SPOEDvakantie hoe doen julie dat met de verzorging van je pa

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xtostarlight

Re: SPOEDvakantie hoe doen julie dat met de verzorging van je pa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 10:18

Het beste voor jou zou zijn denk ik, toch de sleutel aan een goede kennis, of een vriendin die toch niet op vakantie is geven. Collegaatje? Klasgenootje? Ouders? Dat ze iig aandacht krijgt en evt gelongeerd wordt ofzo als mensen niet kunnen rijden.
Als dat niet kan is verplaatsen een 2e optie, maar lijkt me dat het heel wat stress voor het paard meebrengt, zeker omdat ze dan ook haar vaste baasje niet ziet.

japielover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-07 10:28

we hebben waarschijnlijk een oplossing of een goeie vriend van me doet het maar dan moet hij thuis blijven van zijn vakantie, of ik blijf thuis gaan ouders maar alleen, of hij gaat naar een pension stal waar hij terecht kan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 10:59

japielover schreef:
ik weet niet of het hier goed staat hoor maar het is eigenlijk een soort spoed vraag

ik heb dus net te horen gekregen dat wij zondag aanstaande al op vakantie gaan zomaar plotsling uit het niets... maar nu heb ik dus geen iedee wie mijn shet kan gaan verzorgen..
hij staat bij een bouwterein en je hebt dus een sleutel nodig om naar de stal tekunnen maar ik durg die niet zo goed te geve aan gezien en nogal wat daar is ingebroken....
hoe doen julie dat brengen jullie je paard ergens heen of huren jullie toch iemand in om dat aan stal te komen doen vraag je vrienden of???
het enige wat er moet gebreuren is dat zijn exceem deken goed gelegd word en dat hij word gevoerd verder heeft hij ook is 2 weekjes vakantie.

groetjes valerie

hey ik ken het probleem.
daarom heb ik de oude eigennaar gebewlt of ik der 1 weekje daar mocht stallen en dat wass gelukkig geen probleem.

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 11:00

meestal zijn er wel mensen die thuis achterblijven en die verzorgen ze dan, een vriendin rijdt erop.. anders ga ik niet op vakantie als er niemand thuis blijft

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 11:07

Joh, gaapje heeft je twee keer een super aanbod gedaan, maak er gebruik van!

gaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 11:12

ja ik help der graag hoor maar ze moet wel willen

japielover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-07 12:15

gaapje schreef:

nou zo als ik al eerder schreef weet ik uit verleden dat mijn pony op een andere stal niet wil eten... waarom weet ik ook niet.
en als ik haar op die stal zet waar ik naar toe gebelt heb mag dat voor 10euro per week omdat ik der stage heb gelopen Haha!

gaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 12:19

oke jij moet doen wat je het beste lijkt.
bij ons is het 12,50 in de week.
en ik zei al ik weet niet waar hij staat maar ik wil ook wel helpen en dat hij op zijn eigen plekje blijft staan.

nathalie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 15:29

gaapje schreef:
oke jij moet doen wat je het beste lijkt.
bij ons is het 12,50 in de week.
en ik zei al ik weet niet waar hij staat maar ik wil ook wel helpen en dat hij op zijn eigen plekje blijft staan.

nou! waar wacht je op?

maar als ik het even goed samenvat:
- pony moet op eigen plek blijven staan omdat ie niet eet op andere stal
-maar je wilt ook niet de sleutel geven aan iemand om bij depony te komen

eh dan is de enige oplossing niet op vakantie gaan Clown
ja sorry voor deze rare opmerking maar er zijn hier mensen die je heel goed willen helpen en je bent niet zo flexibel (niet banketstaaf bedoeld ofzo)

groetjes nathalie

romatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 16:08

En anders thuis blijven? Daarom ga ik ook nooit op vakantie Clown .. Maar wil jouw vriend zijn vakantie afzeggen om op jouw pony te passen zodat jij op vakantie kan gaan? Dat is dan wel een échte vriend!

gaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 16:33

ja ik heb het aan geboden hoor.
woon in dezelfd stad en geen werk de kids zitten nog op school heb eigen auto.
of ze kan hem bij mijn shet zetten.
maar ik ga niet langer aan bieden graag of niet .
en anders zijn er genoeg die wat hulp kunnen gebruiken in de vakantie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 17:15

hoi het is wel.
je wilt op vakantie maar ken je ponny niet kwijt ik lees veel aanbod.
zou als ik jou was echt gaan nadenken of je wel op vakantie wilt gaan.
kijk ik heb ook lang zitte peikeren waar ik mijn paard heen moet brengen.
zit op een manege maar ho maar als ik weg ben dat die daar nog staat.
ik ben heel verzichtig met mijn paar en heb gelijk de oude eigenaren gebelt of die een weekje heen mag .
staan ook andere paarden.
maar denk der is goed overnaar want snap wel dat je de sleutel niet wilt geven van je wei stal)
maar je zou toch iets moete

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 21:42

japielover schreef:
gaapje schreef:

nou zo als ik al eerder schreef weet ik uit verleden dat mijn pony op een andere stal niet wil eten... waarom weet ik ook niet.
en als ik haar op die stal zet waar ik naar toe gebelt heb mag dat voor 10euro per week omdat ik der stage heb gelopen Haha!

Maar op een andere stal wil ze toch niet eten?

japielover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-07 21:52

en als ik haar op die stal zet waar ik naar toe gebelt heb mag dat voor 10euro per week omdat ik der stage heb gelopen Haha![/quote]

Maar op een andere stal wil ze toch niet eten?[/quote]

nee idd dus daar denk ik ook nog hard over na
me vriend die bood al aan om niet op vakantie tegaan met zijn ouders en met ons niet...
en dan gaan we een weekje met pony naar texel als ik der namelijk ben dan eet hij wel gewoon maar anders wil hij het niet dus ik los het zo op..

ik wil op zich de sleutel wel uit lenen maar niet aan een vreemd iemand die zeg maar nog echt een king is als ze 17/18 of ouder zijn zie ik er niet zo een probleem van in...
als die vriend het niet had aan geboden had ik het zeker aan gaapje gevaagd ook heel erg bedankt dat je me wilde helpen als het als nog niet door gaat hoor je zeer zeker van me maar laat hem dan wel op eigen land staan...

groetjes valerie

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 22:05

Ik heb ook zo'n paard waarvan gezegd werd dat ze niet wou eten als ze in een andere omgeving kwam. Toen ik het paard dus ophaalde (haar baas was overleden en ze is dus met pensioen bij ons), kreeg ik de waarschuwing ook mee.
Afijn, het paard is bij ons gekomen, in de wei gezet, bij de andere paarden en wat denk je dat het eerste is wat ze deed?

japielover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-07 07:48

Diablo schreef:
Ik heb ook zo'n paard waarvan gezegd werd dat ze niet wou eten als ze in een andere omgeving kwam. Toen ik het paard dus ophaalde (haar baas was overleden en ze is dus met pensioen bij ons), kreeg ik de waarschuwing ook mee.
Afijn, het paard is bij ons gekomen, in de wei gezet, bij de andere paarden en wat denk je dat het eerste is wat ze deed?

dat kan maar ik heb de mijne al van veulen en we hebben het al vaak geprobeerd maar hij eet gewoon niet. als ik weg ben zelf thuis eet hij de eerste 2 dage wijnig tot niks

Chikiboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 07:56

Nou bij mij is t simpel !

Of ik heb de oplossing voor mijn dieren of ik ga gewoon niet weg !

En als ik je verhaal zo lees vraag ik me af of je wel zo op vakantie zou gaan...want met wat je allemaal vertelt zou ik geen moment rust kennen.
Misschien heb je gewoon geen zin om te vertrekken en kan je daarom geen beslissing nemen en wil je de hulp van de anderen niet...

Denk er nog maar eens goed over na wat je nou eigenlijk wilt...enne thuisblijven zonder pa en ma...dat kan best leuk worden Haha!

