Citaat:
Ik vind dit een goede oplossing, aangezien ik dan zeker weet dat het geld niet besteedt wordt voor de eigenaar, maar echt voor het paard zelf en dus de eigenaar dus niet profiteert.
Zowiezo vind ik verzorgen tegen betaling een raar iets.
Aan de ene kant is de bijrijder een hulpje voor jou. Jij hebt niet genoeg tijd voor je paard, ze verleent jou een dienst.
Jij beseft duidelijk niet wat voor kosten een paard met zich mee brengt! Als iemand 30 euro betaald zijn daar bij lange na niet alle kosten mee betaald die er gemaakt worden!
Wat denken jullie? Dat paarden op lucht leven of zoiets? Als je een kleine bijdrage levert verdient de eigenaar daar helemaal niks op.
Pas als je rond de 200 euro betaald zal hij miss wat winst maken. Al zet ik daar nog mijn twijfels bij.
Hoefsmid : 6 x in het jaar: €180 ( ga ik ervan uit dat het dien niet op ijzers staat, Anders is het €350)
DA: Vaccinatie: € 46,80 incl visite DA
Voer: € 822,- ( ga ik uit van 1 zak in de week aan brok en 1 zak muesli in de week dat voer ik gem)
Hooi: €208,- (ga ik uit van 1 baak hooi in de week wat in de winter erg mager is aangezien ik zomers
alleen al voer. Dus in de winter ben al gauw 2 balen nodig)
Stalstrooisel €384 (Ga ik uit van vlas want daar staat de mijne op, stro is goedkoper, maar dan heb je kosten
voor de afvoer van het mest)
Dat is dus jaarlijks €1640,80 is dus
€136 in de maand!
Dan heb ik de aanschaf van het paard zelf niet gerekend. De kosten voor het water wat je kwijt bent. Het licht dat brandt in de stal en in de winter bij de bak. De kosten van accomodatie niet meegerekend (een stal bouwen is niet gratis) De kosten van de overige spullen ook niet.
en dan ga ik er van uit dat het paard helemaal gezond blijft.
Wie bewijst wie nu een dienst dan?