Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Omdat er dan ook altijd nog makkelijk een bij kan, en ik dus geen paard wil wat straks niet meer met tussenschot kan staan
Leetjuhh schreef:Ik vroeg me af hoe jullie tegenover een enkel paard in een tweepaardstrailer zonder tussenschot staan. Wel of geen probleem. Zo ja of nee, graag argumenten waarom!

MSQuincyTE schreef:Leetjuhh schreef:Ik vroeg me af hoe jullie tegenover een enkel paard in een tweepaardstrailer zonder tussenschot staan. Wel of geen probleem. Zo ja of nee, graag argumenten waarom!
Koop dan een 1 1/2 paards trailer
Citaat:1 paard in een 2 paards trailer MET tussenschot, vraagt naar mijn idee ook stuurmanskunsten. De trailer is dan aan 1 kant meer beladen als aan de andere kant, met bochten nemen, zal de trailer dan ook sneller die kant op hellen.

Leetjuhh schreef:Ik heb de paarden nog niet vervoerd...verhuizing is uitgesteld. Ik weet zeker dat mijn schimmel (1.52 hoog) absoluut geen problemen heeft om zonder tussenschot in een ruime tweepaards trailer te staan. Ik rij erg voorzichtig en ik merk dat als ik stil sta, dat hij ongeduldig wordt. Als we rijden hoor ik hem niet en twijfel ik af en toe wel eens of hij echt wel in de trailer staat.
Mijn andere paard weet ik dus niet. Ik ga 4 september naar een osteopaat met hem en dan neem ik de proef op de som en zet hem in de tweepaardstrailer. Ik denk dat het geen problemen op gaat leveren. Ik heb contact gehad met zijn vorige eigenaresse en die vertelde mij dat het geen problemen zou geven om hem zo te vervoeren. Paard is alle gewend...we zullen dus zien...wel fijn om jullie reacties te lezen hoor! Is toch altijd spannend! Ik hou jullie op de hoogte, als ik 4 september geweest ben.

ikke schreef:Overigens was het in het verleden zo dat je paarden NIET zonder tussenschot mocht vervoeren als er ijzers onder (één van de) paarden zaten. Ik zal eens kijken of dat nog steeds zo is, die wetgeving is wel veranderd.
CCCCorine schreef:ikke schreef:Overigens was het in het verleden zo dat je paarden NIET zonder tussenschot mocht vervoeren als er ijzers onder (één van de) paarden zaten. Ik zal eens kijken of dat nog steeds zo is, die wetgeving is wel veranderd.
Wat was/is hier de reden van? En hoe zou het dan zitten met 1 3/4 trailers? Mijn trailer is bijna net zo breed als een tweepaards, maar wel ingericht op het vervoer van 1 paard of bijvoorbeeld merrie met veulen. Ook hebben we er weleens 2 shets in gehad.
ikke schreef:Geen idee wat de reden was, waarschijnlijk risico op verwonding. Ik heb die wetgeving niet verzonnen, hoor.

Stellabella schreef:Dit is een ouder topic, maar het lijkt mij nuttiger om hierin verder te gaan dan een nieuw te beginnen...
Aan de mensen die hun paard zonder tussenschot vervoeren in een 2-paardstrailer : hoe maken jullie het paard dan vast?
- enkel links vastklikken met rubber/touw/ketting? - waardoor het paard zich wellicht schuin gaat zetten (of ben ik fout?)
- of links en rechts waardoor het paard in het midden van de trailer staat
Zijn er mensen die een alternatieve opstelling van het schot toepassen? Waardoor het paard bv. schuin op de rijrichting vervoerd wordt?