Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Kuggur schreef:Rhodos schreef:Voor degene die hun paarden zonder bescherming op de trailer zetten: stel nou dat je een ongeluk krijgt onderweg (al dan niet door jouw schuld?). Dan kan je paard zich toch lelijk verwonden?
En jij denkt dat een paar bandages/beenbeschermers en een dekentje je paard beschermen als je een ongeluk krijgt? Ikzelf gebruik niks (voetvaste Ijslandertjes...), enige maatregel voor langere transporten is ijzers afnemen.

Rhodos schreef:Voor degene die hun paarden zonder bescherming op de trailer zetten: stel nou dat je een ongeluk krijgt onderweg (al dan niet door jouw schuld?). Dan kan je paard zich toch lelijk verwonden?
Ik gebruik de transportbeschermers van Eskadron, heel fijn in gebruik

ikke schreef:Rhodos schreef:Voor degene die hun paarden zonder bescherming op de trailer zetten: stel nou dat je een ongeluk krijgt onderweg (al dan niet door jouw schuld?). Dan kan je paard zich toch lelijk verwonden?
De wet schrijft voor dat er geen uitstekende en/of scherpe delen in een paardentrailer mogen zitten, waaraaan het paard zich zou kunnen verwonden. Als je paard zich dus verwondt aan de trailer, ben je wettelijk gezien zelfs in overtreding!!
Daarnaast, denk je nu echt dat zo'n lapje stof iets uitricht als het onverhoopt toch echt fout gaat? Dream on....
Ik zie niet in waarom een paard becherming zou moeten hebben in een trailer.

Rhodos schreef:Voor degene die hun paarden zonder bescherming op de trailer zetten: stel nou dat je een ongeluk krijgt onderweg (al dan niet door jouw schuld?). Dan kan je paard zich toch lelijk verwonden?

Apple schreef:Ik heb deze voor de voorbenen (alleen dan van BR en een stuk goedkoper):
Achter strijklappen en springschoenen.
Stoffen transportbeschermers of bandages heb ik inderdaad ook een beetje het idee van "wat beschermt dat nou".
Overigens krijgt hij verder geen deken op in de trailer, alleen misschien in de winter een zweetdekentje.