bovendien, met 2 paarden op de kar vind ik het ook geen fijn idee dat ze los staan.
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Het kan best, behalve als je er 1tje hebt die alles eng vind natuurlijk, dan is het gevaarlijk.. Als je hele stukken moet rijden zou ik m echter wel vast zetten. Wij hebben ze in de vrachtwagen altijd vast staan, maar dit is omdat ze anders met de kop onder de stangen door gaan, en dan krijg je echt gevaarlijke situaties.

Zammie schreef:Tja, wat dacht je. Gewoon los erin zetten en hopen dat ie braaf blijft staan. Grote kans dat ie dan met z'n koppie naar buiten kijkt als je op plaats van bestemming bent gekomen, of nog erger
sdi schreef:Die van ons, staat sinds kort standaard los in de 1,5 paard trailer. Paard is 1,77m hoog en kan eigenlijk geen kant uit. Hebben hem nu 5x meegehad, waarvan de 1e 4 keer vastgezet met halstertouw. De eerste 5 minuten is er niets aan de hand, dan gaat meneer proberen zich los te trekken met gevolg stampen/ schrapen etc. Als dit gelukt is, staat ie net zo rustig als het maar kan. Iedere keer constateerde ik bij aankomst op bestemming dat meneer met zijn hoeven/gebit het touw had losgemaakt.
Laatste keer dus maar niet vastgezet en toen eigenlijk helemaal geen problemen gehad.

Jolienn schreef:En ook als je je paard vast zet, kan hij door het voordeurtje naar boven, dit heb ik zelf mee gemaakt met onze Jazz... Dus om dat als argument te geven dat je m vast moet zetten omdat ie anders wel eens door t voordeurtje naar buiten zou kunnen komen.. Bull-oliebol..
Als je goed had gelezen had je gelezen dat di ter illustratie was dat een paard tot veel meer in staat is dan wij denken. Dus ook als je denkt dat een paard zich niet kan omdraaien in de trailer: dat kan hij echt wel! En ongeacht of hij los of vast zit: als hij wil komt hij ook gewoon door een deurtje naar buiten.