Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Sannie1980 schreef:Ik zou het echt niet doen. Ook al heb je nog 3 andere wielen, de trailer ligt toch anders op de weg. En met een levend dier erin...no way![]()
Kan de dealer nog zoveel beweren, maar er zal maar net wel wat fout gaan.

KarinvdM schreef:Mijn vraag is voor mensen met een 2-paardstrailer zonder reservewiel.
Volgens de dealer van mijn trailer kan je "gewoon" verder rijden. Je trailer heeft immers 4 wielen en het lekke en niet meer volle wiel raakt niet meer continue de grond. Met de overige 3 wielen kan je prima naar huis. De lekke band zal af en toe nog wel het asfalt raken en soms even meedraaien, maar verder is het geen probleem.
Ik zou hiermee niet van Groningen naar Maastricht rijden, maar naar huis vanaf een regionaal concours, met aangepaste rijstijl moet geen probleem zijn.
mirgino schreef:ik vind die spuitbus met pur-schuimwel een goed idee
![]()
ik ga van de week gelijk ff zo`n fles halenik nogal regelmatig naar Gelderland met de trailer in m`n uppie
juval schreef:zo'n spuitbus lijkt me inderdaad ook wel handig in dit soort situaties... kan dat gewoon op alle soorten banden gebruikt worden?? waar koop je dat spul?
Valina schreef:Bij mij ligt het achterin de auto op de plaats van het reservewiel.
Wij hebben het in meerdere auto's zitten en dat zijn allemaal verschillende merken en verschillende banden, dus ja, dat kan op alle soorten banden lijkt mij.
Voor de zekerheid maar even vragen bij de dealer/garage.
Valina schreef:mirgino schreef:ik vind die spuitbus met pur-schuimwel een goed idee
![]()
ik ga van de week gelijk ff zo`n fles halenik nogal regelmatig naar Gelderland met de trailer in m`n uppie
Het IS GEEN purschuim he!
Dat is de voorstelling die ik mezelf erbij maak, hihihi![]()
Zeg dus aub niet bij de dealer, "meneer, mag ik een busje purschuim, voor het geval ik een lekke band rij?"
Want dan kan ik je verzekeren dat hij blauw ligt van het lachen, hahaha
tja een vrouw
ikke schreef:Valina schreef:Bij mij ligt het achterin de auto op de plaats van het reservewiel.
Wij hebben het in meerdere auto's zitten en dat zijn allemaal verschillende merken en verschillende banden, dus ja, dat kan op alle soorten banden lijkt mij.
Voor de zekerheid maar even vragen bij de dealer/garage.
Ja, het kan bij elke band, maar realiseer je wel dat je die band daarna weg kunt gooien, reparatie is NIET meer mogelijk!! Denk daar even aan, voordat je tè enthausiast wordt.......
Valina schreef:Precies Yetse, dat je dat even moet melden van die band, want blijkbaar hebben ze meestal alleen maar wielen bij zich van een auto (dus met 4 boutgaten)
Falona schreef:Valina schreef:Precies Yetse, dat je dat even moet melden van die band, want blijkbaar hebben ze meestal alleen maar wielen bij zich van een auto (dus met 4 boutgaten)
Mijn auto heeft toch echt 5 boutgaten net als mijn 2 voorgaande auto's. Mijn auto daar weer voor had er wel maar 4, maar die was ook zeker 10 jaar ouder dan die anderen.
Hoeveel boutgaten een auto heeft is geheel afhankelijk van het merk, type en de leeftijd van de auto en zelfs als het aantal gaten hetzelfde is dan kan de diameter van de bouten nog anders zijn waardoor die wielen niet onderling uitwisselbaar zijn. Ze zullen bij de ANWB toch echt iets meer moeten weten dan dat het om een auto of trailer gaat willen ze de goede band mee kunnen nemen.