80 euro voor een lease pony, goedkoop, duur of perfect?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

nina88

Re: 80 euro voor een lease pony, goedkoop, duur of perfect?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-07 16:08

De meningen zijn aardig verdeelt, dus ik denk dat het perfect is haha!
Er zullen altijd mensen zijn die het voor minder doen en ook voor meer. Als er niemand op af komt, kan ik het altijd nog verlagen.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 16:08

dat is waar, verlagen kan altijd nog Lachen

LauraV93

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 17:55

ik vind 80 euro een goede prijs

Alive

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 17:59

in jou situatie vind ik het ook wel een mooie prijs, als je nagaat wat je in totaal allemaal wel niet betaalt voor een eigen pony Lachen

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 18:41

Ik vind het erg duur.
Wij gaan de pony van Gioya (A-pony) ook laten verzorgen tot ze groot genoeg is om hem zelf te doen. We vragen dan 100 Euro in de maand, maar daarvoor geven we het ruitertje 3 keer in de week les en brengen we ze naar concours in het weekend. Startkaart betalen we ook, alleen de startkosten en materialen zijn nog voor henzelf.
En het gaat erg moeilijk worden om zo'n ruitertje te vinden want er staan hier zoveel A'tjes op internet en voor 100 Euro kunnen ze zelf een weitje huren. We gokken dus op een ambitieus ruitertje dat het echt leuk vind om ook wedstrijden en lessen te doen. Daarbij blijven we dus duidelijk geld toeleggen maar goed, anders krijg je hier ook geen ruitertjes.

nina88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-07 11:45

En dan vind ik een a-pony weer wat anders als een b-pony van 1.26 (dus op 1 cm na een c)..

Ik vraag me wel af wat voor lessen dat dan zijn? "We" geven les, zeg je, maar zijn jullie gediplomeerd e.d.?
Want natuurlijk ga ik de ruiter ook helpen, maar ik ben absoluut geen instructrice, kan alleen les geven op basis van mijn eigen ervaringen in het opleiden van jonge paarden.

En daarnaast vraag ik me af, in hoeverre je van zo'n jong ruitertje kunt vragen om 3x per week les te nemen en elk weekend naar concours te gaan. Een a-pony, dat betekent dus een kind van een jaar of 7..

Ik bedoel dit gewoon als interesse, niet als aanval oid.

En even offtopic: hoe spreek je Gioya uit? Als het zo is als ik denk, echt een prachtige naam!

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 13:19

Ik vraag me eigenlijk af wat het verschil is of je een a/b/c/d/e pony rijdt. Natuurlijk is een E groter dan een A maar een volwassene gaat niet op een a-pony zitten dus in verhouding komt het op hetzelfde neer. Waarom minder betalen voor een a-pony? Ik zie hier totaal niet de logica van in. Veel pensionstallen vinden pony's gewoon pony's dus hanteren dezelfde prijs voor stalling. Een uitzondering daargelaten. De bekapkosten zullen ook niet goedkoper zijn. Ik betaal voor mijn shetten net zoveel als mijn E-pony's. De veearts zal ook niet minder berekenen omdat de pony kleiner is. Betaal je bij een manege minder voor een les als je op een a of b pony rijdt??? Ik snap dus niet waarom er wordt geopperd dat omdat het een b-pony is die € 80,00 dan te veel is. Ik vind het spotgoedkoop. Ga eens uitrekenen wat je maandelijks kwijt bent als je een eigen pony hebt. Dat is vele malen meer. En dan heb ik het nog geen eens over het harnachement waar bij deze pony waarschijnlijk ook gebruik gemaakt van mag worden. Ik denk dat de mensen die € 80,00 te veel vinden aan bepaalde zaken voorbij gaan.

