altijd beschermd in de trailer????

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Wytske_

Re: altijd beschermd in de trailer????

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 13:07

Toch is er het risico dat ze gaan trappen,in een trailer kunnen ze zichzelf verwonden.
Het kán.
Ik vind het een veiliger idee om de Friesjes met beenbeschermers in de trailer te zetten.
Nu kan je me wel voor gek uitmaken,maar ik vind het persoonlijk een veilige gedachte.
Laatst bijgewerkt door Wytske_ op 13-06-07 13:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 13:08

Oh nee je bent absoluut niet gek, haha *LOL*
het is ieder zijn keus, en mijn keus is zónder Knipoog

Wytske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 13:10

Oké Ja
Nouja,ieder paard reageert er ook anders op.
Op de trailer,op beenbeschermers,en bij sommige paarden gaat het ook gewoon niet samen.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 15:10

Kuggur schreef:
Rhodos schreef:
Voor degene die hun paarden zonder bescherming op de trailer zetten: stel nou dat je een ongeluk krijgt onderweg (al dan niet door jouw schuld?). Dan kan je paard zich toch lelijk verwonden?

En jij denkt dat een paar bandages/beenbeschermers en een dekentje je paard beschermen als je een ongeluk krijgt? Ikzelf gebruik niks (voetvaste Ijslandertjes...), enige maatregel voor langere transporten is ijzers afnemen.

Mijn idee ook, alleen die ijzers afnemen gaat wat lastig, die zitten er niet onder Clown
Die lapjes stof doen echt niet veel als er wat gebeurt.
Bij een paard dat omvalt in de trailer, zou ik toch echt gaan uitzoeken waarom dat is en eventueel een andere vorm van vervoer gaan zoeken. Met een vrachtwagentje waarin ze achteruit reizen of dwars kunnen staan gaat het misschien wel goed. Sommige paarden hebben moeite met hun evenwicht als ze in de rijrichting staan en niet als ze andersom of dwars staan.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 15:13

Mijn paard valt om, dat is twee keer gefilmd en er kan niets aan gedaan worden. Hij suft gewoon in en let niet op. Enioge optie is attentie vragen voor een bocht door even de rem aan te tikken oid.
Hier ga ik verder niet op in, hij loopt er elke week braaf in en is niet bang.
Alles is geprobeerd verder van andere trailers tot andere beschermers of geen, tot weet ik veel wat. Het maakt niet uit.

Reisbandages met lappen beschermen WEL degelijk tegen vallen, tegen het schop trappen of langs de klep schrapen.
Ieder moet het voor zich weten wat hij doet.

Maikee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 17:44

als het warm is gaat ie met alleen een zweetdeken of dat zelfs nog niet eens
en als het wat koeler is een deken en soms vierkant in hoge transportbeschermers...

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 18:52

ik pak mn paard misshcien wel dik in, maar het enige wat madame doet is achter om kijken in de trailer, hoe je m ook vastzet, hierdoor flikkert ze zowat om in de bochten, waarodoor ik elke x pprachtige open plekken en wonden heb.

daar is ze weer gevoelig voor, met elk wondje staat ze direct met een dikke pooot, dus ja ik pak m dik in!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 19:14

Rhodos schreef:
Voor degene die hun paarden zonder bescherming op de trailer zetten: stel nou dat je een ongeluk krijgt onderweg (al dan niet door jouw schuld?). Dan kan je paard zich toch lelijk verwonden?

De wet schrijft voor dat er geen uitstekende en/of scherpe delen in een paardentrailer mogen zitten, waaraaan het paard zich zou kunnen verwonden. Als je paard zich dus verwondt aan de trailer, ben je wettelijk gezien zelfs in overtreding!!
Daarnaast, denk je nu echt dat zo'n lapje stof iets uitricht als het onverhoopt toch echt fout gaat? Dream on....

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 19:18

Judy staat eigenlijk nooit in de trailer. We gaan vandezomer op vakantie, is gelukkig maar een rit van nog geen uur, maar ik doe haar wel lage transportbeschermers om. Gewoon puur omdat ik haar reactie niet weet, en ze als ze zich verveelt nog wel eens wil gaan slaan met haar voorbenen....
Dekens lijken mij in de zomer overbodig.
Daarbij neem ik wat dat betreft gewoon liever het zekere voor het onzekere.

MargotM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 19:31

Ik ben ook voorstander van inpakken op de trailer, zeker als ze veel stampen of schrapen of met een ander paard op de trailer staan. Je zou denken dat zo'n lapje stof niet veel doet qua bescherming maar ik heb liever dat er een winkelhaak in de beschermer zit dan in het been van m'n paard.. No feet no horse ..

