stalling niet betaald en nu?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: stalling niet betaald en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 10:01

chantal1982 schreef:
ik heb dus al tig keer gebeld, maar of hij gaat een paar keer over en dan de voicemail en als ik dan nog een keer bel gelijk de voicemail. Ik heb inmiddels al een bericht op marktplaats geplaatst dat ik op zoek ben naar deze twee pony's, maar dit heeft nog niet veel opgeleverd. Maar ja zonder contract hoef ik volgens mij ook niet bij een incassobureau ofzo aan te kloppen want die doen dan volgens mij niks,

Zij zijn zo brutaal, zij gaan er van uit dat je het zwart doet en dus niks kan bewijzen zonder je zelf bekend te maken. Zijn ze met ruzie of onenigheid vertrokken? Ben wel benieuwd naar het hele verhaal. Tegen kostprijs werken, soms denk ik wel eens dat elke pensionhouder dat doet, als je uitrekend hoeveel je per dag doet, kom je op een uurloon van 3 euro per dag uit.

Hoeveel geld krijg je nog van ze? Is van 3 weken lijkt mij.

chantal1982

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-07 10:04

nee we hebben verder geen opzegtermijn ofzo. Het is puur voor de hobby en de gezelligheid waar het de laatste tijd steeds minder op begint te lijken. Ik heb ook echt geen zin meer om die boxen nog op internet te zetten. We vragen 115 euro per maand inclusief hooi, stro en brok, weidegang, stalling, buitenbak, kantine etc. Er is verder geen ruzie geweest ofzo. Er is een paar keer wat gezegd als er rotzooi is gemaakt ofzo maar verder helemaal niks. Ik kwam zondagavond op stal om te voeren en weg waren ze.
Laatst bijgewerkt door chantal1982 op 22-06-07 10:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 10:09

Ik ben benieuwd of je over de afgelopen 3 weken nog geld krijgt. Kijk stel het is een tientje of zo, ach dan zou ik er geen moeite voor doen, je hebt nu eenmaal mensen die alleen met zichzelf bezig zijn en denken dat een ander altijd voor hun er moeten zijn, beter kwijt dan rijk.

Maar als er onenigheid is ontstaan, want waarom gaat iemand weg bij stal en dan wel halverwege de maand en tegen kostprijs kan toch ook weer niet zo duur zijn, dan moet er wel iets gebeurd zijn. Dan ben ik wel benieuwd wat de breuk ik geweest. Eenzijdige discussies vind ik altijd zo moeilijk. Ze reageren niet op je telefoontjes, dus ze willen niet betalen en daar zit de voetangel. Met welke reden??

chantal1982

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-07 10:24

er is wel iemand weggegaan met een shetlander, omdat die nog een groter paard heeft gekocht die ze 24/7 op de wei wilde hebben en daar bij ons geen plek voor is. Verder heb ik nooit ruzie ofzo met hun gehad. Daarom was ik ook erg verbaasd dat ze ineens weg waren. Het enige wat ik me kan voorstellen is dat ik boos ben geworden omdat het alweer halverwege de maand is en ze te laat waren met betalen. Daar heb ik ook wat van gezegd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 10:31

Niemand stapt zomaar op, zeker niet met 2 ponies. Maar goed daar gaat het niet om. Jij krijgt nog geld, je hebt gebeld en ze willen niet betalen, dus ze vinden dat je er geen recht op hebt en willen niet (meer) met je daarover in discussie daarover, of ze willen helemaal niet meer met je praten, of het zijn mensen die gewoon niet willen betalen om welke reden dan ook.

De grote van het bedrag maakt uit of je er stappen voor wilt gaan ondernemen. Jij maakt uit of je het de moeite wilt geven, ik iig denk dat als het mensen zijn die altijd te laat betalen en nu dus weer en dan ineens opstappen, of het geld niet hebben of gewoon hele vervelenden mensen zijn, iig liever kwijt dat soort lui en weer 2 of 1 leuke persoon laten komen en dan ben je weer van al het gezeik af.

doerakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 10:32

Ik vind het wel echt te achtelijk voor woorden dat je de stal deur van een stal van een klant ( met paard er in) op slot doet!!! god weet wat er gebeuren kan! bovendien is het paard prive bezit en kun je dus niet zomaar opsluiten.. maar goed.

ja je kunt er nu nog veel werk van maken, maar om die 115 euro zou ik niet zoveel moeite gaan doen dat je er helemaal en inccasso bureau op af laat sturen.