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 13:23

Ik vind het wel duur zeker omdat de ruiter les móét nemen. die lessen tikken ook aardig aan. Ik zou maximaal 50,- vragen. (dit heb ik betaald voor een B-pony waar ik ook les mee had en waar ik mee mocht starten (op eigen kosten))

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 13:26

Persoonlijk vind ik het wat aan de lage kant. het fiet dat het een B pony is hoeft helemaa niets uit te maken imo en je hoeft maar 1 gek te vinden die het ervoor doet.
al zou je 120 vragen zou ik het nog redeljk vinden.
Let wel op dat je duidelijke afsprake maakt en een eventuele opzegtemijn afspreekt zodat jij in die tijd een ander kunt vinden.

succes!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 13:31

B pony trekt kinderen aan die niet zelf in staat zijn het betalen. Dus moet je een beroep op de ouder doen. Ik vind 80 euro per maand niet veel als de rijlessen inclusief zijn, voor exclusief vind ik het echt té hoog. Voor 50 euro per maand kun je hier al een weiland huren en ben je dus nog goedkoper uit met een eigen pony.
Maar inclusief les, dan trek je zeker ouders en kinderen aan! Ik zou zelf niet verplicht op les willen die ik ook nog zelf moet betalen...

whisperramse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 13:33

Ik snap sowieso niet wat je gaat doen als je niemand vindt of als die iemand er opeens mee stopt.
Jij kan het financieren dus als je voor onverwachtse zaken komt te staan zit je dik in de sh*t?
Ook vind het ik het te veel...
80 euro voor een B-pony, waar mee nog moet gelest worden (laten we zeggen 10-15 euro per keer?).
Wie kan je op een B-pony zetten die er zoveel geld voor over heeft en die verantwoordelijkheid wilt dragen?
Een kind, en (meestal) zal dat een verwend nest zijn die het krijgt van mams of paps want als 10 jarige kan je dat heus zelf niet betalen...

Edit Knipoog
Laatst bijgewerkt door whisperramse op 12-06-07 13:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 13:35

Als je 1 keer in de 2 week les neemt kost dat toch ong. 7 euro per keer, das dus dan 14 euro per maand, dan betalen ze dus eigenlijk €94.
Dat vind ik echt niet duur hoor Knipoog

Op de meeste maneges kost het al wel meer dan 100 per maand.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 13:36

Mnsen, er zijn genoeg kinderen van 10/11/12 jaar die een manegepony mogen leasen voor meer dan 100 euro per maand.

Dus als je na gaat is dit echt niet veel.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 13:37

maar daarvoor krijg je terug dat je iet de lasten hebt maar alleen de lusten!
Les nemen kan ook een keer in de twee weken.
alles wordt vor je gedaan en in de gaten gehouden, je hebt niet de verantwoordelijkheid en ik neem aan dat bij onverwachte gebeurtenissen je ouders bijspringen?

ik vind het echt wel redelijk!

en een manegepaard/pony leasen is veel duurder, en je krijgt eenmer afgereden beest!

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 13:38

whisperramse schreef:
Een kind, en ofwel zal dat een verwend nest zijn die het krijgt van mams of paps want als 10 jarige kan je dat heus zelf niet betalen...
Waar slaat het nou weer op om gelijk te stellen dat een kind een verwend nest is als haar ouders de kosten willen betalen. Verward Lekker kort door de bocht weer.

Ik vind 80,- wel een nette prijs maar houd er wel rekening mee dat mensen zomaar kunnen stoppen met leasen en als er dan geen ander komt zit je misschien in de problemen. Verkopen kan dan een betere optie zijn.
De link in je onderschrift verwijst volgens mij naar een advertentie die al verwijderd is.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 13:42

Maar aan de andere kant: er zijn ook zat die gratis verzorgen. Mijn bijrijdster verzorgt al 4 jaar voor nop mijn pony. Ze mag elke dag komen en alles doen. Maar ze moet dan wel zelf voeren, water halen, stro en hooi slepen, en uitmesten Haha! Tevens is er een openbare buitenbak en verder niets.
Wat ik voor haar leuker vind is om af en toe mee te betalen aan spullen (zadel en hoofdstel), zodat zij zich daar meer verantwoordelijk over voelt. Maar goed, bij jou word alles gedaan Lachen

Ik zou dan zeggen: 50 euro ex lessen of 80 incl. lessen.