_Anke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 19:37

Altijd Ja Ik gebruik de transportbeschermers van Eskadron, heel fijn in gebruik Ja

powiepower

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 19:47

Mijn ruin: helemaal ingepakt, transportbeschermers+deken+staartbandage

Afbeelding

de merrie: daar doet het bijna meer kwaad bij dan het bescherming bied Clown

(we hebben haar nu wel zo ver dat het gaat, maar vergeet niet dat beschermers bij sommige paarden meer kwaad doen dan bescherming bieden!! Ze kunnen uit angst in paniek raken ed)

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 20:18

ikke schreef:
Rhodos schreef:

De wet schrijft voor dat er geen uitstekende en/of scherpe delen in een paardentrailer mogen zitten, waaraaan het paard zich zou kunnen verwonden. Als je paard zich dus verwondt aan de trailer, ben je wettelijk gezien zelfs in overtreding!!
Daarnaast, denk je nu echt dat zo'n lapje stof iets uitricht als het onverhoopt toch echt fout gaat? Dream on....

ik droom ondertussen verder...

Natuurlijk moeten er geen uitstekende delen in de trailer zitten!
Een goede transportbeschermer is geen 'lapje stof' en iets is beter dan niets. Wonden worden wellicht minder ernstig.

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 20:21

Niks Lachen Ik zie niet in waarom een paard becherming zou moeten hebben in een trailer.

Alleen staartbandage wegens het schuren.. Anders is de hele staart kapot en staat alle kanten uit, vind ik niet zo netjes met lessen enzo Tong uitsteken
Laatst bijgewerkt door PoelieWoelie op 13-06-07 20:24, in het totaal 1 keer bewerkt

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 20:23

Deken afhankelijk van het weer, beenbescherming alleen als ze met 2 op de trailer gaan, als hij er alleen op staat gaan ie met blote beentjes mee. Ik ben altijd bang dat buurman/vrouw verstapt en op de kroonrand gaat staan.

meliiSsatjje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 20:26

met hoge transportbeschermers.. en dat gaat super Haha!

Merel_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 20:28

Rhodos schreef:

Ik ben het helemaal met Rhodos eens.
Ik heb het notabene zelf eens aan de hand gehad en dan weet je wel beter.
Zelf zou ik als mijn paard niet tegen de beschermers kan, hem eerst eens laten wennen voordat je ze omdoet in de trailer.

Laat hem er maar eens een uurtje mee op stal staan. 1 keer per dag een week lang en dan eens kijken of hij het nog steeds "eng" vindt, 9 van de 10 paarden dus niet. Ik vind: veiligheid staat voorop.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 20:30

Ik heb deze voor de voorbenen (alleen dan van BR en een stuk goedkoper):

Afbeelding

Achter strijklappen en springschoenen.

Stoffen transportbeschermers of bandages heb ik inderdaad ook een beetje het idee van "wat beschermt dat nou".

Overigens krijgt hij verder geen deken op in de trailer, alleen misschien in de winter een zweetdekentje.

whisperramse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 20:30

Paarden krijgen enkel transportbeschermers om.
Deken enkel en alleen als ie in de winter afgespoten werd en terug naar huis ging.

Chessiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 20:31

Ik doe altijd bescherming om! Is toch wel het veiligst! En inderdaad stel je nou eens voor als er wat gebeurt, mischien schopt je paard wel ergens tegenaan(ja en dan hoeven er geen eens scherpe dingen in de trailer te zitten ofzo hoor) en zit er een wond op ze been.. Nou dan heb ik liever een kapotte beschermer dan een wond hoor!
Ik ben dus zeker voor bescherming in de trailer!

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 20:32

wat kosten die van br apple ?

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 20:34

Ik heb ze ooit, ooit, in de uitverkoop met stevige korting (laatste paar) gekocht voor iets van 35 euro.

Heb ze daarna ook nooit meer ergens gezien Verward

meliiSsatjje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 20:34

en al zou die als nog een wond hebben met de beenbescherming, dan zal het altijd nog minder zijn dan zonder!

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 20:36

Ik heb hoge transportbeschermers om, zelfs bij een stuk van 5 minuten. Ik wordt voor gek verklaard maar ik heb idd lieer een kapotte transportbeschermer dan een kapot been

Merel_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 20:36

Apple schreef:
Ik heb deze voor de voorbenen (alleen dan van BR en een stuk goedkoper):

Afbeelding

Achter strijklappen en springschoenen.

Stoffen transportbeschermers of bandages heb ik inderdaad ook een beetje het idee van "wat beschermt dat nou".

Overigens krijgt hij verder geen deken op in de trailer, alleen misschien in de winter een zweetdekentje.

Jammer dat je ze niet voor achter hebt.
Vind het echt superdingen!