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 10:37

chantal1982 schreef:
ik heb dus al tig keer gebeld, maar of hij gaat een paar keer over en dan de voicemail en als ik dan nog een keer bel gelijk de voicemail. Ik heb inmiddels al een bericht op marktplaats geplaatst dat ik op zoek ben naar deze twee pony's, maar dit heeft nog niet veel opgeleverd. Maar ja zonder contract hoef ik volgens mij ook niet bij een incassobureau ofzo aan te kloppen want die doen dan volgens mij niks,

Ik neem aan dat ze in het verleden wel telkens betaald hebben? Dat kun je aantonen. Dan is het niet moeilijk meer aannemelijk te maken dat je een afspraak had mbt een maandelijks bedrag. Mondeling is ook rechtsgeldig.

chantal1982

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-07 10:40

nee maar het is wel 230 euro voor 2 ponies en onze stalprijs is zo opgedeeld dat ik het nu uit mijn eigen zak moet bijbetalen en daar pas ik dus voor

chantal1982

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-07 10:41

Venetia schreef:
chantal1982 schreef:

Ik neem aan dat ze in het verleden wel telkens betaald hebben? Dat kun je aantonen. Dan is het niet moeilijk meer aannemelijk te maken dat je een afspraak had mbt een maandelijks bedrag. Mondeling is ook rechtsgeldig.

Dat is inderdaad wel zo, dat ga ik nu ook proberen

anniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 10:43

nou ik vind 115 euro zeker de moeite waard hoor, doerakje!
Dan spreek je dus over 230 euro aangezien het om twee pony's gaat, daar wil je toch wel even achteraan gaan lijkt me!

@TS Ze doen het dus blijkbaar expres want je zegt dat als ze doorhebben dat je belt, ze ophangen.
Enige optie is dus: langsgaan met iemand anders (die kan aanbellen zodat ze niet zien dat jij mee bent).
Werkt dit niet: meteen een intimiderende brief sturen.
Daarmee bedoel ik dus "legale intimidatie" dus aangeven wat jij wettelijk gaat doen als het geld niet binnen een week ofzo op je rekening staat en geen dreigbrief met van die gekke letters Haha!

worteltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 10:46

eerlijk gezegd .
Het is helemaal niet netjes wat die pensiongasten jou geflikt hebben.
Maar ik zou proberen te achterhalen.
Maar je mag al blij zijn dat het niet om meerdere maanden gaat want dat zijn rampen omdat nog terug te krijgen.
En misschien in de toekomst een regel op te stellen om de eerste maand 2 maanden stalgeld te vragen.
Als waarborg stel je hebt dan een klant die niet betaald dan heb jij toch nog een een maand stalgeld achter de hand.

Zouden jullie hier iets mee inzitten om een maand extra te betalen wanneer je op een nieuwe stal aankomt? En dit geld als regel?
Ik alvast niet ik kan begrijpen dat er in dit geval de goede met de slevhte het moeten bekoppen.
En als je er ooit vertrek uiteraard moet je het wel terug krijgen.

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 10:47

Dat is echt niet netjes en zeker niet als je al zo weinig stalgeld vraagt...

Ik ben ook een keer bij een stal weggegaan en op heel korte termijn opgezegd (omdat mijn pony erg ongelukkig leek daar), maar ik heb de hele maand betaald en de maand erna ook nog! Was wel het minste wat ik kon doen om het alsnog een beetje netjes af te ronden...

Denk dat je hier nog weinig aan kunt doen, misschien incasso ofzo. Langsgaan zou ik niet doen, in iedergeval niet alleen. Je weet nooit wat voor dingen dat soort mensen in hun hoofd halen...

Succes ermee!

chantal1982

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-07 10:48

doerakje schreef:
Ik vind het wel echt te achtelijk voor woorden dat je de stal deur van een stal van een klant ( met paard er in) op slot doet!!! god weet wat er gebeuren kan! bovendien is het paard prive bezit en kun je dus niet zomaar opsluiten.. maar goed.

Je kunt beter zeggen dat het te achterlijk voor woorden is om weg te gaan zonder te betalen. Daar dupeer je een ander mee en als ik heel eerlijk ben ga ik dit ook vaker doen want ik laat me echt niet nog een keer zo ............

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 10:48

sjonger jonge jonge wat triest zeg .... als je nou financiele problemen heb praat er dan over met de stalhouder ik vind dit echt te triest voor woorden ,,, jij werk toch ook voor je geld,,,
ja idd jammer dat je geen contract heb misschien wel handig voortaan puur voor eigen bescherming voor dit soort gevallen

tukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 10:53

Ulfeino schreef:
Misschien een goede afleer, laat je gasten voortaan vooraf betalen, zodra er niet is betaald ketting op de boxdeur.
Ben bang dat je nu naar je centen kunt fluiten.

heel herken baar!
een stalhouder waar ik toen was heeft dat ook al eens gehad. Hij had gebeld zeker een tig keer. Toen heeft ie de vrachtwagen gepakt en naar haar huis gereden. Die ouders wisten zogenaamd van niets maar gaven de stal op waar je was.