Eva

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 08:01

gaapje schreef:
ja ik heb het aan geboden hoor.
woon in dezelfd stad en geen werk de kids zitten nog op school heb eigen auto.
of ze kan hem bij mijn shet zetten.
maar ik ga niet langer aan bieden graag of niet .
en anders zijn er genoeg die wat hulp kunnen gebruiken in de vakantie

Vreemd idd dat TS absoluut niet flexibel is!

Als je een verzorgpaard/pony hebt kan je dus niet ad-hoc beslissen om "lekker" op vakantie te gaan! Is hetzelfde als met een baan hebben: je hebt een verantwoording op je genomen in dus kan je niet op vakantie.

Als je dan een aanbod om vreemde redenen afslaat moet je maar op de blaren blijven zitten en thuis blijven!

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 08:59

japielover schreef:
Diablo schreef:

dat kan maar ik heb de mijne al van veulen en we hebben het al vaak geprobeerd maar hij eet gewoon niet. als ik weg ben zelf thuis eet hij de eerste 2 dage wijnig tot niks

Zit jij de hele dag bij je pony dan? Hoe kan dat dier nou weten of jij wel of niet thuis bent....ik geloof echt dat ze op een gegeven moment wel gaat eten hoor, een paard heeft wel wat anders aan zijn hoofd dan de hele dag aan jou denken.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 09:16

er zijn een heleboel toestekende handjes gezien in dit topic.......

en ik snap TS niet, gooi dat dier die twee weken op het land bij een van de bokkers die het hier heeft aangeboden.......

en wat, dan eet ie een daggie niet Hyper!

japielover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-07 10:19

KiWiKo schreef:
er zijn een heleboel toestekende handjes gezien in dit topic.......

en ik snap TS niet, gooi dat dier die twee weken op het land bij een van de bokkers die het hier heeft aangeboden.......

en wat, dan eet ie een daggie niet Hyper!

nou wel meer dan een dag je niet maar wat ik niet snap jullie vuren nu van alles op mij af terwijl ik al gezegt heb dat ik niet ga of dat een vriend van mij voor hem thuis blijft omdat hij toch geen zin had om op vakantie tegaan.
ik heb ook gezegt dat ik het erg waardeer van gaapje en dat als ik uit eindelijk in nood zou komen tezitten ik zeker contact met haar op zou nemen aan gezien ik er voor gekozen heb het aan me vriend over telaten de verzorgen omdat ik weet dat hij niet vergeet dingen op slot tedoen en ook zeker de sleutel niet kwijt zal raken. en hij zou mij bellen als er wat was dan zou ik gelijk naar huis vertrekken met de trein... dus

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 10:22

mijn paard kreeg 3 dagen voor ik op vacantie zou gaan een ernstige koliekaanval, is hij snachts aan geopereerd............ Ik kon toch op vacantie omdat ik met de kliniek af had gesproken dat hij daar kon blijven tot ik terug kwam...........

en ik ben met een gerust hart op vakantie gegaan, omdat mijn paard , welliswaar ziek, de beste zorg had, met de meeste kennis.......

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 12:58

Hier bij ons thuis staan paarden van andere mensen bij mijn paarden in de wei. we zorgen met elkaar voor elkaars paarden en als iemand op vakantie gaat, of ziek is, kunnen en willen de anderen dat opvangen.
Ik ga zelf zelden langer dan een week weg... Liever een weekendje of zo.

Ik lees net dat je nu al een vriend gevraagd hebt, maar anders had ik inderdaad de pony weggebracht naar een logeeradres.

nathalie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 12:59

mpu weet nog wel een oplossing : wat als je nou de ticket gewoon op mijn naam zet Haha! dan is het probleem ook opgelost ik ofeer me graag voor je op hoor Pling Cool

weet je wat k pak me koffer vast in

japielover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-07 15:46

nathalie25 schreef:
mpu weet nog wel een oplossing : wat als je nou de ticket gewoon op mijn naam zet Haha! dan is het probleem ook opgelost ik ofeer me graag voor je op hoor Pling Cool

weet je wat k pak me koffer vast in

haha ja sorry meis we kunne hem niet meer op andere naam zette:P enne met mijn ouders wil jij ook niet in 1 apartement zitte hoor:P haha