Paard kopen, maar wel willen inruilen. Iemand tips??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

steinstein

Re: Paard kopen, maar wel willen inruilen. Iemand tips??

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 21:07

Ik heb persoonlijk geen ervanring met janssenvanhout, maar zie toch regelmatig leuke paarden voorbij komen die al gekeurd zijn met 18 foto`s enzo.(zelf natuurlijk altijd laten keuren maar toch)

Wendystip

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 22:52

Ik vraag me af waarom stallen die in dure paarden doen de naam "goed' krijgen.

Een "goed" paard hoeft voor een doorsnee manegeruiter niet passend te zijn.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 09:20

ja, dat vraag ik me nou ook af. Want de gein is dat een paard bij een doorsnee handelaar misschien 3000 euro kost en als die bij een gerenommeerde handelaar staat ineens 6000 euro kost. Ik ken ook zo'n handelaar waarbij wat ie ook op stal heeft direct duizenden euro's duurder wordt. Ivm zijn naam en accomodatie!
Je moet zelf goed kijken, diverse malen uitproberen en laten keuren, zo heb ik dus mijn merrie gekocht bij Jansen van den Hout en dit blijkt echt een superspringpaard te zijn volgens echte kenners die zelf op hoog niveau springen.
Toch lijkt me inruilen wel moeilijk hoor, je brengt het ene paard weg en neemt de ander gelijk mee. Ik zou daar wel moeite mee hebben.
TS, wil je mij de gegevens van je paard eens PB-en, of de link naar de advertentie op marktplaats? Ik vind het een erg leuk paard nl.

steinstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 09:43

Ik heb mijn paard ook ingeruild. Het is inderdaad moeilijk, maar verkopen is het zelfde. Je paard wordt ook opgehaald en is weg en nu heb je gelijk al een ander paard waar je je mee bezig moet houden.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 09:45

Dat is waar, je hebt geen tijd om te gaan zitten sippen!

steinstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 09:48

Het heeft me wel moeite gekost, maar ik moest verder want mijn nieuwe paard had ook de aandacht nodig.

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-07 18:43

Nou, Udo is vandaag helemaal gecheckt en hij is klinisch gekeurd.
Alles was prima in orde, het oordeel luidt: Geen verhoogd risico (ivm gal) Prima sportpaard. Dus dat is weer een pak van mijn hart.

Pannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 18:50

de ene heeft wel goede ervaringen bij jansen vd hout, de ander niet. Ik dus ook niet. Maar dat wil dus niet zeggen dat het daar altijd slecht gaat! je kunt er altijd gaan kijken, en wat uitproberen. Ik heb een paard van daar ook een week op proef mee naar huis mogen nemen. Is allemaal heel goed geregeld. is het niet goed kan je hem altijd terug brengen.

offtopic; ik ben ook naar Udo komen kijken Knipoog vond het jammer dat mijn instructeur hem niet goed genoeg vond!

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 18:55

Je wilt niet weten waarom mensen soms paarden laten staan.

* hij kijkt niet lief! (nee als je met zoveel herrie de stallen binnen komt stormen kijkt geen enkel paard lief)

* hij wil niet makkelijk naar beneden, (nee als je het zagend doet gaat ie ook niet naar beneden)

*of die amerikanen die een Z2 paard komen kijken en zelf net 10 lesjes hebben gehad...
We hebben er serieus eentje gehad die haalde het beginners manege groepje nog niet eens.. kon niet eens lichtrijden of sturen.

Je moet niet altijd meteen opgeven, op elk potje past een dekseltje.
Daar ben ik inmiddels wel achter gekomen.

iig succes.

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-07 20:48

daantjuhhh schreef:
Je wilt niet weten waarom mensen soms paarden laten staan.

* hij kijkt niet lief! (nee als je met zoveel herrie de stallen binnen komt stormen kijkt geen enkel paard lief)

* hij wil niet makkelijk naar beneden, (nee als je het zagend doet gaat ie ook niet naar beneden)

*of die amerikanen die een Z2 paard komen kijken en zelf net 10 lesjes hebben gehad...
We hebben er serieus eentje gehad die haalde het beginners manege groepje nog niet eens.. kon niet eens lichtrijden of sturen.

Je moet niet altijd meteen opgeven, op elk potje past een dekseltje.
Daar ben ik inmiddels wel achter gekomen.

iig succes.

Ik heb al heel wat kijkers voor Udo gehad, en met de raarste smoezen bellen ze soms af. Zoals hij is te jong, hij is te groot en ze hebben allemaal kunnen lezen hoe groot en hoe oud ie is??? Snap jij hem nog???

Pannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 20:51

mijn pony heeft ook bijna 3 maanden te koop gestaan voordat ze daadwerkelijk verkocht werd. mensen verzinnen de raarste dingen, alleen omdat bijv het type niet aan staat, hij is niet vlug genoeg, hij is te snel, hij is te groot, te smal, te breed, te oud te jong. en dat allemaal over 1 paard. daar doe je niets aan. of je moet geduld hebben tot iemand komt waar hij wel helemaal in het plaatje past, of je moet toch naar inruilmogelijkheden gaan kijken.
AC stables heeft ook leuke paardjes. weet alleen niet of je je paardje daar kunt inruilen.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 21:00

Hoihoi,

Je zou eens bij ons kunnen komen kijken, ik rijd bij een hobbyfokker die meerdere jonge paarden heeft staan (2 & 3 jarigen). Er staan ook een paar echte damespaardjes bij en je kunt bij ons ook inruilen. De paarden staan in sprundel bij etten leur, dus niet zo gek ver weg.
Als dit je aanspreekt, pb me maar, dan kan ik je wel een aantal fotos sturen.

Groetjes!!
Laatst bijgewerkt door Revanches op 06-11-09 21:32, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten na deze reactie verwijderd. Aangezien dit al een oud topic is. Gelieve niet meer in te reageren.