Voor mijn papierloze ruin heb ik toendertijd een in mijn ogen eerlijk bedrag betaald. Ik was helemaal vergeten te vragen of er een papier bij zat...toen ik de bewuste vraag wél stelde was het antwoord: 'meisje, als er bij dit paard een papier zou zitten, zou jij hem niet kunnen betalen'.
Nou ja, toen had ik eigenlijk al kunnen weten dat het best wel een goed sportpaard (passende bij mij) zou zijn.
Hij heeft zich uiteindelijk ontwikkeld tot ZZ-licht geklasseerd dressuurpaard maar ja, bij aanschaf krijg je die garantie er nooit en te nimmer bij natuurlijk.
Als ik toen al de kennis en kunde van paarden zou hebben die ik nu ook heb...zou ik hem zó weer kopen.
Diverse mensen hebben mij tijdens concoursen vragen gesteld als: wat voor bloed heeft hij? Steevast antwoord: rood.
Werd er een beetje knorrig van eerlijk gezegd maar toch kan ik de vraag wel begrijpen en tegenwoordig stel ik die vraag zelf ook regelmatig
Je moet er gewoon voor betalen wat jíj vindt dat het paard waard is. Gaat de verkopende partij niet akkoord...jammer dan, dan heeft het gewoon niet zo moeten zijn...