Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

squid schreef:Even gewoon uit nieuwsgierigheid...stop je helemaal met de paardensport? In je profiel meen ik te begrijpen dat je meerdere paarden hebt?!

Merilyn schreef:Nog even een vraagje: als ik de kale stalhuur betaal, mag hij de stal dan wel bezetten met een ander paard?
susie1981 schreef:Merilyn schreef:Nog even een vraagje: als ik de kale stalhuur betaal, mag hij de stal dan wel bezetten met een ander paard?
Officieel niet, als jij die maand betaald

Juin schreef:Nee alleen in overleg met jou, jij huurt de box immers nog, daar betaal je ook voor. Je betaald alleen niet de verzorging en het voer en stro.
Je zou kunnen zeggen als hij een ander (pension) paard in de box plaatst, dat de functie van de opzegtermijn vervalt. Er is dan geen inkomsten verlies meer voor de stalhouder, waar de opzegtermijn voor in het leven is geroepen.
In de praktijk werkt het vaak anders.
gewoon mondelinge afspraken! Merilyn schreef:@Mirgino: Ik had al voor 1 juli op moeten zeggen vrees ik, dus ik was blijkbaar (1 hele dag) te laat. Ik moet me aan de regels houden dat wil ik ook, of ik het er nou mee eens ben of niet. Ik had alleen meer menselijkheid van deze man verwacht.
Echter als ik de volle mep moet betalen (kale stalhuur is ook een behoorlijk bedrag!!!!) dan wens ik ook niet dat deze box uberhaubt bezet wordt. Ik ben absoluut niet een kwaaie en betaal altijd netjes, maar ik ga dan wel uit principe op mijn strepen staan.
Ik zeg verder geen kwaad woord over de stalhouder, want hij heeft het prima voor elkaar en staat volledig in zijn recht. Wel vind ik het heel erg jammer dat het zo moet.....
mirgino schreef:ik vind het een beetje zielig om zo op je strepen te staan!
mirgino schreef:[en jij wilt daar terug heen met een paard ,anders als jij niet zou betalen kan hij je niets maken ,hij gaat daar echt geen advokaat voor inhuren.
nu gaat het wel om een hoger bedrag dan wat wij betalen ,maar bij ons is er jaren geleden ook iemand opgestapt die 1 mnd huur achterstand had en de stalhouder kan daar niets aan doen
ze hebben het ook op z`n beloop gelaten.
Merilyn schreef:mirgino schreef:ik vind het een beetje zielig om zo op je strepen te staan!
waarom ben ik zielig? is het verkeerd om dat te doen in deze situatie? Of bedoel je mijn stalhouder?

Citaat:Is deze regel vastgelegd in een contract die door beide partijen ondertekend is en hebben we het hier over een kalendermaand of een maand? Geen contract? Dan heeft de eigenaar geen poot om op te staan en kun je vertrekken wanneer je wilt.
bedankt voor de tips.