een vriendelijk prijsje.
Als je echt een gezelschapspaardje zoekt zou ik zoiets overwegen, maar dan niet voor geld, maar in ruil voor een goed tehuis!

EDIT: ik lees 1400 euro..??? man daar kan je 3 van zulke paarden voor kopen!

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 22:59

Je vindt vast nog wel iets anders/beters.

Ik heb sinds kort mijn sjieke, elfjarige kwpn-ruin gratis en voor niks in bruikleen gegeven.
We kijken hoe het gaat (met voor duizenden euro's aan spullen).
Ruin heeft wedstrijden gelopen en heeft een gebrek: hij heeft cornage.
Dit stoort de nieuwe ruiter helemaal niet; krijgt hij er last van dan laat ik hem opereren.

Ik had heel weinig tijd en vond het moeilijk om hem te verkopen.
Hij heeft drie jaar lang maar heel weinig gedaan.
Hij is slechts twee seizoenen uitgebracht en is L1 met winstpunten.
Ik ben heel blij dat hij een goed thuis heeft en lekker elke dag in de wei staat.
Als je het paard verkoopt weet je toch niet wat ze met hem doen; bevalt het niet dan heb je niks meer te zeggen. Ik wilde niet dat hij ergens op een manege gestald zou worden, waar hij een uurtje per dag mag lopen en zich verder verveelt. Nu staat hij lekker elke dag met vriendjes op de wei, de nieuwe ruiter mag doen en laten wat hij wil, maar mag hem niet zonder mijn toestemming verkopen.

Mijn verhaal klinkt heel anders dan het jouwe.
Maar er zijn zeker mensen die blij zijn als hun paard het goede nieuwe thuis krijgt dat het verdiend.

Ik voel mij verantwoordelijk voor mijn paard; hij heeft mij een aantal jaren heel veel gegeven en is mijn beste vriend. Door gezinsuitbreiding heb ik minder tijd voor hem, maar dan is het mijn verantwoordelijkheid om zorg te dragen voor een goed nieuw thuis.
Paard gelukkig; baas gelukkig; het geld als ik heb verkocht zou hebben en niet zou weten hoe het met hem gaat zou mij echt niet gelukkig maken.

Te zien dat hij lekker plezier heeft met een ruiter die heel trots is op zijn prachtige nieuwe paard, maakt mij dat wel!

Succes met het vinden van een fijn paard!

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 23:05

Inderdaad.
ZO had ik ook een E pony staan die alleen recreatief bereden kon worden.
Mijn idee was ook om hem gratis in "bruikleen" te geven.

Naar een leuk ruitertje die een beetje wil tuttelen en af en toe lekker wil hobbelen, maar niet op wedstrijd niveau!
Hij was destijds 8 jaar oud.