Rare gang van zaken (keuring)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kit_for_ever

Re: Rare gang van zaken (keuring)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 14:08

Je hebt het heel goed gedaan! Je hoeft hier echt niet rouwig om te zijn hoor! Misschien wel jammer van het paard, maar het zou nog minder geweest zijn als je t paard had gekocht en hij zou niet gezond zijn achteraf of wat dan ook. Zo als al eerder gezegd, geen hand voor maar een land vol!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 14:11

als verkopers zo raar doen, is er wat mis aan het verhaal of het paard.

zowiezo moet je zelf je dierenarts kiezen, bel er dan een die wat verder van hun vandaan woont, of een goede kliniek.

en laat m alsjeblieft ook rontchenologisch keuren als je een paard koopt,
anders kun je er achteraf bekaaid afkomen

Chariklia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 08:59

Hai,
bedankt voor je vriendelijke woorden over mij en mijn stal. Lachen
Wij proberen altijd het beste baasje te vinden voor onze verkooppaarden en bovenstaande zal ook nooit zijn gebeurt als het paard bij ons gebleven was!
ben benieuwd welk paard dit is?
Heb 1x in conflict gezeten met iemand en dat ging over het paard Major M.
Mensen die mij ook heel erg benadeelt hebben.
Dit paard is overigens door mijn veearts gekeurd (overdag) en niet goedgekeurd.
Vervolgens hebben de eigenaren hem direct terug naar huis gehaald om hem maar door hun eigen arts te laten keuren. Heb nooit meer iets van hun gehoord en heb de gemaakte trainingskosten én de keuringskosten nooit van hun terug gehad.
Groeten,

Talitha Bakker
The Shah Arabians
Harderwijk

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 17:42

Emio schreef:
@Gomir: Je hebt een pb!

@anneliesdj: Paard stond in Harderwijk gestald bij The Shah Arabians die hem aan het inrijden waren. Overigens hadden de eigenaren hun 5 jarige arabische merrie hier ook gestald die ook in de verkoop stond.
Zij is overigens wel verkocht, heb die kopers ook nog wel gezien toen ik daar was, maar toendertijd had ik nergens mijn vraagtekens bij dus ook geen praatje aan gegaan.
Wat ik wel begrepen heb, is dat die merrie ook gekeurd is (maar zij was niet plotseling van Harderwijk naar Den Helder verhuisd) met de as kopers erbij alleen de eigenaar van het paard was er toen niet bij.

Dit alles doet me nog eens extra bevestigen dat er iets niet in orde is/was met het paard wat ik wilde kopen.
De merrie was namelijk verkocht, maar ivm vakantie van de nieuwe eigenaren bleef zij op die stal staan tot 10 juli. Dit was geen enkel probleem qua stallingskosten...

Verhaal klopt gewoon van geen kant.
Vind het jammer van het paard, maar ga gewoon verder opzoek naar een ander leuk paardje.

Misschien allemaal heel lang geleden en heb je inmiddels hopelijk een nieuw paardje gevonden? Ik wil toch even reageren aangezien ik de andere kant van het verhaal ken. Ik ben namelijk die andere koper geweest (van de merrie). Geloof mij, misschien is de communicatie niet goed en uiteindelijk zelfs heel vervelend verlopen tussen jullie, maar dit zijn echt mensen die om hun paarden geven! De reden dat mijn merrie niet verhuisd is naar Den Helder is omdat ik haar toen al had gekocht, maar zelf nog twee weken op vakantie ging en haar pas later ben gaan ophalen. Maw ik heb toen het stalgeld betaald! De reden dat het hengstje is verplaatst heeft een andere reden, dat lag meer aan het feit dat er een comflict was ontstaan tussen de stal en de verkopers (lijkt me niet chique om hier in detail op in te gaan). Wat ik wel weet is dat ze eerst wel een goed gevoel, maar later dus geen goed gevoel er bij hadden. Ik heb begrepen dat er wat dingen zijn voorgevallen waardoor ze hem niet meer aan je wilde verkopen. Dat kan. Paardje heeft nu een nieuwe eigenaar die ik via hen ook heb leren kennen en het gaat heel goed met hem. Ik heb nog altijd contact met de vorige eigenaren, ze zijn al een aantal keer langs gekomen (en hebben daarbij het hele land moeten doorkruisen) en ik ben ook 1 keer bij hen geweest om haar vader te zien. Lijkt me toch wel getuigen van een betrokkenheid die ik zelden heb gezien...
Jammer dat het allemaal zo gelopen is, maar moest het echt even kwijt...

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 23:21

Aangezien dit topic behoorlijk oud is sluit ik deze. Wanneer je een toevoeging hebt kan je natuurlijk ook de persoon een PB sturen.