Nikitah86

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 13:49

Ik vind het best een redelijke prijs, meisjes van die leeftijd willen vaak toch wel vaker dan 1x per week rijden, 2x per week een manegeles kost veeel meer dan die 80 euro per maand (hier in ieder geval). Je kan er nog voor kiezen, om de leskosten te dekken, om de leaser bijv. 1x per 2 weken te laten lessen en dan zelf 1x per week of 1x per 2 weken 'les' te geven. Verder zul je haar helpen dus is het voor ouders die erover denken om een pony te kopen voor hun kind waarschijnlijk een mooie oplossing.. veel minder verplichtingen en toch de mogelijkheid om het kind te laten wennen aan het elke dag naar het paard toe 'moeten'.. Ik rijd nu ook gratis en hoef eigenlijk alleen te rijden en het land te mesten maar als ik dit niet had en ik zou op zoek zijn zou ik zeker voordeel zien in wat jij aanbiedt!

overigens kan je er ook voor kiezen om het bedrag iets te verhogen (bijv. 100 euro pm) en dan daaruit de lessen te betalen, dan komt het op hetzelfde neer maar zijn de ouders ook helemaal klaar met het bedrag dat jij noemt...

whisperramse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 13:57

Katja schreef:
whisperramse schreef:
Een kind, en ofwel zal dat een verwend nest zijn die het krijgt van mams of paps want als 10 jarige kan je dat heus zelf niet betalen...
Waar slaat het nou weer op om gelijk te stellen dat een kind een verwend nest is als haar ouders de kosten willen betalen. Verward Lekker kort door de bocht weer.

Ik vind 80,- wel een nette prijs maar houd er wel rekening mee dat mensen zomaar kunnen stoppen met leasen en als er dan geen ander komt zit je misschien in de problemen. Verkopen kan dan een betere optie zijn.
De link in je onderschrift verwijst volgens mij naar een advertentie die al verwijderd is.

Eeventjes aangepast Knipoog
Laten we eerlijk zijn, vele kinderen van die leeftijd die een eigen pony of een leasepony hebben gaan snel uit de lucht gaan doen.
Ik heb lang genoeg op een manege gezeten om dat te ondervinden

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 13:59

maar deze pony staat aan huis en dus heeft uit de hoogte doen niet echt zin...!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 14:00

tita schreef:
Het is een B-pony dus er zal anders vraag naar zijn als een D of E-pony

Maar waar sta je met je pony is het thuis of op een pensionstal

Ik vroeg 100 euro voor 2x soms 3x in de week te rijden.
mijn pony is in totaal bijna 4 jaar verleased geweest.

bij mij betaald een vriendin 60-
ik betaal alle kosten verder, hun kunnen komen en gaan wanneer ze willen.

claud1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 14:11

Voor mijn dochter lease ik een c pony voor 50,- pm.
Ze rijd 3 a 4 keer per week. Mocht ik dit in de manege willen doen dan ben ik echt veel meer kwijt. Bovendien zit ze nu op de
pony club en die is gratis(wel veel vrijwilligers werk) Mijn andere dochter rijd op de manege 2 x per week en ben dan voor een b pony 45 kwijt. Ik woon ook in Overijssel en zou zelf 80,- veel te veel vinden en al helemaal exclusief. Zelf rij ik ook. Dus alles bij elkaar is het een aardig bedrag voor de paarden sport.

rose_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 14:22

ik vindt het wel een nette prijs hoor
als je kijkt hier in den haag betaal je voor 3x in de week al 150 euro Gestoord

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 14:27

Hier in groningen betaal je niets Nagelbijten / Gniffelen

priscilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 14:33

Ik betaal hier in Zwolle voor twee keer per week rijden op een vijf sterren manege in tien weken tijd 200 euro.. dat is 20 euro per week in vier weken tijd dus 80 euro. En dit is voor een meisje van negen. Ik heb hiervoor gekozen omdat ik niet voor een andermans pony rijden en dus als je het goed doet beter maakt en dus start geld betalen. Mijn mening is altijd geweest zij willen dat hun pony of paard gereden wordt. Maar ik kan jou wel begrijpen als jij zegt ik kan het niet zelf bekostigen maar dan zeg ik op mijn beurt verkopen en een pony aanhouden!
Dit is niet aanvallend bedoelt maar meer mijn mening.

Edit: en ik vind het voor een kind erg goed als ze op verschillende pony's leren rijden

Roxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 15:03

[quote="whisperramse] Laten we eerlijk zijn, vele kinderen van die leeftijd die een eigen pony of een leasepony hebben gaan snel uit de lucht gaan doen.
Ik heb lang genoeg op een manege gezeten om dat te ondervinden[/quote]

Dit vind ik echt een beetje onzin hoor. Wij hebben al meer dan 20 jaar een pension/leasestal en ik heb nog maar weinig arrogante kindjes meegemaakt. Natuurlijk is er wel eens iemand geweest die het wat hoog in haar bol had, maar dat is meer uitzondering dan regel!