Hij is er naar toe gereden, en heeft met de eigenaar van de stal gepraat. Toen is ie naar het miesje gegaan en voor de keus gezet betalen of de pony terug op stal en een slot op de deur totdat ze netjes betaalde.

Toen kon er in 1 keer betaalt worden.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 10:54

Ik heb 1x niet kunnen betalen bij mijn vorige stalhouder. Dat kwam doordat ik door een werkgever niet werd betaald. Als je daar heel normaal over praat zijn de meeste stalhouders heel schappelijk.

Ik blijf het schandelijk vinden om je biezen te pakken en weg te gaan zonder te betalen.. Boos!

_Susan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 10:55

Even een ander vraagje.
Als je er politie werk van gaat maken, kun je dan geen problemen krijgen met de belasting?
Want ik neem aan dat je dit allemaal zwart hebt gedaan.
Of zit ik er naast:?

chantal1982

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-07 11:01

Nee hoor, mijn vader staat netjes ingeschreven met BTW nummer en alles dus dat is geen probleem

jibbele

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 11:02

het moet toch niet gekker worden!!

Als je de stalling niet kan betalen, waarom heb je dan in godsnaam twee paarden?
Of het moet erg asosiaal volk zijn... kan ook nog??

Ik weet niet of er bij jouw in buurt veel stallen / manege's zijn?
Misschien kan je eens langrijden, ik neem aan dat je de paarden wel herkend?
Dan kan je de Pensioneigenaar op de hoogte stellen.

_Susan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 11:05

chantal1982 schreef:
Nee hoor, mijn vader staat netjes ingeschreven met BTW nummer en alles dus dat is geen probleem

Oke ik bedoel alleen, niet dat je straks nog meer problemen krijgt.
Maar succes ermee.
Het is echt te zot voor woorden.

chantal1982

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-07 11:05

Tallie_Ho schreef:
Ik heb 1x niet kunnen betalen bij mijn vorige stalhouder. Dat kwam doordat ik door een werkgever niet werd betaald. Als je daar heel normaal over praat zijn de meeste stalhouders heel schappelijk.

Ik blijf het schandelijk vinden om je biezen te pakken en weg te gaan zonder te betalen.. Boos!

ik heb daar ook helemaal geen problemen mee en altijd rekening mee gehouden, maar op deze manier, wordt je steeds minder schappelijk.

chantal1982

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-07 11:06

susie1981 schreef:
chantal1982 schreef:

Oke ik bedoel alleen, niet dat je straks nog meer problemen krijgt.
Maar succes ermee.
Het is echt te zot voor woorden.

Thanks

chantal1982

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-07 11:20

allemaal bedankt voor jullie reacties. Ik ga er in ieder geval hard aan werken mijn geld te krijgen. Helaas kan ik even een paar daagjes niet meer reageren, maar ik ga jullie zeker nog op de hoogte houden hoe het allemaal afloopt.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 11:41

doerakje schreef:

ja je kunt er nu nog veel werk van maken, maar om die 115 euro zou ik niet zoveel moeite gaan doen dat je er helemaal en inccasso bureau op af laat sturen.

Ik vind het belachelijk dat er mensen zijn die blijkbaar denken dat alles maar gratis is, dat iedereen erom zit te springen om hun paarden gratis te stallen en denken dat ze dat soort geintjes best uit kunnen halen. En als ze dat niet denken maar in financiele nood zitten dan snap ik dat dat niet het leukste is om over te praten, maar dat zal dan moeten.

Zo'n stalhouder moet toch ook eten, die rekend ook op een bepaalde hoeveelheid inkomsten per maand. Zou een mooie boel worden als iedereen zomaar besluit weg te gaan en gaat, zonder iets te zeggen en zonder te betalen.

Bij ons ging van 11 uur 's avonds het hek opslot (dus het grote toegangshek), en dan kon de ketting van de stal. Gevaarlijk? Ik vind het wel meevallen.

chantal1982

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-07 13:13

ik ben het er helemaal mee eens met Vjestagirl. Het is ook gewoon belachelijk en buiten dat verdienen wij er dus helemaal niks aan en moet ik nu gaan betalen voor het eten van een paard wat niet eens van mij is. Dat pik ik niet en vandaar ook dit topic. Dat er dan nog mensen zijn die denken dat ik niet fatsoenlijk handel als ik een slot op de stal gooi, daar kan ik ook niks aandoen. Ik loop ook een hele maand te sjouwen zonder dat hun daar ook maar iets extra's voor hoeven te betalen en ik moet zorgen dat er alles is. En dan flikken ze zoiets